Gå til innhold

Når kan jeg la ungene være hjemme alene?


Gjest ubaat

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator

Puh, det var da enda godt å høre, men har dere kontroll på det da? Siden dere virker maktesløse overfor andre brukere?

Forhåpentligvis er det slik at folk som ønsker å jobbe med dette, og som ansettes i en redaksjon ut i fra kvalifikasjoner, vil ha et ønske om å gjøre en ryddig jobb.

Brudd på taushetsplikt ville etter all sannsynlighet ha medført oppsigelse, og doktoronline har aldri mottatt noen henvendelse som tyder på at noen av våre ansatte har brutt taushetsplikten.

Det har vært satt ut rykter i forum om brudd på taushetsplikt fra tid til annen. Hver gang vi har bedt om at de som har kommet med påstandene skal ta kontakt med redaksjonen direkte slik at vi kan finne ut hva disse ryktene bunner i, har vi ikke mottatt noen form for henvendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    22

  • hidi, the scorpion

    15

  • Peachy

    13

  • morsan

    11

Mest aktive i denne tråden

Vårt syn på profesjonalitet innebærer at man ikke i en debatt både kan fungere som webmaster og som privatperson.

Derimot anser vi det som nyttig av redaksjonens medlemmer også kan benytte doktoronline sine tjenester i sin fritid.

Syns huske det innimellom kommer beskjeder fra Webmaster at trådene ikke skal "skli ut",

akkurat det dere holder på med her nå ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Forhåpentligvis er det slik at folk som ønsker å jobbe med dette, og som ansettes i en redaksjon ut i fra kvalifikasjoner, vil ha et ønske om å gjøre en ryddig jobb.

Brudd på taushetsplikt ville etter all sannsynlighet ha medført oppsigelse, og doktoronline har aldri mottatt noen henvendelse som tyder på at noen av våre ansatte har brutt taushetsplikten.

Det har vært satt ut rykter i forum om brudd på taushetsplikt fra tid til annen. Hver gang vi har bedt om at de som har kommet med påstandene skal ta kontakt med redaksjonen direkte slik at vi kan finne ut hva disse ryktene bunner i, har vi ikke mottatt noen form for henvendelse.

Det var jo flott å høre!

Taushetsplikten er utrolig viktig å overholde.

Takk for fin oppklaring, håper mange leser dette og tar det til etterretning. Ille nok at brukere løper løpsk, om ikke selveste Webmastere skulle gjøre likedan...

Flott =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg veldig enig med deg i, mrxx. Jeg tviler på om jeg vil registrere meg med telefonnummeret mitt. Det er da ikke vanskelig å "lete meg opp" da, og først og fremst fordi webmasterene også er vanlige deltakere her inne har jeg ikke lyst til å "stå fram".

Enig, det er det som er problemet. De er også vanlige brukere. Det er, som sagt, vært greit nok, hvis vi hadde visst hvem som er webmastere.

Nå sitter de og slår ned på de som brukere flere nick i samme tråd, men kan gjøre det selv og forsvare seg selv og sine egne.

De skal altså vite våre identitet, mens vi får ikke vite hvilke nick som er webmastere en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, poenget er at vi ikke tillater våre ansatte både å ha deltatt som webmaster og privatperson i en og samme tråd. I såfall ville sammenblandingen av roller blitt for stor.

Det er bra det, men jeg tviler sterkt på at det blir fulgt opp i praksis.

Skal dere gjøre noe med registreringen så må dere gjøre noe med rollen som webmastere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Enig, det er det som er problemet. De er også vanlige brukere. Det er, som sagt, vært greit nok, hvis vi hadde visst hvem som er webmastere.

Nå sitter de og slår ned på de som brukere flere nick i samme tråd, men kan gjøre det selv og forsvare seg selv og sine egne.

De skal altså vite våre identitet, mens vi får ikke vite hvilke nick som er webmastere en gang.

