Gå til innhold

problemer med å holde meg våken

Anbefalte innlegg

Gjest trøtt student
Skrevet

Jeg er student og står tidlig opp for å lese. Det som er problemet er at jeg sovner ofte når jeg sitter og leser, selv om det er interessant. Jeg dupper av hele tiden og får lite med meg. Hva kan jeg gjør for å holde meg våken?

Skrevet

Svært få mennesker klarer å sitte å studere i timesvis.

Om jeg skal ha dyp konsentrasjon om noe, så klarer jeg sjeldent det i mer enn ca. 1 time.

Så legg inn pauser. Da leser du nok mindre, men det er mer effektivt.

Skrevet

Snd du ikke bor her. Jeg har vært ekstremt flittig (til meg å være), og skal nå belønne 2 timers innsats med en kafètur.

Gjelder å ha ei gullerot, vettu :oD

Skrevet

Gå en liten tur ute først, da får du vekk den "morgenfølelsen" som gjør at du blir trøtt igjen. Og kaffe er selvsagt obligatorisk.

Det kan også være en ide å flette inn andre ting. Lese fem sider, ta oppvasken. lese fem sider, henge opp klær, osv.

Dette er hvertfall det som får meg igjennom akkurat samme problemet =)

Skrevet

Snd du ikke bor her. Jeg har vært ekstremt flittig (til meg å være), og skal nå belønne 2 timers innsats med en kafètur.

Gjelder å ha ei gullerot, vettu :oD

"Synd", skulle det være...

Betenkelig skrivefeil, ettersom jeg faktisk jobber med en oppgave her *host*

Skrevet

Gå en liten tur ute først, da får du vekk den "morgenfølelsen" som gjør at du blir trøtt igjen. Og kaffe er selvsagt obligatorisk.

Det kan også være en ide å flette inn andre ting. Lese fem sider, ta oppvasken. lese fem sider, henge opp klær, osv.

Dette er hvertfall det som får meg igjennom akkurat samme problemet =)

Har prøvd den taktikken der, ender ofte opp i mye oppvask og lite lesing ja..

Eller som ei venninne av meg sa: "Jeg savner studentlivet! Jeg har ALDRI hatt det så rent og ryddig hjemme som i periodene før eksamen!"

:-P

Skrevet

Har prøvd den taktikken der, ender ofte opp i mye oppvask og lite lesing ja..

Eller som ei venninne av meg sa: "Jeg savner studentlivet! Jeg har ALDRI hatt det så rent og ryddig hjemme som i periodene før eksamen!"

:-P

Haha. Vel, jeg hater husarbeid, så det blir ofte bare en halv oppvask før jeg finner ut at jeg er så lei at jeg må lese litt igjen.

Så for meg funker det. Det blir på en måte lesing hele dagen, men samtdig får jeg gjort litt av hint og annet også uten at det er et ork.

Men jeg gruer meg fryktelig til studenttilværelsen er over... =/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...