Gå til innhold

Når kan jeg la ungene være hjemme alene?


Gjest ubaat

Anbefalte innlegg

Som mange har fått med seg, så har vi dessverre en eller flere brukere som har enormt mange brukeridentiteter og enda flere nick. Dette er jo noe de løsningene som doktoronline av personvernhensyn har valgt, gjør mulig. Det har vært ansett som viktig at folk både skal kunne stille svært private spørsmål og samtidig diskutere "hva som helst" uten at andre skal kunne koble opplysninger de gir i ulike typer innlegg.

Det har allikevel vært en bærende ide at doktoronline skal være et nettsted hvor genuine brukere diskuterer genuine problemstillinger. Etter redaksjonens oppfatning virker det negativt at vi har noen få brukere som lager en mengde fiktive problemstillinger som andre brukere engasjerer seg i for å hjelpe.

Vi har ingen mulighet til å avdekke hva som foregår fullt ut, og muligens vil de siste måneders aktivitet føre til at det ved neste større omlegging av sidene velges andre registreringsordninger enn det som er tilfellet i dag.

Inntil videre vil vi oppfordre våre seriøse brukere til i størst mulig utstrekning bruke fast nick og samtidig avstå fra å spekulere for mye i forhold til nye nick (da dette jo kan være nye seriøse brukere).

Hva med en boks til under "Signatur", der man kan krysse av for "uten nick" for medisinske eller andre sensitive spørsmål/svar, så får man holde seg til sitt faste nick under andre spørsmål/svar?

Altså, svarer noen med blankt felt ser man at vedkommende ikke bruker sitt vanlige faste nick. Man kan således velge selv om man vil svare det blanke nicket.

Slik det er nå så er det jo et hav av nick som brukes, og det er umulig å skille mellom fast nick og engangsnick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    22

  • hidi, the scorpion

    15

  • Peachy

    13

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Ser at du mener vi ikke er proffe nok og at du mener å ha grunnlag for å hevde dette.

Redaksjonen mener at våre webmastere gjør en ryddig jobb, og at vesentlige ting som taushetsplikt overholdes. At alt ikke blir optimalt til enhver tid, er en helt annen sak.

Falske rykter som fra tid til annen har blitt satt ut, er det lite vi får gjort med. Mer konstruktiv kritikk som fremsettes forsøker vi å reflektere over, men tilbakemeldingene spriker såpass mye at de ikke gir noe entydig svar på hva som ønskes annerledes.

Jeg mener at dere ikke er proffe nok. Grunnen til at jeg mener det kommer av måten dere sletter på og behandler enkelte saker, dere er ikke konsise nok. Dere dekker dere bak at dere ikke kan lese alt, det forstår jeg jo, men dere har håndtert saker, som ligger åpent på "webmaster" som ikke er bra og som dere har fått pepper for før.

Det med flere nick i samme tråd, klarer jeg ikke å bevise, men like fullt så er jeg rimelig sikker på at det skjer eller har skjedd.

Det må jo være en grunn for at mange her føler at dere var flinkere og proffere før. Dere bør tenke litt på den.

Men kanskje kom det av at Simen var åpen på at han var webmaster og kanskje var flinkere til å håndtere sakene også. Men samtidig ser jeg at det er vanskeligere å håndtere dagens DOL i forhold til før. Verden forandrer seg jo.

Dere er ikke akkurat kjente for å høre altfor mye på hva brukerne mener.

Men så er det mange sutre kjerringer her inne også som løper til dere så raskt de føler seg litt forulempet. Jeg forstår at det ikke er lett å håndtere disse alltid heller.

Personlig bryr jeg meg katta om hva dere gjør og ikke gjør, selv om jeg observerer og rister litt på hode av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du stoler ikke på at vi overholder taushetsplikt, og du vurderer oss som lite profesjonelle.

