Gjest gjeldsslave Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Min sønn på 13 år har meldt seg inn i en filmklubb via nettet. Dette fant jeg ut nå nylig. Han har mottatt 1 film pr. mnd til kr. 199,- Det vil si at det ligger regninger her for 600 kr som han har holdt skjult for meg. Men jeg lurer på om dette egentlig er lovlig? Man skal vel strengt tatt være 18 år for å inngå en slik avtale og jeg har jo ikke skrevet under på noe hvor jeg gir mitt samtykke. Vil selvfølgelig returnere varene, men må jeg betale for dette 0 Siter
double Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Noe lignende skjedde her en gang. Ene barnet mitt hadde meldt seg inn i en bokklubb. Når jeg ga beskjed til bokklubben beklaget de, slettet medlemsskapet, krediterte utsendt faktura og sa vi bare skulle beholde det som var kommet i posten. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Barn kan ikke sette seg i gjeld såvidt jeg vet, så dere er nok ikke ansvarlige for det han har gjort. Kontakt forbrukerrådet, de vet helt sikkert hva dere skal gjøre videre. Og ta en prat med poden om dette med å bruke penger man ikke har. ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.