Gå til innhold

Definisjonen på voldtekt


Gjest grubler på dette

Anbefalte innlegg

Gjest grubler på dette

Risting på hodet, et forsiktig "Vet ikke" eller "Vent". Jeg sa det, men det ble ikke respektert. Nå spør politiet om jeg har blitt voldtatt av en viss person. Jeg sa det var et litt vel sterkt ord å bruke, men når kan en kalle det for en voldtekt eller overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest min_mening_ja

Tvinge noen til sex ved bruk av vold eller trusler.Voldtektsbegrepet må ikke uthules.Man kan ikke forvente at menn skal være tankelesere så man må si tydelig ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg mener det var overgrep.

Når du rister på hodet, sier _vent_ eller vet ikke, så burde enhver mann med litt vett i hodet VENTET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har gjort noen fysisk motstand, utenom å si "vet ikke" eller "vent", så kan du neppe regne med å komme noen vei med dette innen rettsvesenet.

Du har sikkert hatt en ubehagelig opplevelse, men man kan ikke regne med at menn er tankelesere som det ble skrevet under her. Det er ikke sikkert mannen oppfattet situasjonen på samme måte som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var overgrep.

Når du rister på hodet, sier _vent_ eller vet ikke, så burde enhver mann med litt vett i hodet VENTET.

Ja, de fleste menn ville nok ventet. Det ville jo vært det mest sympatiske.

Men hvis man allerede er til sengs med hverandre, og han stikker den inn litt tidligere enn hun ønsket, så kan det kanskje kalles en dårlig sex-opplevelse, og han er sikkert ikke verdens beste elsker. Men å kalle det voldtekt er å misbruke voldtekts-begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Ja, de fleste menn ville nok ventet. Det ville jo vært det mest sympatiske.

Men hvis man allerede er til sengs med hverandre, og han stikker den inn litt tidligere enn hun ønsket, så kan det kanskje kalles en dårlig sex-opplevelse, og han er sikkert ikke verdens beste elsker. Men å kalle det voldtekt er å misbruke voldtekts-begrepet.

Men når en kvinne RISTER på hodet- sier VENT eller vet ikke... Hva er det i det kroppspråket/ordene som indikerer at det er greit?

(men at saken kan være vanskelig i retten tror jeg nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Tror nok de fleste menn er i stand til å se hvis en kvinne ikke har lyst, men et "vent" eller litt risting på hodet trenger nok ikke å bety noe som helst, og som Ugga skriver er ikke menn tankelesere.

Uten mer informasjon enn at du sa "vent" og ristet på hodet, er det umulig å svare på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men når en kvinne RISTER på hodet- sier VENT eller vet ikke... Hva er det i det kroppspråket/ordene som indikerer at det er greit?

(men at saken kan være vanskelig i retten tror jeg nok)

Tja. For alt vi vet har paret kledd av hverandre på sofaen mens de klina verre, og i det mannen skulle inn i henne har hun sagt vent, noe han kan ha tolket som at hun f.eks. lå på en pute eller i en generelt ubehagelig stilling, eller knapt hørt i det helt tatt da det ikke har vært i hans villeste tanker at jenta egentlig ikke hadde lyst.

Det er umulig å svare på spørsmålet til jenta over uten mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Tja. For alt vi vet har paret kledd av hverandre på sofaen mens de klina verre, og i det mannen skulle inn i henne har hun sagt vent, noe han kan ha tolket som at hun f.eks. lå på en pute eller i en generelt ubehagelig stilling, eller knapt hørt i det helt tatt da det ikke har vært i hans villeste tanker at jenta egentlig ikke hadde lyst.

Det er umulig å svare på spørsmålet til jenta over uten mer informasjon.

"Det er umulig å svare på spørsmålet til jenta over uten mer informasjon"

Det er jeg veldig enig i. Tenkte også på den tanken da jeg forsøkte svare Ugga bugga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grubler på dette

Ja, de fleste menn ville nok ventet. Det ville jo vært det mest sympatiske.

Men hvis man allerede er til sengs med hverandre, og han stikker den inn litt tidligere enn hun ønsket, så kan det kanskje kalles en dårlig sex-opplevelse, og han er sikkert ikke verdens beste elsker. Men å kalle det voldtekt er å misbruke voldtekts-begrepet.

Dette er snakk om en behandler jeg hadde et seksuellt forhold til. Jeg sa til politiet at alt har skjedd frivillig fra min side, men samtidig så var det enkelte øyblikk jeg følte at jeg hadde null kontroll. Var utrolig beskjeden og usikker, så turte ikke si så mye. Men jeg skrek ikke nei og gjorde heller ikke mye motstand. Jeg har ikke sagt til politiet at jeg ble voldtatt, men de gangene jeg protesterte forsiktig mens hjertet dundret i brystet, så ble ikke det respektert. Derfor jeg lurer på hva jeg skal kalle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Dette er snakk om en behandler jeg hadde et seksuellt forhold til. Jeg sa til politiet at alt har skjedd frivillig fra min side, men samtidig så var det enkelte øyblikk jeg følte at jeg hadde null kontroll. Var utrolig beskjeden og usikker, så turte ikke si så mye. Men jeg skrek ikke nei og gjorde heller ikke mye motstand. Jeg har ikke sagt til politiet at jeg ble voldtatt, men de gangene jeg protesterte forsiktig mens hjertet dundret i brystet, så ble ikke det respektert. Derfor jeg lurer på hva jeg skal kalle det...

En behandler?

Ja, men en behandler skal i alle fall ikke ha sex med en av sine pasienter. Det er og blir feil.

Og når pasienten- som faktisk er den svake part- også forsøker riste på hodet, si vent etc...så mener jeg bestemt at behandleren har gjort overgrep.

Ta kontakt med Dixie. Bare for å få luftet tanker og bekreftet/avkreftet noe av det du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er snakk om en behandler jeg hadde et seksuellt forhold til. Jeg sa til politiet at alt har skjedd frivillig fra min side, men samtidig så var det enkelte øyblikk jeg følte at jeg hadde null kontroll. Var utrolig beskjeden og usikker, så turte ikke si så mye. Men jeg skrek ikke nei og gjorde heller ikke mye motstand. Jeg har ikke sagt til politiet at jeg ble voldtatt, men de gangene jeg protesterte forsiktig mens hjertet dundret i brystet, så ble ikke det respektert. Derfor jeg lurer på hva jeg skal kalle det...

At det var din behandler, stiller jo saken i et annet lys. En behandler skal ikke ha et forhold til sine pasienter, og han bør vite at han ikke skal utnytte personer som er i en vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Mista nikket

Han visste du var i en svak situasjon. Han en behandler og du en pasient. Han burde visst hva han gjorde mot deg. Hvis du gikk dit for tidligere overgrep/voldtekt skulle han ha visst hvilke reaksjoner personene kan ha.

En jeg kjenner var blitt utsatt for overgrep siden før skolealder. En gang da hun var eldre ble hun utsatt for voldtekt, reagerte hun med en utav kroppen reaksjon. Hun lå helt stille, sa ingeting og gjorde ikke motstand. Etterpå fikk hun latterkrampe som gikk over til gråt. Vanskelig situasjon, men alikevel var det en voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...