Hvorfor ville det da hjelpe om du visste hvilket nick som en webmaster skrev under når vedkommende stilte et spørsmål på forum for allmenmedisin? Siden du ikke stoler på oss, så ville du vel ikke ha grunnlag for å stole noe mer på en opplysning om hvilket nick som ble brukt, ville du ikke da like gjerne tro at vedkommende brukte flere nick?

Du antar at våre retningslinjer for webmastere ikke følges opp, hvorfor skulle du anta at en evt. retningslinje om kun å bruke ett nick ble overholdt?

Vi har så langt ønsket at våre brukere skal kunne være 100% anonyme også i forhold til redaksjonen. Noen har valgt dette, andre ikke. Men slik ting har utviklet seg det siste året, vurderes nå endringer. Det er foreløpig ikke tatt stilling til hvilken løsning som vil bli valgt.

Medfører det riktighet at webmasterne også er vanlige deltakere her inne? Det ante jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall foreslår jeg at du sender mail til redaksjonen neste gang du mener dette finner sted, eller enda bedre om du kan vise til i hvilke tråder du mener dette har funnet sted.

Det skal svært mye til for at jeg kommer til å sende dere en mail. Det gidder jeg nok ikke å gjøre. Så mye betyr ikke dette for meg. Dere kommer heller til å få vite det gjennom at jeg skriver innlegg her, hvis det er noe jeg ønsker å formidle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Det skal svært mye til for at jeg kommer til å sende dere en mail. Det gidder jeg nok ikke å gjøre. Så mye betyr ikke dette for meg. Dere kommer heller til å få vite det gjennom at jeg skriver innlegg her, hvis det er noe jeg ønsker å formidle.

Du har kommet med ganske konkrete påstander, som vi ikke har kjennskap til at er korrekte. Når man fremsetter såpass konkrete anklager, så bør man vel være villig til å dokumentere grunnlaget for påstandene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kommet med ganske konkrete påstander, som vi ikke har kjennskap til at er korrekte. Når man fremsetter såpass konkrete anklager, så bør man vel være villig til å dokumentere grunnlaget for påstandene?

Konkrete og konkret. Jeg sier at jeg er rimelig sikker på at dere har brukt forskjellige nick i samme tråd.

Det er ingen konkret påstand, men en antagelse. Kan du med hånden på hjerte påstå at det ikke har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cezalion

Ser at du mener vi ikke er proffe nok og at du mener å ha grunnlag for å hevde dette.

Redaksjonen mener at våre webmastere gjør en ryddig jobb, og at vesentlige ting som taushetsplikt overholdes. At alt ikke blir optimalt til enhver tid, er en helt annen sak.

Falske rykter som fra tid til annen har blitt satt ut, er det lite vi får gjort med. Mer konstruktiv kritikk som fremsettes forsøker vi å reflektere over, men tilbakemeldingene spriker såpass mye at de ikke gir noe entydig svar på hva som ønskes annerledes.

Jeg er enig med mrxx.

Om webmasterne er så diskrete og har overholdt enhver taushetsplikt, hvorfor vet da mange brukere hvem som er webmaster?

Tidligere har dere sagt at webmasterne også har et sosialt liv og at venner og bekjente da lett får vite at vedkommende er webmaster her eller et annet sted. Greit nok, men når flere titalls brukere her vet hvem som er webmastere, samtidig som de har andre nick, henger det ikke helt på greip.

Hvorfor i alle dager skal webmasterne ha behov for og lov til å dele med bekjente fra nettet, at de er nettopp webmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også gjøre en slik vurdering ut i fra et bilde:-)

Hehe, er du kvalifisert til det altså? Dum blondine-kontrollør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det er fornøyelig, skrev jeg ikke det? Jeg har sans for det, simpelthen. Og ikke noe sånne gammel-hentydninger, takk. Jeg er fortsatt åndsfrisk og det bærer rett i skammekroken hvis du slenger med leppa om det.

Jeg trodde det var sarkastisk, så da slo spydigforsvarsmekanismen min rett tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg skal prøve å la være å bruke dette lydordet til de aller eldste her på dol hvis det er så plagsomt for dere."

Ha!

