Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

er det sånn?

xkona til min kjærste krever hus leie for det huset de eier sammen...

hun flyttet ut i november i fjor, så de er ikke ferdig med oppgjørdet. kjærstern min har nå fått brev fra hennes advokat om at hun krever hus leie for halve huset siden det fortsatt er hennes. kan hun gjøre det? men hva med de faste utgiftene? som hun ikke hjelper til å betale på som for eksempel huslån og strøm. han har i tillegg hennes datter annhver uke, forde datteren ser på han som pappa. men han har ikke adoptert henne. er det virkelig mulig at hun kan kreve sånne ting?

Gjest mandolina
Skrevet

Det er jo lov å forsøke seg.

Dere skal vel trekke fra faste utgifter og betalte lånerenter, før hun kan kreve noe som helst.

Skilsmisseoppgjør er ofte kompliserte greier.

Hilsen

• 3 uker senere...
Advokat Thomas Myran
Skrevet

Det er jo lov å forsøke seg.

Dere skal vel trekke fra faste utgifter og betalte lånerenter, før hun kan kreve noe som helst.

Skilsmisseoppgjør er ofte kompliserte greier.

Hilsen

Hei!

Den som benytter den andres halvdel av tidligere felles bolig, kan kreve husleie for denne delen, dette er det helt klar praksis på, men kun fra det tidspunkt dette kreves.

Aktuelle utgifter fra skjæringstidspunktet til oppgjørstidspunktet må fordeles/deles, noe som ofte gjøres gjennom en oppgjørsoppstilling ved oppgjøret.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Gjest mandolina
Skrevet

Hei!

Jeg kopierer inn svar fra advokaten, det kom under mitt svar.

"Re: husleie

Hei!

Den som benytter den andres halvdel av tidligere felles bolig, kan kreve husleie for denne delen, dette er det helt klar praksis på, men kun fra det tidspunkt dette kreves.

Aktuelle utgifter fra skjæringstidspunktet til oppgjørstidspunktet må fordeles/deles, noe som ofte gjøres gjennom en oppgjørsoppstilling ved oppgjøret.

Mvh.

Thomas Myran Advokat – Advokat Thomas Myran"

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...