Gå til innhold

Føler meg svikta

Anbefalte innlegg

Ares1365380229
Skrevet

Såkalte søsteren min har veldi mye kontakt med eks min og barne faren. Lell om jeg sier at jeg ikke synest det er greit.

Han er frykteli mot meg. Manipulerende og herskesyk og han kan være truende. Det har vert slutt i 8 år og han gir ikke slipp på meg. Kunne nesten tro det var hobbyen hans.

Jeg har 100% ansvar og omsorgen for barna pga av ting han har gjordt. Jeg har gått hos psykiater for å lære meg å sette grenser og det har hjelpt. Jeg føler at siden hun omgås han som venner aksepterer hun det han gjør mot meg og barna og det gjør vondt.

Han giftet seg for 6 år siden og har fått en datter og kona hans jobber på samme plass som min søster. derfor mener de at de kan omgås.

Gjest Rrose
Skrevet

Av det lille du antyder her. Bl.annet at du har 100 % omsorg for barna. Det sier iallefall meg at det ligger noe alvorlig bak.

Syns din søster er svært ubetenksom og hensynsløs faktisk.

Da broren min og hans samboer gikk fra hverandre så var det en rar situasjon for meg. Jeg var jo også venninne med hans eks. Jeg tok det opp med broren min og lurte på hva han syntes. Han svarte at for han var det greit. Da det videre utviklet seg til bitter strid om barnefordeling dem imellom har jeg holdt meg unna.

For meg blir det for vansklig. Min lojalitet ligger hos familien. Sånn har jeg det.

Ares1365380229
Skrevet

Av det lille du antyder her. Bl.annet at du har 100 % omsorg for barna. Det sier iallefall meg at det ligger noe alvorlig bak.

Syns din søster er svært ubetenksom og hensynsløs faktisk.

Da broren min og hans samboer gikk fra hverandre så var det en rar situasjon for meg. Jeg var jo også venninne med hans eks. Jeg tok det opp med broren min og lurte på hva han syntes. Han svarte at for han var det greit. Da det videre utviklet seg til bitter strid om barnefordeling dem imellom har jeg holdt meg unna.

For meg blir det for vansklig. Min lojalitet ligger hos familien. Sånn har jeg det.

Ja det er ganske alvorli, det han har gjordt.

Ingen i familien skjønner meg. Og søstra mi nekter å ta hensyn til meg. Mener jeg må akseptere dette og ta hensyn til henne.

Gjest Rrose
Skrevet

Ja det er ganske alvorli, det han har gjordt.

Ingen i familien skjønner meg. Og søstra mi nekter å ta hensyn til meg. Mener jeg må akseptere dette og ta hensyn til henne.

Jeg forstår om du føler deg svikta da! Dessuten ville jeg ha følt ganske sterkt på dette at hun ikke bare svikter deg men også barna dine. Sorry, jeg aner jo ikke hva han har gjort. men det å være venner med en som har gjort dere så mye vondt...det henger ikke på greip!

Ares1365380229
Skrevet

Jeg forstår om du føler deg svikta da! Dessuten ville jeg ha følt ganske sterkt på dette at hun ikke bare svikter deg men også barna dine. Sorry, jeg aner jo ikke hva han har gjort. men det å være venner med en som har gjort dere så mye vondt...det henger ikke på greip!

Ja det er alvorli. Dessuten er han manipulerende og får snakka folk trill rundt unntatt meg. Og jeg prøver ikke å hevde meg eller snakke stygt om faren pga respekt for mine barn.

Jeg forteller ikke søstra 'mi' så mye om mine problemer, pga av eksn. Så hun vet ikke så mye om det som skjer. Men jeg har sagt ifra at han ikke er noe ålreit mot meg. Men de sier at han skryter av meg, om at jeg er flink med barna. og han kan jo ikke gjøre noe sånt mot deg.