Den likte jeg ;-)

Nå beviste du akkurat at jeg ikke tilhører gruppen "de eldste på dol". Jeg både bruker onematepoetikon (lydord) selv, og syns det er helt ok at de brukes av andre.

Så det så! *Triumferende*

Tsk, folk som dykker og nyter sex og har humor er laaangt fra gamle =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg skal prøve å la være å bruke dette lydordet til de aller eldste her på dol hvis det er så plagsomt for dere."

Ha!

Den likte jeg ;-)

Nå beviste du akkurat at jeg ikke tilhører gruppen "de eldste på dol". Jeg både bruker onematepoetikon (lydord) selv, og syns det er helt ok at de brukes av andre.

Så det så! *Triumferende*

"Nå beviste du akkurat at jeg ikke tilhører gruppen "de eldste på dol". Jeg både bruker onematepoetikon (lydord) selv, og syns det er helt ok at de brukes av andre."

Det at du visste at det het "onematepoetikon" indikerer at du heller ikke er av de yngste?

Du er nok i din beste alder ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå beviste du akkurat at jeg ikke tilhører gruppen "de eldste på dol". Jeg både bruker onematepoetikon (lydord) selv, og syns det er helt ok at de brukes av andre."

Det at du visste at det het "onematepoetikon" indikerer at du heller ikke er av de yngste?

Du er nok i din beste alder ;-)

hva er lydord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

Konkrete og konkret. Jeg sier at jeg er rimelig sikker på at dere har brukt forskjellige nick i samme tråd.

Det er ingen konkret påstand, men en antagelse. Kan du med hånden på hjerte påstå at det ikke har skjedd?

Såvidt jeg har kjennskap til, har dette ikke skjedd. Hvis en ansatt hos oss har brutt disse retningslinjene, er det ønskelig at redaksjonen/daglig leder får kjennskap til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg er enig med mrxx.

Om webmasterne er så diskrete og har overholdt enhver taushetsplikt, hvorfor vet da mange brukere hvem som er webmaster?

Tidligere har dere sagt at webmasterne også har et sosialt liv og at venner og bekjente da lett får vite at vedkommende er webmaster her eller et annet sted. Greit nok, men når flere titalls brukere her vet hvem som er webmastere, samtidig som de har andre nick, henger det ikke helt på greip.

Hvorfor i alle dager skal webmasterne ha behov for og lov til å dele med bekjente fra nettet, at de er nettopp webmaster?

Hvorvidt en webmaster hos doktoronline forteller noen i sin bekjentskapskrets at han eller hun jobber som webmaster, så er ikke det brudd på taushetsplikten. Taushetsplikten omfatter det man måtte få vite om brukere på doktoronline som følge av at man er webmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

"Nå beviste du akkurat at jeg ikke tilhører gruppen "de eldste på dol". Jeg både bruker onematepoetikon (lydord) selv, og syns det er helt ok at de brukes av andre."

Det at du visste at det het "onematepoetikon" indikerer at du heller ikke er av de yngste?

Du er nok i din beste alder ;-)

Jeg er ikke blandt de yngste dolbrukerne, det er helt riktig. Jeg er en voksen dame :-)

Men ordet onematepoetikon lærte jeg i videregående, det er ikke noe jeg har tilegnet meg i senere år. Så jeg er også utstyrt med god hukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke blandt de yngste dolbrukerne, det er helt riktig. Jeg er en voksen dame :-)

Men ordet onematepoetikon lærte jeg i videregående, det er ikke noe jeg har tilegnet meg i senere år. Så jeg er også utstyrt med god hukommelse.

Ja, jeg tror også det var på videregående jeg lærte det,- men jeg innbiller meg at det kanskje ikke er noe de lærer nå? Vet ikke helt,- det er bare en følelse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av de løsningene som vurderes.

Ikke alle har et norsk telefonnummer de kan bruke til å registrere seg med. På Blink har de sånt system, det var faen så vanskelig for meg å få registrert meg, måtte låne et norsk telefonnummer, og det er tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...