Gå til innhold

Jeg skjønner ikke elt utregning av arbeidsledighetstrygd.

Anbefalte innlegg

Gjest Skjønner ikke regelverket
Skrevet

Jeg er snart ferdig å studere, og har hatt ekstrajobb ved siden av studiene i flere år. I 2004 tjente jeg ca 70 000 kr, i 2005 tjente jeg ca 115 000 kr og i 2006 tjente jeg ca 120 000 kr ( mesteparten av dette var fødselspenger). I perioder har jeg jobba ganske mye ved siden av studiene, men nå har jeg trappa ned og jobber ca 20 %.

Jeg har igen faste vakter, men er ansatt som ekstrahjelp. Jeg ahr egentlig ikke tenkt å si opp ekstrajobben før jeg har funnet en heltidsjobb, men jeg trodde at jeg kanskje hadde rett på litt arbeidsledighetstrygd i perioder det er lite å gjøre på jobben.

Men så sa en dame på NAV at arbeidsledighetstrygden i såfall vil bli regnet ut i fra de 20 % jeg jobber, og da vil jeg jo i praksis ikke få noen ting?

Da samboeren min var ferdig å studere for noen år siden fikk han ca 4000 kr i arbeidsledighetstrygd i måneden frem til han hadde fått seg ny jobb. Han hadde også jobba litt ved siden av studiene sine.

Skrevet

Om det ikke har blitt nye regler så skal arbeidsledighetstrygd regnes ut fra hva du tjente i fjor. (Eller evt. de siste 3 år om dette er bedre)

Så stå på og jobb videre med saken.

Gjest skjønner ikke regelverket.
Skrevet

Om det ikke har blitt nye regler så skal arbeidsledighetstrygd regnes ut fra hva du tjente i fjor. (Eller evt. de siste 3 år om dette er bedre)

Så stå på og jobb videre med saken.

Jeg får sende en skriftelig forespørsel. Kan godt hende jeg klarer meg uten arbeidsledighetstrygd, men i noen perioder er det lite å gjøre på jobb, og samboeren min klarer ikke å forsørge oss alene med sin inntekt.

Skrevet

Da får du ikke dagpenger.

Du kan få støtte når du går på tiltak, så meld deg på kursene som tilbys. Jobbklubb er ikke så gøy, men gir deg borti 300 kr pr dag. Lønnstilskudd til jobb kan du også få, og arbeidsgiver kan la seg friste av det.

Hvis du ikke kan trylle fram en ekstrainntekt i 2006, så du kommer over minstegrunnlaget? Mange klarer det på ulike vis.

Skrevet

Jeg får sende en skriftelig forespørsel. Kan godt hende jeg klarer meg uten arbeidsledighetstrygd, men i noen perioder er det lite å gjøre på jobb, og samboeren min klarer ikke å forsørge oss alene med sin inntekt.

At man klarer seg uten betyr vel ikke at man ikke skal få det man faktisk har krav på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...