Webmaster har avkreftet dette i to svar til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I såfall vil det være brudd på taushetsløfte underskrevet ved ansettelsen, og tillegg en fullstendig mangel på profesjonalitet.

Akkurat, men dere fremstår ikke som så veldig proffe akkurat, så det ville jeg ikke ha stolt på.

Jeg er ikke så redd for at dere finner ut hvem jeg er, men det er mange her som kan være det og som har større grunn for det.

Trolleinnleggene bør ikke være det største problemet heller. Det er til å leve med slik det er i dag. I alle fall satt opp mot det å registrere oss med f.eks tlf nummer så identiteten kan spores.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster har avkreftet dette i to svar til deg!

Joda, så er det opp til deg å tro på det eller ikke. Det får hver enkelt gjøre seg opp sin mening på. Jeg synes de er uproffe fra før, så derfor stoler jeg ikke på dem nå heller.

Jeg er rimelig sikker på at de har svart seg selv i samme tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattepus kanskje?

Akkurat, men dere fremstår ikke som så veldig proffe akkurat, så det ville jeg ikke ha stolt på.

Jeg er ikke så redd for at dere finner ut hvem jeg er, men det er mange her som kan være det og som har større grunn for det.

Trolleinnleggene bør ikke være det største problemet heller. Det er til å leve med slik det er i dag. I alle fall satt opp mot det å registrere oss med f.eks tlf nummer så identiteten kan spores.

Er vi ikke registrert med tfl-nr og mail da? Mener å huske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns huske det innimellom kommer beskjeder fra Webmaster at trådene ikke skal "skli ut",

akkurat det dere holder på med her nå ....

Joda, men dette er svært viktig å få diskutert også. Webmastere har en jobb å gjøre internt før de går ut å gjør altfor mange registreringer av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi ikke registrert med tfl-nr og mail da? Mener å huske det.

Ikke med tlf nummer, men mail ja. Men det er jo bare hotmailadresser som er anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Joda, så er det opp til deg å tro på det eller ikke. Det får hver enkelt gjøre seg opp sin mening på. Jeg synes de er uproffe fra før, så derfor stoler jeg ikke på dem nå heller.

Jeg er rimelig sikker på at de har svart seg selv i samme tråd.

Jeg velger å stole på det de sier. Tenk på alle som spør legene/spesialistene om noe, de betaler for tjenesten, og må levere fra seg navn etc. Dette er jo også informasjon Webmaster er i besittelse av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Da vet jo i hvert fall webmaster hvem vi er.

Ikke nødvendigvis! mailadresser i seg selv opplyser jo ikke så mye, og som mrxx sier er hotmailadresser anonyme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å stole på det de sier. Tenk på alle som spør legene/spesialistene om noe, de betaler for tjenesten, og må levere fra seg navn etc. Dette er jo også informasjon Webmaster er i besittelse av!

Ikke sikkert at webmasterne har tilgang til de opplysningene legene får.

Men som sagt, hver og en må vurdere selv hva de tror på og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

De bruker nicket webmaster da de skriver som webmaster. Men de kan da svare i samme tråd som webmaster har skrevet i og da som privatperson. Det er i utgangspunktet greit, hvis vi andre visste hvem som var webmastere.

Slik det er nå, så kan de skrive støtteinnlegg til seg selv, akkurat på samme måte som andre av og til gjør. Med andre ord, de er ikke et hår bedre enn andre som bruker flere nick i en tråd.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så hemmelig hvem som er webmastere.

Jeg liker derfor ikke at webmasterne skal kunne lete opp hvem vi er via tlf numre. Vi vet jo at de sitter her og skvaldrer med andre brukere og blir kjent med dem. Hvor fort gjort er det ikke å lekke info en sen kveld hvor de har litt innabords.

Hadde de vært proffe fra før hadde jeg reagert mindre på dette.

Du stoler ikke på at vi overholder taushetsplikt, og du vurderer oss som lite profesjonelle.

