Gå til innhold

Hva gjør man med en gammel PC?

Anbefalte innlegg

Gjest fornyelse på PC-fronten
Skrevet

Jeg har en 6 år gammel stasjonær PC, som jeg har tenkt å bytte ut med en bærbar. Hva gjør jeg med den, er det noe vits i å prøve å selge den? Er ikke så mye gale med den, er sikkert litt treg osv, men det er vel noen som kan ha bruk for den? Skal jeg sette en annonse i avisa? Hvor mye ville der tatt for en slik? Eller må man bare gi den vekk?

Takk for svar!

Skrevet

Jeg tror du skal være glad om du i det hele tatt får gitt den vekk. 6 år gamle PC`r er nok null verdt.

Skrevet

Jeg tror du skal være glad om du i det hele tatt får gitt den vekk. 6 år gamle PC`r er nok null verdt.

Så trist da...jeg som trodde jeg kunne få meg litt cash..hehe..jaja

Skrevet

Gratis å levere inn på søppeldynga.

Jo det var jo et alternativ da...men det er jo fremdeles et brukbart stykke datamaskineri....:/

Skrevet

Jo det var jo et alternativ da...men det er jo fremdeles et brukbart stykke datamaskineri....:/

Du har ikke barn som kan bli glade for å få overta den? Evt. nevøer, nieser eller venners barn?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så trist da...jeg som trodde jeg kunne få meg litt cash..hehe..jaja

Av ren nysgjerrighet, hvor mye tror du en 6 år gammel PC er verdt? Jeg mener .. min åttering vil ikke en gang ha min 4 år gamle maskin enda den da den ble kjøpt hadde de beste spesifikasjonene. Den er rett og slett for treg. :-D

Forventet levetid på en PC (før den blir for treg og gammel) er rundt 3 år.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvor mye tror du en 6 år gammel PC er verdt? Jeg mener .. min åttering vil ikke en gang ha min 4 år gamle maskin enda den da den ble kjøpt hadde de beste spesifikasjonene. Den er rett og slett for treg. :-D

Oj...jaja. men da har den egentlig overlevd lenger enn forventet da - og jeg kan med god samvittighet hive den på skraphaugen..Hvis da ingen vil ta imot den gratis da:)

(Jeg tenkte på en fair and square tusning jeg da, men det blir vel uaktuelt...)

Skrevet

Kanskje åtteåringen din er litt bortskjemt?

;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kanskje åtteåringen din er litt bortskjemt?

;-)

Eller så er han glad i pc-spill. Vi merker det samme her. Pcparken må stadig oppgraderes, og det er fordi de nye spillene krever stadig mer.

Det er jeg som har den eldste pc'en i huset, fordi jeg ikke har pc'spill. Det er ikke så mye kraft som kreves for min word- og surfebruk.

Skrevet

Du har ikke barn som kan bli glade for å få overta den? Evt. nevøer, nieser eller venners barn?

Det var en ide, men jeg frykter dagens ungdom ikke er så takknemlig som før...et gammelt beist av en datamaskin er vel ikke så fristende for dem som man skulle tro....hmm..men absolutt forsøket verdt!

Skrevet

Det var en ide, men jeg frykter dagens ungdom ikke er så takknemlig som før...et gammelt beist av en datamaskin er vel ikke så fristende for dem som man skulle tro....hmm..men absolutt forsøket verdt!

Mine barn hadde ihverfall blitt glade - hvis de ikke hadde hatt MIN gamle PC, da.. :o)

Men det handler jo kanskje om dårlig råd her hos oss.

Skrevet

Verdiløs. Ta ut harddisken og gi den en trøkk eller ti med en hammer, sleng den inni og sett på lokket. Lever den til nærmeste PC-butikk gratis, de må ta den i mot for gjenvinning.

Skrevet

Ødelegg den!!

Ev. gi den til noen som har glede av å ødelegge den.

Jeg har alltid hatt lyst til å denge løs på en datamaskin. "This goes out to DÆNG, og denne er for KNUS, for den gangen du BÆNG..."

fru Burlefot
Skrevet

Oj...jaja. men da har den egentlig overlevd lenger enn forventet da - og jeg kan med god samvittighet hive den på skraphaugen..Hvis da ingen vil ta imot den gratis da:)

(Jeg tenkte på en fair and square tusning jeg da, men det blir vel uaktuelt...)

Det er nok uaktuelt ja, man får en billig og grei PC som garantert har bedre specs enn din 6 år gamle for 3000 kr nå for tiden...

Skrevet

Kanskje ikke "ungdommer", men mange mindre barn ville sikkert sette pris på det.

Vår sønn spilte da han var mindre mange spill som fint går an å spille på gamle maskiner.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ødelegg den!!

Ev. gi den til noen som har glede av å ødelegge den.

Jeg har alltid hatt lyst til å denge løs på en datamaskin. "This goes out to DÆNG, og denne er for KNUS, for den gangen du BÆNG..."

Jeg har en vitsetegning over PC-en min. Den viser en mann som står og peker på PC-en med et gevær og sier: "Hva f... mener du med "User Error"?

Det har hendt at jeg har følt behov for å hive PC-en ut av vinduet.

Skrevet

Jeg har en vitsetegning over PC-en min. Den viser en mann som står og peker på PC-en med et gevær og sier: "Hva f... mener du med "User Error"?

Det har hendt at jeg har følt behov for å hive PC-en ut av vinduet.

Ikke sant!

Jeg mangler tre taster på tastaturet mitt fordi jeg i frustrasjonsrus alltid får den merkelige forestillingen om at hvis jeg bare trykker hardt og mange nok ganger på tastene vil problemet løse seg...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ikke sant!

Jeg mangler tre taster på tastaturet mitt fordi jeg i frustrasjonsrus alltid får den merkelige forestillingen om at hvis jeg bare trykker hardt og mange nok ganger på tastene vil problemet løse seg...

Jeg bruker den brutale "hold avknappen inne i fem sekund"-metoden. Jeg tror ikke PC-en er så glad for det heller.

Så å kunne ha en gammel PC-stående som kunne lempes ut av vinduet i en sådan stund, tror jeg hadde vært veldig befriende. Og den gjenværende PC-en ville blitt skremt til å oppføre seg skikkelig ;-)

Skrevet

Jeg bruker den brutale "hold avknappen inne i fem sekund"-metoden. Jeg tror ikke PC-en er så glad for det heller.

Så å kunne ha en gammel PC-stående som kunne lempes ut av vinduet i en sådan stund, tror jeg hadde vært veldig befriende. Og den gjenværende PC-en ville blitt skremt til å oppføre seg skikkelig ;-)

Hahaha, ja!

"Å jasså, du har blitt gammel og nekter å fungere du også? Vel, du husker hva som skjedde med den forrige..."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...