Gå til innhold

Når kan jeg la ungene være hjemme alene?


Gjest ubaat

Anbefalte innlegg

Intensjonen var bare å gi en begrunnelse for hvorfor det ble gitt en slik kommentar i en tilsynelatende ok tråd.

Såvidt vi kjenner til så har ikke du et utall av brukeridentiteter. Men når det kommer til stykke så er det som kjent, mye vi ikke vet.

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    22

  • hidi, the scorpion

    15

  • Peachy

    13

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229

Jeg ville ikke latt min 14 åring vært alene, men han er verdens mest barnslige fyr også. Selv var jeg hjemme alene en uke når jeg var 13 år. Bestemor bodde 100 meter fra oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt syn på profesjonalitet innebærer at man ikke i en debatt både kan fungere som webmaster og som privatperson.

Derimot anser vi det som nyttig av redaksjonens medlemmer også kan benytte doktoronline sine tjenester i sin fritid.

Det bekrefter det jeg sier. At det kan forekomme at dere har skrevet i et innlegg som webmaster og kan svare i samme tråd på fritiden som privatperson.

Det betyr at dere kan støtte dere selv blant annet og er ikke et hår bedre enn andre som bruker flere nick i samme tråd.

Det er sammenblanding av roller og er ikke bra. Men hadde vi visst hvem som er webmastere av dere, så hadde ikke dette vært noe problem.

Hvis ikke blir det svært uprofft, noe det er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Er du så sikker på at det er så bra for alle?

Jeg trodde det, men du kan sikkert gi meg noen gode argumenter mot, og jeg lytter gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på dere. Dere kan være svært uproffe av og til.

Jeg mistenker dere sterkt for også å bruke flere nick i samme tråd, altså som webmaster og som privatperson.

Dette hadde ikke gjort noe, hvis vi som brukere visste hvilke nick dere brukte som privatpersoner, men når det skal holdes hemmelig, så blir det ikke mye profft.

Det at dere da skal få tilgang til våre virkelig navn, gjennom f.eks et tlf nummer høres ikke bra ut.

Hva som deles av info med de dere kjenner her inne, vil jeg ikke stole altfor mye på.

Enig med du. Jeg er ikke særlig for registrering knyttet til telefonnummer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det, men du kan sikkert gi meg noen gode argumenter mot, og jeg lytter gjerne.

Les mine innlegg til webmaster lenger opp, så skjønner du hva jeg mener.

Etter min mening er de ikke proffe nok til å håndtere vår virkelig identitet, som de kan få så lenge de vet våre tlf numre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Les mine innlegg til webmaster lenger opp, så skjønner du hva jeg mener.

Etter min mening er de ikke proffe nok til å håndtere vår virkelig identitet, som de kan få så lenge de vet våre tlf numre.

Må si meg enig. Ante faktisk ikke at de var såpass uproffe!

Fikk noe å tenke på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig. Ante faktisk ikke at de var såpass uproffe!

Fikk noe å tenke på nå.

Hadde de enda hatt en oversikt over de nickene som er webmastere, så hadde problemet vært mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hadde de enda hatt en oversikt over de nickene som er webmastere, så hadde problemet vært mye mindre.

Jeg blir virkelig helt matt...

Hvorfor i all verden kan de ikke bruke nicket "web", slik jeg har forstått at "nhd" noen ganger gjør...Ikke at jeg blir særlig klok av det heller. Mange kan vel skrive under med nhd eller er nicket kun hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig helt matt...

Hvorfor i all verden kan de ikke bruke nicket "web", slik jeg har forstått at "nhd" noen ganger gjør...Ikke at jeg blir særlig klok av det heller. Mange kan vel skrive under med nhd eller er nicket kun hans?

jeg tror nicket bare er hans.

Han er i det minste redelig på at han også er her 'privat'.

PS: for å teste prøvde jeg å sende dette innlegget underskrevet av "nhd", men det gikk ikke! *S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig helt matt...

Hvorfor i all verden kan de ikke bruke nicket "web", slik jeg har forstått at "nhd" noen ganger gjør...Ikke at jeg blir særlig klok av det heller. Mange kan vel skrive under med nhd eller er nicket kun hans?

De bruker nicket webmaster da de skriver som webmaster. Men de kan da svare i samme tråd som webmaster har skrevet i og da som privatperson. Det er i utgangspunktet greit, hvis vi andre visste hvem som var webmastere.

Slik det er nå, så kan de skrive støtteinnlegg til seg selv, akkurat på samme måte som andre av og til gjør. Med andre ord, de er ikke et hår bedre enn andre som bruker flere nick i en tråd.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelig hvem som er webmastere.

Jeg liker derfor ikke at webmasterne skal kunne lete opp hvem vi er via tlf numre. Vi vet jo at de sitter her og skvaldrer med andre brukere og blir kjent med dem. Hvor fort gjort er det ikke å lekke info en sen kveld hvor de har litt innabords.