Hvorfor ville det da hjelpe om du visste hvilket nick som en webmaster skrev under når vedkommende stilte et spørsmål på forum for allmenmedisin? Siden du ikke stoler på oss, så ville du vel ikke ha grunnlag for å stole noe mer på en opplysning om hvilket nick som ble brukt, ville du ikke da like gjerne tro at vedkommende brukte flere nick?

Du antar at våre retningslinjer for webmastere ikke følges opp, hvorfor skulle du anta at en evt. retningslinje om kun å bruke ett nick ble overholdt?

Vi har så langt ønsket at våre brukere skal kunne være 100% anonyme også i forhold til redaksjonen. Noen har valgt dette, andre ikke. Men slik ting har utviklet seg det siste året, vurderes nå endringer. Det er foreløpig ikke tatt stilling til hvilken løsning som vil bli valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stoler ikke på at vi overholder taushetsplikt, og du vurderer oss som lite profesjonelle.

Hvorfor ville det da hjelpe om du visste hvilket nick som en webmaster skrev under når vedkommende stilte et spørsmål på forum for allmenmedisin? Siden du ikke stoler på oss, så ville du vel ikke ha grunnlag for å stole noe mer på en opplysning om hvilket nick som ble brukt, ville du ikke da like gjerne tro at vedkommende brukte flere nick?

Du antar at våre retningslinjer for webmastere ikke følges opp, hvorfor skulle du anta at en evt. retningslinje om kun å bruke ett nick ble overholdt?

Vi har så langt ønsket at våre brukere skal kunne være 100% anonyme også i forhold til redaksjonen. Noen har valgt dette, andre ikke. Men slik ting har utviklet seg det siste året, vurderes nå endringer. Det er foreløpig ikke tatt stilling til hvilken løsning som vil bli valgt.

Jeg ser problemet for de som er webmastere at de ikke kan være like anonyme som andre her inne. Men det er bakdelen ved å være webmaster. Det får de velge å avstå fra.

Selvsagt kan de velge å ha flere nick og det er det lite å gjøre med. Men det er dere som sørger for at vi brukere ikke stoler på dere. Dere har med andre ord ikke sørget for å være proffe nok, det burde dere selv sørge for. Det er jo en grunn til at vi ikke føler at dere er proffe nok.

Ved å være helt anonyme, så vet vi ikke noe, jo mer dere holder hemmelig jo mer usikkerhet brer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg ser problemet for de som er webmastere at de ikke kan være like anonyme som andre her inne. Men det er bakdelen ved å være webmaster. Det får de velge å avstå fra.

Selvsagt kan de velge å ha flere nick og det er det lite å gjøre med. Men det er dere som sørger for at vi brukere ikke stoler på dere. Dere har med andre ord ikke sørget for å være proffe nok, det burde dere selv sørge for. Det er jo en grunn til at vi ikke føler at dere er proffe nok.

Ved å være helt anonyme, så vet vi ikke noe, jo mer dere holder hemmelig jo mer usikkerhet brer seg.

Ser at du mener vi ikke er proffe nok og at du mener å ha grunnlag for å hevde dette.

Redaksjonen mener at våre webmastere gjør en ryddig jobb, og at vesentlige ting som taushetsplikt overholdes. At alt ikke blir optimalt til enhver tid, er en helt annen sak.

Falske rykter som fra tid til annen har blitt satt ut, er det lite vi får gjort med. Mer konstruktiv kritikk som fremsettes forsøker vi å reflektere over, men tilbakemeldingene spriker såpass mye at de ikke gir noe entydig svar på hva som ønskes annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Joda, så er det opp til deg å tro på det eller ikke. Det får hver enkelt gjøre seg opp sin mening på. Jeg synes de er uproffe fra før, så derfor stoler jeg ikke på dem nå heller.

Jeg er rimelig sikker på at de har svart seg selv i samme tråd.

I såfall foreslår jeg at du sender mail til redaksjonen neste gang du mener dette finner sted, eller enda bedre om du kan vise til i hvilke tråder du mener dette har funnet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...