Gå til innhold

Når kan jeg la ungene være hjemme alene?


Gjest ubaat

Anbefalte innlegg

De kan kunsten å smelte sine mødres hjerter :-)

Jepp! Og når man i tillegg er ganske så lettsmeltelig...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    22

  • hidi, the scorpion

    15

  • Peachy

    13

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Nå er det en gang sånn jeg prater da.

Men jeg skal prøve å la være å bruke dette lydordet til de aller eldste her på dol hvis det er så plagsomt for dere.

"Men jeg skal prøve å la være å bruke dette lydordet til de aller eldste her på dol hvis det er så plagsomt for dere."

Ha!

Den likte jeg ;-)

Nå beviste du akkurat at jeg ikke tilhører gruppen "de eldste på dol". Jeg både bruker onematepoetikon (lydord) selv, og syns det er helt ok at de brukes av andre.

Så det så! *Triumferende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en gang sånn jeg prater da.

Men jeg skal prøve å la være å bruke dette lydordet til de aller eldste her på dol hvis det er så plagsomt for dere.

Nei, jeg synes det er fornøyelig, skrev jeg ikke det? Jeg har sans for det, simpelthen. Og ikke noe sånne gammel-hentydninger, takk. Jeg er fortsatt åndsfrisk og det bærer rett i skammekroken hvis du slenger med leppa om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hva med en løsning hvor man må registrere seg med f.eks. telefonnummer, men har mulighet til å bruke tilfeldige nick i tillegg til vanlige. Da må dere jo ha mulighet til å utestenge slike forumtroll, så sant de ikke har utallige telefonnummer å registrere seg på. :)

Men hvorfor skal man ikke kunne registrere seg med flere telefonnumre?

Mange har jo i dag kun uregistrert telefonnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal man ikke kunne registrere seg med flere telefonnumre?

Mange har jo i dag kun uregistrert telefonnummer.

Det er jo sikkert begrenset for hvor mange telefonnummer man har tilgang på.

Der hvor jeg har registrert meg har det vært slik at man får en sms med en kode etter registrering, slik at man ikke bare kan bruke tilfeldige telefonnummer som man finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det er jo sikkert begrenset for hvor mange telefonnummer man har tilgang på.

Der hvor jeg har registrert meg har det vært slik at man får en sms med en kode etter registrering, slik at man ikke bare kan bruke tilfeldige telefonnummer som man finner på.

Ja, kanskje ikke idéen var så dum.

Men nå har ikke disse eventuelle trollene plaget meg nevneverdig. Å følge med på kattejakten helt fra sidelinjen har jo egentligvært litt festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje ikke idéen var så dum.

Men nå har ikke disse eventuelle trollene plaget meg nevneverdig. Å følge med på kattejakten helt fra sidelinjen har jo egentligvært litt festlig.

Ja, både og. Greit nok at de lager tråder og står på, men da kan de i det minste gjøre det som seg selv, og ikke en oppdiktet person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, både og. Greit nok at de lager tråder og står på, men da kan de i det minste gjøre det som seg selv, og ikke en oppdiktet person.

Hvem av oss er egentlig oss selv, og ikke en oppdiktet person?

Selv føler jeg mer hverken - eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av oss er egentlig oss selv, og ikke en oppdiktet person?

Selv føler jeg mer hverken - eller.

Nei, men med mobilregistrering kan man iallfall bare være én opptdiktet person av gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men med mobilregistrering kan man iallfall bare være én opptdiktet person av gangen. :)

Jeg har fire mobiler registrert i mitt navn jeg så hvis jeg ville så kunne jeg bare sette i gang å produsere nick.

Jeg ser ikke helt at det kan være løsningen, bortsett fra at webbis kunne sett navnet mitt da, men det vet han allerede for han har mailadressen min og da snakker jeg ikke om hotmailen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en løsning hvor man må registrere seg med f.eks. telefonnummer, men har mulighet til å bruke tilfeldige nick i tillegg til vanlige. Da må dere jo ha mulighet til å utestenge slike forumtroll, så sant de ikke har utallige telefonnummer å registrere seg på. :)

Forsåvidt greit nok med tlf nummer. Men webasterne her er ikke akkurat altfor proffe. De også skriver privat her inne og jeg mistenker sterkt at de også bruker flere nick i en tråd. Altså, som webmaster og som privatperson. Det hadde ikke gjort altfor mye, hvis vi visste hvem de er når de skriver som privatperson.

De vil også "kjenne" andre her inne og de som vil være anonyme kan bli outet gjennom at de vet hvem som eier tlf numrene. Det er bare å søke opp tlf numrene det. Jeg stoler rett og slett ikke på webmasterne her inne, tviler ikke på at de kan risikere å dele noen opplysninger med andre dolere de har blitt kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange har fått med seg, så har vi dessverre en eller flere brukere som har enormt mange brukeridentiteter og enda flere nick. Dette er jo noe de løsningene som doktoronline av personvernhensyn har valgt, gjør mulig. Det har vært ansett som viktig at folk både skal kunne stille svært private spørsmål og samtidig diskutere "hva som helst" uten at andre skal kunne koble opplysninger de gir i ulike typer innlegg.

