Gå til innhold

må jeg selge meg selv?

Anbefalte innlegg

Gjest Sandra_Elene
Skrevet

gå på gata og være hore?

Var søkt attføring siden jeg har bipolar lidelse og ikke fått gjort ferdig vgs enda når jeg er 24 år, hadde ikke rett til å gjøre ferdig allmennfagene, så javel, jeg punget ut 20.000 kr fra morsarven og begynte på barne-og ungdomsarbeider.

Ringer inntakskontoret for å spørre hva jeg skulle skrive i søknad om lærlingeplass og slik og hvordan jeg gjorde det, og fikk kun streng beskjed om at jeg ikke har rett på noe lærlingeplass når jeg er så gammel og har brukt opp retten min!

Jobber får jeg ikke, siden jeg ikke har noe å putte på CV'n min.

Og jeg fikk også klar beskjed fra saksbehandleren min på NAV at jeg overhodet ikke hadde noe sterk sak, siden jeg er stabil og velfungerende nå. (ved å putte i meg 7 tabletter daglig)

Hva i helvete da?

SKAL JEG SELGE MEG SELV PÅ GATA?????????????????????????

• 2 uker senere...
Skrevet

Selge deg skal ikke være nødvendig i dette landet..... Dersom du har fått et avslag på attføring har du klagerett som du bør benytte deg av. Be evt om hjelp fra din lege ift dokumentasjon på din helse. Du bør alternativt snakke med NAV om du har andre rettigheter til inntekter der. Mulig du ikke kan få dekket din utdannelse via NAV, men må ta opp studielån + jobbe ved siden av? (jeg kjenner ikke til din sykdom og vet derfor ikke hvor arbeidsfør du er)

I dagens arbeidsmarked finnes det jobber også for de uten noe på CV'en. Hvis din helse tilsier at du er helt eller delvis arbeidsfør bør du snakke med NAV om hjelp til å søke jobber.

Dersom du en tid ikke har inntekt kan du oppsøke sosialkontoret i din kommune for midlertidig hjelp. Der kan du også få endel veiledning.

Hilsen ei som jobber på sosialkontor

Gjest Sandra_Elene
Skrevet

Selge deg skal ikke være nødvendig i dette landet..... Dersom du har fått et avslag på attføring har du klagerett som du bør benytte deg av. Be evt om hjelp fra din lege ift dokumentasjon på din helse. Du bør alternativt snakke med NAV om du har andre rettigheter til inntekter der. Mulig du ikke kan få dekket din utdannelse via NAV, men må ta opp studielån + jobbe ved siden av? (jeg kjenner ikke til din sykdom og vet derfor ikke hvor arbeidsfør du er)

I dagens arbeidsmarked finnes det jobber også for de uten noe på CV'en. Hvis din helse tilsier at du er helt eller delvis arbeidsfør bør du snakke med NAV om hjelp til å søke jobber.

Dersom du en tid ikke har inntekt kan du oppsøke sosialkontoret i din kommune for midlertidig hjelp. Der kan du også få endel veiledning.

Hilsen ei som jobber på sosialkontor

hva slags jobber? takk for hjelp:-)

Jeg har lyst til å fullføre det jeg har begynt på jeg, vgs. Men må jeg ta opp 3-års studielån for å å gjort ferdig vgs, åssen skal jeg da noen sinne få tatt høyere utdanning om jeg vil det om noen år?

Jeg kan jo aldri ta noe 3-årig høyskole, og ha 6 års studielån på linje med en lege, når jeg aldri kommer til å få en legelønn uansett.

Men jeg har plutselig fått innvilget attføring likevel nå... Brev i posten.

Men støtter de ikke det jeg har begynt på klarer jeg meg uten og får bare leve med at jeg aldri kan få tatt høyskoleutdannelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...