Gjest Trenings glad jente ( dame) Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg har meldt meg på maraton spinning i 4 timer. Trenger tips og råd fra tidligere deltagere. Jeg spinner 3 ganger i uken + trening med vekter, så det er ingen fare med kroppen. Det jeg tenkte på er hvor mye drikke, mat etc. en trenger både før, under og etter den lange økten. Jeg gleder meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsen36 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har ikke vært på maraton spinning men sykler økter opp til 5-6 timer ute. Ved varmt vær og inne har jeg som tommelfingerregel å drikke ca 1 liter pr time. Det er ofte varmt i slike saler. Mat og drikke avhenger og av intesitet. Desto hardere jo mer trenger man.KJører man rolig trenger man litt mat, kjører man hardt trenger man mye. Ofte har man en pause eller to slik at man kan fylle flasker. Vet ikke hvordan dette foregår men økter av slik varighet bør foregå på forholdvis lav intensitet, egentlig alt over 1,5 time. KJører du 4 timer med en puls på ca 150 i snitt vil det ta deg 48-72 timer med restitusjon før du er "normal" igjen. Larsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Bra råd fra Larsen36 !! Jeg pleier si 3-4 dl. tynn sportsdrikk hvert 20 minutt. Spis som sykkelproffene,gjerne litt rosinbolle med smør og honning etter ett par timer. Ellers kan du spe på med litt banan som er godt moden,dvs. lett fordøyelig. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.