Gå til innhold

Blir omskjærte menn mer voldelige?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg kan scanne gjennom diskusjonsgruppen og se om jeg finner noen av linkene jeg nevnte.

Kjempeflott!

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

36

• santander

10

• Mrs. Wallace

5

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rrose
Skrevet

hvilken mann? Er det noe jeg har gått glipp av som jeg burde vite om:-)?

hidi, the scorpion
Skrevet

hvilken mann? Er det noe jeg har gått glipp av som jeg burde vite om:-)?

Du må i såfall lese linken!

Ingen spesiell mann.

Gjest Rrose
Skrevet

Ingen spesiell mann.

..ok

Gjest Rrose
Skrevet

Ingen spesiell mann.

...sendte du ut en link? For det kom ikke oppnoen hos meg...så eller er det en annen link?

hidi, the scorpion
Skrevet

...sendte du ut en link? For det kom ikke oppnoen hos meg...så eller er det en annen link?

Det står nedover i tråden "og her er linken"!

hidi, the scorpion
Skrevet

Her er det noe - nå skal jeg se på Fruene...

"I agree that is mostly cultural/religious and NOT health related. US Health statistics will show that infections are higher in uncircumsized males, but keep in mind that they do NOT report how many of these U.S. boys were taught to clean properly."

http://www.nocirc.org/

http://www.cirp.org/

http://www.nih.gov/news/pr/dec2006/niaid-13.htm

Tusen takk! Har lagt de alle til bokmerke.

Skrevet

Det håper jeg da inderlig ikke, ettersom min sønn er omskåret av medisinske grunner.

Jeg tror igrunnen han plagdes mer før han ble omskåret enn nå etterpå...

Gjest Rrose
Skrevet

Er du gal! Jeg tror definitivt ikke at 70 % av amerikanerne er hverken det ene eller andre....Det bare forundret meg at så mange er omskjært, det er tross alt ikke en kristen skikk.

Jeg tar ikke artikkelen alvorlig heller, men at mange menn sliter med omskjæringen sin, det tror jeg på. Gjør ikke du?

Jeg tror det har med en slags renslighets hensyn...noe som er bare tull. Det finnes ikke medisinske begrunnelser for omskjæring.

Min nevø er omskjært og det ble slutten på forholdet min søster hadde til sin jødiske mann...hun ble omtrent tvunget til å bli med på det...og det var så sjokkerende for henne at hele ekteskapet gikk i stykker.

Har en venninne som akkurat det samme skjedde for.

Det kan oppleves som svært dramatisk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det håper jeg da inderlig ikke, ettersom min sønn er omskåret av medisinske grunner.

Jeg tror igrunnen han plagdes mer før han ble omskåret enn nå etterpå...

Medisinske grunner tar hensyn til pasienten, og fjerner ikke mer enn de absolutt må!

Men alle medisinske inngrep er en risiko. Og det gjelder uansett om man må eller ikke.

Håper inderlig at det går greit med sønnen din! Som jeg sa, så vet jeg alt for lite om dette tema.

Skrevet

Jeg leste faktisk linken. Har jo ingen erfaring med omskjærte menn, men det forbauset meg at lystfølelsen ble så kraftig nedsatt!

Noen hadde det smertefullt når penis var erigert...Og ca 70 % av amerikanerne er omskjært. Trodde ikke det var sååå utbredt. Det er jo ingen kristen tradisjon. Den er jødisk og muslimsk.

Jeg har bodd i USA, og har aldri hørt noen klager over nedsatt lystfølelse... De gutta jeg kjenner reager omtrent som uomskårne gutter på stimuli ;-)

-de har tilogmed trøbbel med f.eks for tidlig sædavgang de også...

Skrevet

Medisinske grunner tar hensyn til pasienten, og fjerner ikke mer enn de absolutt må!

Men alle medisinske inngrep er en risiko. Og det gjelder uansett om man må eller ikke.

Håper inderlig at det går greit med sønnen din! Som jeg sa, så vet jeg alt for lite om dette tema.

Ja, jeg får passe på så han ikke kakker meg i huet en dag.

Han har det som sagt mye bedre nå etter operasjoenen enn han hadde før.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg får passe på så han ikke kakker meg i huet en dag.

Han har det som sagt mye bedre nå etter operasjoenen enn han hadde før.

Uff da! Jeg tror jo ikke at spebarn har noen bevissthet om hvem som har gjort hva!

Og når barnet trenger hjelp, så gir vi dem hjelp!

Godt at sønnen din har det bra!

Dette innlegget var ikke for å gjøre noen ille til mote...

Skrevet

Uff da! Jeg tror jo ikke at spebarn har noen bevissthet om hvem som har gjort hva!

Og når barnet trenger hjelp, så gir vi dem hjelp!

Godt at sønnen din har det bra!

Dette innlegget var ikke for å gjøre noen ille til mote...

Han ble faktisk omskåret som 4-åring.

-og jeg håper inderlig at du holder dine holdeninger om dette for deg selv, guttungen har det helt fint med utstyret sitt, han. Jeg er bare redd noen uvitende tullinger finner på å mobbe ham i dusjen på skolen.

-og bare for å ha sagt det, jeg er totalt imot rutinemessig omskjæring av nyfødte guttebarn, og har hatt massevis av diskusjoner ang. dette med mine amerikanske venner.

-det er bare ikke alt som er rutinemessig og uten grunn.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror det har med en slags renslighets hensyn...noe som er bare tull. Det finnes ikke medisinske begrunnelser for omskjæring.

Min nevø er omskjært og det ble slutten på forholdet min søster hadde til sin jødiske mann...hun ble omtrent tvunget til å bli med på det...og det var så sjokkerende for henne at hele ekteskapet gikk i stykker.

Har en venninne som akkurat det samme skjedde for.

Det kan oppleves som svært dramatisk.

Om du levde for 3-4 tusen år siden, så var rensligheten ofte på bånn, da var det en fordel for kvinner at menn var omskjært.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har bodd i USA, og har aldri hørt noen klager over nedsatt lystfølelse... De gutta jeg kjenner reager omtrent som uomskårne gutter på stimuli ;-)

-de har tilogmed trøbbel med f.eks for tidlig sædavgang de også...

Her er det snakk om millionere av menn! At noen eller mange av dem har nedsatt både det ene og andre, bør vel taes alvorlig!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Om du levde for 3-4 tusen år siden, så var rensligheten ofte på bånn, da var det en fordel for kvinner at menn var omskjært.

"rensligheten ofte på bånn"

Æsj.

Men du har sikkert rett.

:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Han ble faktisk omskåret som 4-åring.

-og jeg håper inderlig at du holder dine holdeninger om dette for deg selv, guttungen har det helt fint med utstyret sitt, han. Jeg er bare redd noen uvitende tullinger finner på å mobbe ham i dusjen på skolen.

-og bare for å ha sagt det, jeg er totalt imot rutinemessig omskjæring av nyfødte guttebarn, og har hatt massevis av diskusjoner ang. dette med mine amerikanske venner.

-det er bare ikke alt som er rutinemessig og uten grunn.

Jeg ville da aldri ønske å spre en holdning som kan oppfattes negativt av noen!

Du sier det selv så klart, medisinske grunner! Min sønn har alltid dusjet med boxer på. Det gjør visst de fleste gutter i dag. Når skolen spurte meg hva jeg mente om det, så sa jeg, det er helt greit for meg. Tror også det minsker mobbing generelt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...