Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi burde alle hatt kurs en gang i året - bl.a norsk luftambulanse kjører gratiskurs.

Jeg er veldig enig med deg om at dette er viktig kunnskap;-)

Visst burde vi tatt årlige kurs - ingen tvil!

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• santander

37

• citygirl

19

• Angelica :o)

5

• org

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

førstehjelpsinstruktør, gynekolog, pyskolog og webdesigner.

Noe mer?

Realfagslærer, samt matematikkstudent. Har vært mye annet rart også. Jobbet i Manpower, vettu, da får man prøve seg som mye rart.

Gjest The watcher
Skrevet

Realfagslærer, samt matematikkstudent. Har vært mye annet rart også. Jobbet i Manpower, vettu, da får man prøve seg som mye rart.

Mulig det. Mulig det.

Skrevet

Helt korrekt - santander er ikke helt på nett her;-)

Selv ikke helsepersonell trenger pulssjekk før oppstart av basal hjerte-lungeredning.

Det er ikke snakk om nøyaktig måling, da.

Men hvis fyren har puls og puster, er det bare å legge han i stabilt sideleie. Trenger ikke pumpe på da.

Skrevet

Visst burde vi tatt årlige kurs - ingen tvil!

Men det er av og til langt mellom faktiske tiltak og hva vi burde... Sånn er det bare. Jeg var sist på vanlig førstehjelpskurs for flere år siden da jeg tok motorsykkellappen. Selv om jeg jobber i faget burde jeg også gått jevnlig på kurs. Det er noe helt annet å stå aleine på et skadested enn inne på min trygge arbeidsplass med alt mulig overvåkningsutstyr og tilgjengelige ressurser...

Skrevet

Det er ikke snakk om nøyaktig måling, da.

Men hvis fyren har puls og puster, er det bare å legge han i stabilt sideleie. Trenger ikke pumpe på da.

Men du trenger ikke sjekke puls - og skal heller ikke gjøre det. Det holder om du vurderer bevissthet og pust.

Hvis folk puster normalt - _har_ de puls. Hvis de ikke puster - har de om svært kort tid _ikke_ puls heller.

Så enkelt:-)

Skrevet

Men du trenger ikke sjekke puls - og skal heller ikke gjøre det. Det holder om du vurderer bevissthet og pust.

Hvis folk puster normalt - _har_ de puls. Hvis de ikke puster - har de om svært kort tid _ikke_ puls heller.

Så enkelt:-)

Å, skreiv jeg puls!? Må ha vært en trykkfeil, skulle så klart vært pust. Er ikke så god på touch, skjønner du.

Skrevet

Å, skreiv jeg puls!? Må ha vært en trykkfeil, skulle så klart vært pust. Er ikke så god på touch, skjønner du.

Samma det - du er jo så god på så mye annet;-)

Du får ha lykke til med klinikken din - hehe.

Skrevet

Leier Manpower også ut folk til å studere matte? Imponerende!!

Ellers får du vel nesten gjøre som han som førte opp følgende på CV'en sin:

"Ett år på landbruksskole, og fem netter på husmorskole."

Det er heller ikke ueffent å føre opp at du har svømmeknappen! Det kan være utslagsgivende i en jobbsøknad.

Skrevet

Leier Manpower også ut folk til å studere matte? Imponerende!!

Ellers får du vel nesten gjøre som han som førte opp følgende på CV'en sin:

"Ett år på landbruksskole, og fem netter på husmorskole."

Det er heller ikke ueffent å føre opp at du har svømmeknappen! Det kan være utslagsgivende i en jobbsøknad.

Hehehehehe, joda, har svømmeknappen også. Startet med vannmerket, men økte i gradene. Har nå svømt 5km uten pause, pluss diverse undervannsakrobatikk og undervannsrugby (fy faen så tungt!).

Fem netter på husmorskole, ja takk!

Finnes de skolene fortsatt?

mariaflyfly
Skrevet

Imponerende merittliste for en alder av 21. For det er det du er?

Skrevet

Hehehehehe, joda, har svømmeknappen også. Startet med vannmerket, men økte i gradene. Har nå svømt 5km uten pause, pluss diverse undervannsakrobatikk og undervannsrugby (fy faen så tungt!).

Fem netter på husmorskole, ja takk!

Finnes de skolene fortsatt?

Var jeg deg ville jeg heller ha ønsket meg 5 netter i dolklosteret???

Skrevet

Imponerende merittliste for en alder av 21. For det er det du er?

Nei, jeg er 26.

Skrevet

Var jeg deg ville jeg heller ha ønsket meg 5 netter i dolklosteret???

Nonner sover vel om nettene?

Skrevet

Nonner sover vel om nettene?

Aner ikke. Jeg var ikke dydig nok til å slippe inn i klosteret.

Skrevet

Er du fan av dydsetikk? Hvem er din favorittfilosof?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Om du spør pent, så må du gjerne komme på dagsbesøk og kose deg i klosterets SPA-avdeling.

Vi er veldig gjestfrie. Bare følg lyden fra Gydas neverlur, så finner du frem.

Skrevet

Er du fan av dydsetikk? Hvem er din favorittfilosof?

Jacob Sande. jmf "i morgo skal eg begynne et nytt og betre liv. trur eg."

Skrevet

Om du spør pent, så må du gjerne komme på dagsbesøk og kose deg i klosterets SPA-avdeling.

Jeg er selvsagt også velkommen. Men har dessverre ikke tid, så må nok takke nei.

Skrevet

*setter av en dag i outlooken for SPAbesøk i klosteret*

Tusen takk for invitasjonen - gleder meg. Håper dere har sjokoladeinnpakning? Det har jeg sett i et ukeblad - må jo være midt i blinken for en chocoholic:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...