Det har allikevel vært en bærende ide at doktoronline skal være et nettsted hvor genuine brukere diskuterer genuine problemstillinger. Etter redaksjonens oppfatning virker det negativt at vi har noen få brukere som lager en mengde fiktive problemstillinger som andre brukere engasjerer seg i for å hjelpe.

Vi har ingen mulighet til å avdekke hva som foregår fullt ut, og muligens vil de siste måneders aktivitet føre til at det ved neste større omlegging av sidene velges andre registreringsordninger enn det som er tilfellet i dag.

Inntil videre vil vi oppfordre våre seriøse brukere til i størst mulig utstrekning bruke fast nick og samtidig avstå fra å spekulere for mye i forhold til nye nick (da dette jo kan være nye seriøse brukere).

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på dere. Dere kan være svært uproffe av og til.

Jeg mistenker dere sterkt for også å bruke flere nick i samme tråd, altså som webmaster og som privatperson.

Dette hadde ikke gjort noe, hvis vi som brukere visste hvilke nick dere brukte som privatpersoner, men når det skal holdes hemmelig, så blir det ikke mye profft.

Det at dere da skal få tilgang til våre virkelig navn, gjennom f.eks et tlf nummer høres ikke bra ut.

Hva som deles av info med de dere kjenner her inne, vil jeg ikke stole altfor mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var lur, Peach!

Er du sikker på at det er så lurt? Husk at de da vet din virkelig identitet og kan, hvis de vil, dele det med andre dolere de kan kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, får sende deg et bilde så du får vurdere, da. :)

Jeg kan også gjøre en slik vurdering ut i fra et bilde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

At de ikke har tenkt på det med telefonnummer for lenge siden? Det er jo en glimrende idè.

Er du så sikker på at det er så bra for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt jeg.... Synes det er OK at jeg er anonym selv for webmaster...;-)

Enig, de vet da din virkelige identitet. De er etter min mening ikke altfor proffe og jeg stoler ikke på at de i et gitt tilfelle kan lekke ut info om brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på dere. Dere kan være svært uproffe av og til.

Jeg mistenker dere sterkt for også å bruke flere nick i samme tråd, altså som webmaster og som privatperson.

Dette hadde ikke gjort noe, hvis vi som brukere visste hvilke nick dere brukte som privatpersoner, men når det skal holdes hemmelig, så blir det ikke mye profft.

Det at dere da skal få tilgang til våre virkelig navn, gjennom f.eks et tlf nummer høres ikke bra ut.

Hva som deles av info med de dere kjenner her inne, vil jeg ikke stole altfor mye på.

Vårt syn på profesjonalitet innebærer at man ikke i en debatt både kan fungere som webmaster og som privatperson.

Derimot anser vi det som nyttig av redaksjonens medlemmer også kan benytte doktoronline sine tjenester i sin fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange har fått med seg, så har vi dessverre en eller flere brukere som har enormt mange brukeridentiteter og enda flere nick. Dette er jo noe de løsningene som doktoronline av personvernhensyn har valgt, gjør mulig. Det har vært ansett som viktig at folk både skal kunne stille svært private spørsmål og samtidig diskutere "hva som helst" uten at andre skal kunne koble opplysninger de gir i ulike typer innlegg.

Det har allikevel vært en bærende ide at doktoronline skal være et nettsted hvor genuine brukere diskuterer genuine problemstillinger. Etter redaksjonens oppfatning virker det negativt at vi har noen få brukere som lager en mengde fiktive problemstillinger som andre brukere engasjerer seg i for å hjelpe.

Vi har ingen mulighet til å avdekke hva som foregår fullt ut, og muligens vil de siste måneders aktivitet føre til at det ved neste større omlegging av sidene velges andre registreringsordninger enn det som er tilfellet i dag.

Inntil videre vil vi oppfordre våre seriøse brukere til i størst mulig utstrekning bruke fast nick og samtidig avstå fra å spekulere for mye i forhold til nye nick (da dette jo kan være nye seriøse brukere).

*S* Når du svarer meg sånn, skulle man tro det var jeg som drev og tullet rundt med en haug av nick...

Så vidt jeg vet, er det ikke det (men det hender jeg går i søvne - kan det være løsningen, tror dere?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

*S* Når du svarer meg sånn, skulle man tro det var jeg som drev og tullet rundt med en haug av nick...

Så vidt jeg vet, er det ikke det (men det hender jeg går i søvne - kan det være løsningen, tror dere?!)

Intensjonen var bare å gi en begrunnelse for hvorfor det ble gitt en slik kommentar i en tilsynelatende ok tråd.

Såvidt vi kjenner til så har ikke du et utall av brukeridentiteter. Men når det kommer til stykke så er det som kjent, mye vi ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...