Hadde de vært proffe fra før hadde jeg reagert mindre på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrahamsen

De bruker nicket webmaster da de skriver som webmaster. Men de kan da svare i samme tråd som webmaster har skrevet i og da som privatperson. Det er i utgangspunktet greit, hvis vi andre visste hvem som var webmastere.

Slik det er nå, så kan de skrive støtteinnlegg til seg selv, akkurat på samme måte som andre av og til gjør. Med andre ord, de er ikke et hår bedre enn andre som bruker flere nick i en tråd.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelig hvem som er webmastere.

Jeg liker derfor ikke at webmasterne skal kunne lete opp hvem vi er via tlf numre. Vi vet jo at de sitter her og skvaldrer med andre brukere og blir kjent med dem. Hvor fort gjort er det ikke å lekke info en sen kveld hvor de har litt innabords.

Hadde de vært proffe fra før hadde jeg reagert mindre på dette.

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

jeg tror nicket bare er hans.

Han er i det minste redelig på at han også er her 'privat'.

PS: for å teste prøvde jeg å sende dette innlegget underskrevet av "nhd", men det gikk ikke! *S*)

Ken ikke da webbis registrere "web" som eget nick og kun bruke det når de ønsker anonymitet...Vi vet jo ikke hva noen av de heter i RL, så det burde funke...

Web er også opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ken ikke da webbis registrere "web" som eget nick og kun bruke det når de ønsker anonymitet...Vi vet jo ikke hva noen av de heter i RL, så det burde funke...

Web er også opptatt.

Det er jo ikke bare en webmaster, så da måtte de ha hatt web1, web2 osv.

Uansett hindrer ikke det at de kan - akkurat som alle oss andre - opprette en hotmail-adresse under et tullenavn og registrere seg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er jo ikke bare en webmaster, så da måtte de ha hatt web1, web2 osv.

Uansett hindrer ikke det at de kan - akkurat som alle oss andre - opprette en hotmail-adresse under et tullenavn og registrere seg med dette.

Sant det! Blir litt matt av alt det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker nicket webmaster da de skriver som webmaster. Men de kan da svare i samme tråd som webmaster har skrevet i og da som privatperson. Det er i utgangspunktet greit, hvis vi andre visste hvem som var webmastere.

Slik det er nå, så kan de skrive støtteinnlegg til seg selv, akkurat på samme måte som andre av og til gjør. Med andre ord, de er ikke et hår bedre enn andre som bruker flere nick i en tråd.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelig hvem som er webmastere.

Jeg liker derfor ikke at webmasterne skal kunne lete opp hvem vi er via tlf numre. Vi vet jo at de sitter her og skvaldrer med andre brukere og blir kjent med dem. Hvor fort gjort er det ikke å lekke info en sen kveld hvor de har litt innabords.

Hadde de vært proffe fra før hadde jeg reagert mindre på dette.

Dette er jeg veldig enig med deg i, mrxx. Jeg tviler på om jeg vil registrere meg med telefonnummeret mitt. Det er da ikke vanskelig å "lete meg opp" da, og først og fremst fordi webmasterene også er vanlige deltakere her inne har jeg ikke lyst til å "stå fram".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt greit nok med tlf nummer. Men webasterne her er ikke akkurat altfor proffe. De også skriver privat her inne og jeg mistenker sterkt at de også bruker flere nick i en tråd. Altså, som webmaster og som privatperson. Det hadde ikke gjort altfor mye, hvis vi visste hvem de er når de skriver som privatperson.

De vil også "kjenne" andre her inne og de som vil være anonyme kan bli outet gjennom at de vet hvem som eier tlf numrene. Det er bare å søke opp tlf numrene det. Jeg stoler rett og slett ikke på webmasterne her inne, tviler ikke på at de kan risikere å dele noen opplysninger med andre dolere de har blitt kjent med.

Enig og tro til Dovre faller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Det bekrefter det jeg sier. At det kan forekomme at dere har skrevet i et innlegg som webmaster og kan svare i samme tråd på fritiden som privatperson.

Det betyr at dere kan støtte dere selv blant annet og er ikke et hår bedre enn andre som bruker flere nick i samme tråd.

Det er sammenblanding av roller og er ikke bra. Men hadde vi visst hvem som er webmastere av dere, så hadde ikke dette vært noe problem.

Hvis ikke blir det svært uprofft, noe det er i dag.

Nei, poenget er at vi ikke tillater våre ansatte både å ha deltatt som webmaster og privatperson i en og samme tråd. I såfall ville sammenblandingen av roller blitt for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nei, poenget er at vi ikke tillater våre ansatte både å ha deltatt som webmaster og privatperson i en og samme tråd. I såfall ville sammenblandingen av roller blitt for stor.

Puh, det var da enda godt å høre, men har dere kontroll på det da? Siden dere virker maktesløse overfor andre brukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Er du sikker på at det er så lurt? Husk at de da vet din virkelig identitet og kan, hvis de vil, dele det med andre dolere de kan kjenne.

I såfall vil det være brudd på taushetsløfte underskrevet ved ansettelsen, og tillegg en fullstendig mangel på profesjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...