Gå til innhold

Treningseksperter! Styrketrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid vil det ta før jeg klarer å bygge meg opp litt muskler? Har nettopp begynt med styrketrening/apparater på treningsstudio, og skal få en instruktør til å sette opp program til meg.

Vil gjerne bli sterkere i armene og ellers stramme opp litt på resten av kroppen.

Hvor lang tid tror dere det tar når utgangspunktet er tilnærmet likt null? ;)

Skrevet

Min erfaring er at det går veldig fort før du mer merker forandring, men at det tar lenger tid etter hvert som du blir sterkere. :)

Skrevet

Det kommer helt an på hvor hardt du trener og hvor ofte.

Du vil merke noe ganske raskt, fordi du vil reagerer raskt på treningen i starten. Men så går det saktere og saktere.

Men om noen uker så kan du kjenne det tenker jeg.

Ikke vær utålmodig, men ha fokus på å trene og holde deg i form og ikke bare på muskelbygging.

Du skal i alle fall ikke være redd for at du får for mye muskler,mange jenter er det. Det tar lang tid å bygge muskler som synes godt.

Det du vil merke er at du vil bli strammere i musklaturen, ikke nødvendigvis at du vil se det så godt. Men du vil merke det godt selv og føle deg bedre.

Det er godt å kjenne at musklaturen er brukt og kjenne en viss form for stølhet. Jeg trente i går og merker det i kroppen i dag. Men det er bare behagelig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kommer til å merke det veldig raskt i starten.

Skrevet

Det kommer jo selvsagt an på hvordan og hvor mye du trener.

Det naturlige i starten er å trene mange repetisjoner med litt lettere vekter. Da blir kroppen vant til å trene, og du slipper skader.

Etter en tid kan du legge på tyngre vekter og ta færre repetisjoner. Tyngre trening synes alltid bedre enn lett trening.

Men jeg kan godt tenke meg at du selv merker dette i løpet av få uker.

Skrevet

Det kommer helt an på hvor hardt du trener og hvor ofte.

Du vil merke noe ganske raskt, fordi du vil reagerer raskt på treningen i starten. Men så går det saktere og saktere.

Men om noen uker så kan du kjenne det tenker jeg.

Ikke vær utålmodig, men ha fokus på å trene og holde deg i form og ikke bare på muskelbygging.

Du skal i alle fall ikke være redd for at du får for mye muskler,mange jenter er det. Det tar lang tid å bygge muskler som synes godt.

Det du vil merke er at du vil bli strammere i musklaturen, ikke nødvendigvis at du vil se det så godt. Men du vil merke det godt selv og føle deg bedre.

Det er godt å kjenne at musklaturen er brukt og kjenne en viss form for stølhet. Jeg trente i går og merker det i kroppen i dag. Men det er bare behagelig.

Vil jo selvfølgelig ikke ha store muskler (som alle jenter sier), men vil ha en sterkere kropp. :)

Var og trente i går og i dag, kjenner godt at det river.

Skrevet

Min erfaring er at det går veldig fort før du mer merker forandring, men at det tar lenger tid etter hvert som du blir sterkere. :)

Bare jeg blir sterkere, så. Ikke så om å gjort å få synlige muskler akkurat. :)

Skrevet

Det kommer jo selvsagt an på hvordan og hvor mye du trener.

Det naturlige i starten er å trene mange repetisjoner med litt lettere vekter. Da blir kroppen vant til å trene, og du slipper skader.

Etter en tid kan du legge på tyngre vekter og ta færre repetisjoner. Tyngre trening synes alltid bedre enn lett trening.

Men jeg kan godt tenke meg at du selv merker dette i løpet av få uker.

Sweet! Takk for svar. :)

Skrevet

Du kommer til å merke det veldig raskt i starten.

Det er bra. :)

Skrevet

Vil jo selvfølgelig ikke ha store muskler (som alle jenter sier), men vil ha en sterkere kropp. :)

Var og trente i går og i dag, kjenner godt at det river.

Bare å trene i vei, du blir ingen bodybuilder av den grunn.

Du blir bare fast og fin i fisken og god å ta på:-)

Du vil også føle deg mye mer vel, da du kjenner at kroppen er strammet opp:-)

Skrevet

Bare å trene i vei, du blir ingen bodybuilder av den grunn.

Du blir bare fast og fin i fisken og god å ta på:-)

Du vil også føle deg mye mer vel, da du kjenner at kroppen er strammet opp:-)

Ja, primært vil jeg rett og slett bare stramme opp og få kraft i musklene.

Trente en del kondis gjennom året i fjor, men avskyr egentlig styrketrening. Det er litt morsommere nå som det er på treningssenter og jeg kan gå sammen med noen. Skal bli morsomt å se når jeg får satt opp eget program. :)

Gjest creatur
Skrevet

Jente, 28.

Jenter øker ikke muskelmasse på langt nær så mye som gutter. Så hvis målet er en "bolerkropp" må du ta testosteron. Bruk også kreatin.

Hvis du bare vil stramme opp lit før strandsesongen mtp anskaffelse av kjæreste, er løping, sykling og bruk av enkle styrkeaparater tilstrekkelig.

Skrevet

Jenter øker ikke muskelmasse på langt nær så mye som gutter. Så hvis målet er en "bolerkropp" må du ta testosteron. Bruk også kreatin.

Hvis du bare vil stramme opp lit før strandsesongen mtp anskaffelse av kjæreste, er løping, sykling og bruk av enkle styrkeaparater tilstrekkelig.

Hehe, bolerkropp vil jeg ikke ha, nei. Målet er å få sterkere muskler, ikke at de absolutt skal være synlige.

Og kjæreste har jeg hatt i 11 år, så det toget er nok gått for lenge siden. :)

Skrevet

Ja, primært vil jeg rett og slett bare stramme opp og få kraft i musklene.

Trente en del kondis gjennom året i fjor, men avskyr egentlig styrketrening. Det er litt morsommere nå som det er på treningssenter og jeg kan gå sammen med noen. Skal bli morsomt å se når jeg får satt opp eget program. :)

Jeg liker styrketrening best. Det trives jeg godt med og er en treningsform som passer meg utmerket.

Lykke til med treningen, jeg kommer om noen uker og kjenner litt her og der og om det har blitt fastere:-)

Gjest creatur
Skrevet

Hehe, bolerkropp vil jeg ikke ha, nei. Målet er å få sterkere muskler, ikke at de absolutt skal være synlige.

Og kjæreste har jeg hatt i 11 år, så det toget er nok gått for lenge siden. :)

Samme type fra 17-28?

Skrevet

Samme type fra 17-28?

Jepp. Eller teknisk sett fra 18-29.

Skrevet

Jeg liker styrketrening best. Det trives jeg godt med og er en treningsform som passer meg utmerket.

Lykke til med treningen, jeg kommer om noen uker og kjenner litt her og der og om det har blitt fastere:-)

Avtale, men ikke noe kjeft å få hvis det fortsatt er gelé i overarmene, ok? :)

Gjest creatur
Skrevet

Jepp. Eller teknisk sett fra 18-29.

Ganske imponerende!

Er dere fortsatt forelsket, eller har det gått over i en ny fase? Og tror du det kan vare til en av dere dør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...