Han ringer å truer meg, når vi møtes truer han meg eller lager en krangel framfor barna. Plutseli får han det for seg at han skal henta barna på skolen, uten at jeg vet det. Nekter å levere barna når barna skal hjem. Alvorligst var det når vi var sammen. Men det er noe hele tiden. Men jeg vil ikke si det mest alvoligste. Men der er såpass at jeg har holdt på å ringe polti flere ganger. Jeg kan melde han for vold, trakkasering, truing etc

Jeg har måttet flytte til en annen by for å få avstand.

Jeg har sagt at jeg ikke vil ha kontakt med henne og hun sier tilbake at jeg må bli voksen og lære meg å leve med dem og eksn. Hvordan skal jeg få henne til å forstå at jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre.

Er det noe juridisk? Søsteren 'min' og mannen er faddere til barna, hva kan jeg gjøre med det? Jeg har brukt 6 år på denne avgjørelsen og den er nå tatt.

Gjest Rrose
Skrevet

Ja det er alvorli. Dessuten er han manipulerende og får snakka folk trill rundt unntatt meg. Og jeg prøver ikke å hevde meg eller snakke stygt om faren pga respekt for mine barn.

Jeg forteller ikke søstra 'mi' så mye om mine problemer, pga av eksn. Så hun vet ikke så mye om det som skjer. Men jeg har sagt ifra at han ikke er noe ålreit mot meg. Men de sier at han skryter av meg, om at jeg er flink med barna. og han kan jo ikke gjøre noe sånt mot deg.

Han ringer å truer meg, når vi møtes truer han meg eller lager en krangel framfor barna. Plutseli får han det for seg at han skal henta barna på skolen, uten at jeg vet det. Nekter å levere barna når barna skal hjem. Alvorligst var det når vi var sammen. Men det er noe hele tiden. Men jeg vil ikke si det mest alvoligste. Men der er såpass at jeg har holdt på å ringe polti flere ganger. Jeg kan melde han for vold, trakkasering, truing etc

Jeg har måttet flytte til en annen by for å få avstand.

Jeg har sagt at jeg ikke vil ha kontakt med henne og hun sier tilbake at jeg må bli voksen og lære meg å leve med dem og eksn. Hvordan skal jeg få henne til å forstå at jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre.

Er det noe juridisk? Søsteren 'min' og mannen er faddere til barna, hva kan jeg gjøre med det? Jeg har brukt 6 år på denne avgjørelsen og den er nå tatt.

Jeg hører gjenklang fra min fortid med vold fra barnas far mot meg. Jeg har gått til sak mot han og vunnet. Han fikk en gang i mnd under tilsyn. Han vil ikke følge dommen og henter barna som det passer han. Leverer ikke når han skal.

Det er mye mer enn det men dette lingner såpass mye.

Min strategi ovenfor han er total taushet og null dialog. Det eneste jeg gjør er å anmelde og anmelde han til politiet.

Jeg syns det høres ut som om søsteren din ser ned på deg og ikke tar deg og dine erfaringer alvorlig. Jeg kjenner jeg blir nesten litt sint her jeg sitter. Dette må være tøft.

Du har all rett til å holde både din søster og din eks på avstand. Om han fortsetter å oppføre seg slik burde du få tak i en dyktig advokat og få retten til å avgjøre hvordan ting skal bli. Det er viktig at du da tar med deg en sakskyndig i enne saken.

Jeg syns det høres ut som din eks har ganske sterke psykopatiske trekk, og det er ikke noe jeg slenger så innmari lett rundt med heller.

Sånne mennesker skal man ikke tro på. Sånne mennesker skal man bare registrere hva gjør. Du er hva du gjør liksom. Skriv logg og pass på.

Men det er jo lett for meg å si. Jeg vet ikke om jeg hadde hatt nerver for dette uten kjærsten min. Jeg hadde en nær ved meg å holde i hånden. Det har vært viktig for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...