Gjest Espen Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 ... jeg tro det er slik det skrives ihvertfall: "Refertilisering"... Etter samlivsbrudd ønsker jeg nå å endre på det faktum at jeg er steril... etter frivillig sterilisering. Jeg har lest flere steder at det er en relativ god sjans for å bli fruktbar igjen etter en refertiliserings-operasjon (innen 3-4 år, uten antistoffer og med en dyktig lege....). Jeg ble derfor litt "sjokkert" da jeg leste et innlegg under "seksualitet" fra 16. okt 2000 "Hva skal jeg gjøre ?" hvor Berthold Grunfeld sier at det er heller uvanlig at inngrepe er vellykket. Hva er sannheten ? Når jeg nå ønsker å gjøre dette, vil jeg selvfølgelig velge den beste legen. Hvor skal jeg henvende meg? Finnes det noen med større/lenger erfaring en andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Jeg har hatt en eneste pasient som har gjennomgått refertiliseringsinngrep. Dette gjaldt en tvangssterilisering utført under krigsforhold i hans hjemland. Inngrepet var vellykket og han har nå to barn. Jeg kjenner ikke til undersøkelser som viser hvor ofte et slikt inngrep er vellykket. I fobindelse med steriliseringsinngrep må man skrive under på at man er klar over at det er små sjanser for å få gjort om igjen inngrepet. Det er usikkert om du vil kunne få prioritet til et refertliseringsinngrep i det offentlige helsevesenet. Kanskje du derfor må kontakte en privatklinikk som har urologer. Jeg har dessverre ikke noen konkrete forslag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.