Mona76 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei! Etter å ha brukt Nuvaring i 3 mnd har jeg gått opp 11 kg!! Snakket med legen som vil at jeg skal bruke p-pillen Trinordiol igjen. Grunnen til at jeg byttet fra pille til ring var sterke menstruasjonssmerter. Jeg har ikke endret matvaner og har alltid trent 2-4 ganger i uka. Mitt spørsmål er da: Finnes det noen hjelpemidler (medisinsk) for å fjerne disse kiloene? Jeg klarer ikke å tro at de automatisk vil renne av meg bare fordi jeg slutter på p-ringen.... Skal gifte meg om 6 mnd og har allerede funnet kjolen, så jeg trenger virkelig hjelp.... Jeg er 1,70 høy og veier nå 80 kg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Kjære deg Du spør om det finnes hjelpemidler å få som kan få kiloene til å forsvinne. Jeg tror at du med fordel kan bruke en av våre vektreduksjonstabletter som må foreskrives av spesialist. I samarbeid med et tett oppfølgingsopplegg fra lege eller ernæringsfysiolog vil du antagelig kunne gå ned de kiloene du har lagt på deg. Men grunnen til vektøkningen din er nok p-ringen, så jeg ville vel vurdert å bytte prevensjonmiddel. Det kan hjelpe deg å trene litt oftere samtidig som du spiser kun helt rene matvarer og holder deg helt borte fra blandinstyper som gryteretter, farseprodukter og blanda kjøtprodukter ellers. Fisken bør du spise kokt eller bakt, og spiser du kjøtt bør du helst spise rent kjøtt som indrefileter. Spis alltid litt frukt og grønnsaker til måltidene. Husk at jo mer fargerik tallerkenen din er, jo mer av de riktige vitaminer og mineraler får du i deg. Hilsen dr Grethe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.