Gå til innhold

Nye Doktor Online er her!


Gjest Redaktør/daglig leder

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Det nytter jo ikke med svar til meg når man ikke kan se hvor i tråden svaret ligger. Alle innleggene er jo blå uansett!

Men det antar jeg at de kommer til å fikse opp. Det må være en enkel sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Peachy

    11

  • ShitDiddelyDo

    6

  • Lurveline

    3

  • streker paa veggen..!

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest magtor

Konkrete forslag:

Få vekk den hodepineframkallende gulfargen!

Gjør det mulig å skille mellom leste og uleste innlegg.

Lag en markering for startinnlegg (prikk foran innlegget eller en annen farge e.l.).

Svar til meg-funksjonen må tilbake.

100 nyeste og nye fra utvalgte må tilbake, gjerne slik det var før slik at man slipper to vinduer over hverandre.

Dette er det minste som skal til for at forumet i det hele tatt skal være mulig å bruke. Vil mye heller ha tilbake det gamle oppsettet (som vi forøvrig ble lovet ikke skulle tukles med!).

Hodepinefremkallende gulfarge? Jeg er ikke enig. Det er mye mer interessant å lese innlegg med gulfargen bak. Jeg tror ikke Doktoronline fant på denne nye designen av dem selv. De har fått proffesjonell hjelp. Jeg elsker alt ved den nye designen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vræææl! DOL er død! :-(

Webbis, du ba om konkrete råd om endringer i stedet for bare klager: Forandre det tilbake til sånn som det var! Klarere kan det ikke sies og det er ganske konkret!

Hva var galt med den gamle DOL?! *savne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vræææl! DOL er død! :-(

Webbis, du ba om konkrete råd om endringer i stedet for bare klager: Forandre det tilbake til sånn som det var! Klarere kan det ikke sies og det er ganske konkret!

Hva var galt med den gamle DOL?! *savne*

E N I G!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Webbis, dere sier jo at dere gjerne vil beholde brukerne deres. HØR PÅ OSS NÅ! GI OSS GAMLE DOL TILBAKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ting kommer på plass etterhvert. Men, innlegget ditt beviser i det minste at avsnitt fungerer :-)

Tror jeg da, med mindre fungerende avsnitt er en bug i Firefox 2.0

Det er fint at du har synspunkter på ting, vi er glad for tilbakemelding. Dersom du har forslag til konkrete forbedringer så er det fint. Det er også slik at det noen ganger er vanskelig å forholde seg til klager når det klages uten å komme med konkrete forslag til hvordan det kunne vært bedre (dette var ikke spesielt ment til deg, men gjelder et flertall av tilbakemeldingene her).

Peace

Jeg fatter meg i korthet og støtter SDD i alt han skriver under her.

Vertikaldelt layout: Det var et kjempefortrinn at trådlista var så lang fordi den ble så oversiktlig. Det er tragisk om vi mister den.

Så hovedparolen min blir (i tillegg til den forrige om første svar først): Få tilbake den vertikaldelte layouten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med de fleste andre her. Dol-gleden er borte, for dette forumet var altfor slitsomt å forholde seg til. Har problemer med å lese teksten, og føler hodepinen kommer snikende. Men jeg går ut i fra at dere hører på tilbakemeldingene fra brukerne og forbedrer forumet.

Så nå finner jeg på noe annet å gjøre i kveld, og titter heller innom igjen en annen dag. Og da håper jeg at det blir værendes her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ting kommer på plass etterhvert. Men, innlegget ditt beviser i det minste at avsnitt fungerer :-)

Tror jeg da, med mindre fungerende avsnitt er en bug i Firefox 2.0

Det er fint at du har synspunkter på ting, vi er glad for tilbakemelding. Dersom du har forslag til konkrete forbedringer så er det fint. Det er også slik at det noen ganger er vanskelig å forholde seg til klager når det klages uten å komme med konkrete forslag til hvordan det kunne vært bedre (dette var ikke spesielt ment til deg, men gjelder et flertall av tilbakemeldingene her).

Peace

Forbedring: Hvis dere MÅ ha en bakgrunnsfarge på innleggene, foreslår jeg den lysegrå som dere har bak overskriftsfanene. Men da må skriftstørrelsen økes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner 100 nyeste i samme vindu + merking av ny tråd.og merking av leste tråder og innlegg.

ikke mye jeg likte her nei, synes det var uoversiktlig og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Oppsettet med et smalt trådfelt og innleggene i en rute under tråd under er veldig lite brukervennlig av to årsaker: det skaper unødvendig mye scrolling, og trådoversikten blir lite oversiktlig med så få innlegg synlige.

2) Det er ingen forskjell på leste/uleste innlegg, hverken i farge eller ved hjelp av bold/ikke-bold tekst.

3) Font i fast størrelse - og knøttliten sådan - er også lite brukervennlig (og spesielt på et helserelatert forum? Vil vel tro at andelen brukere med spesialbehov er større her enn på "nettsteder flest"?). I IE, som vel de fleste bruker, kan ikke brukeren overstyre en tekststørrelse som er satt i piksler.

4) Hvor er Svar til meg og 100 nyeste innlegg? Hvordan skal brukere holde oversikten uten minst en av disse? (Er e-posttjenesten ment å erstatte dette?)

5) Søketjenesten ser ikke ut til å virke i det hele tatt.

6) Skrivefeltet til innlegg er for lavt (scroll, scroll) og har alt for liten font.

Mine forhåndsforventninger til omleggingen: Jeg hadde håpet at det skulle bli "flytende" layout, der brukerens skjermbredde/-oppløsning ville kunne styre bredden på layouten. Jeg hadde også håpet at det skulle bli enklere å linke til tråder (ikke bare enkeltinnlegg i trådene), evt. at det var lenke fra enkeltinnlegg til tråden det ligger i. At de enkleste brukervennlighetsprinsipper skulle følges ville jeg tro var førsteprioritet på et nettsted som promoterer helsetjenester.

Håper dette var saklig tilbakemelding nok, jeg styrter ikke ut herfra riktig ennå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir riktig så bra det, bare få på plass "svar til meg" og "100 nyeste" så blir sidene mye bedre enn før. (Kanskje litt større skrift inni denne boksen hadde gjort seg å) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Nå har jeg tittet her litt og nå orker jeg ikke scrollinga mer. Jeg blir ødelagt i hodet av å finne ut hvor i tråden jeg er, hvilke tråder som er hvilke tråder, hva som er svar, hva som er ny tråd.. ja.. you get it. Uoversiktlig, rotete og slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting til, 25 nyeste bør gjøres om til i allefall 50 nyeste + at man må kunne få oppdatert siden fra samme boks. Nå så må en lukke siste innlegg-boksen og så klikke på siste innlegg på nytt igjen. Alt for tungvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Ting kommer på plass etterhvert. Men, innlegget ditt beviser i det minste at avsnitt fungerer :-)

Tror jeg da, med mindre fungerende avsnitt er en bug i Firefox 2.0

Det er fint at du har synspunkter på ting, vi er glad for tilbakemelding. Dersom du har forslag til konkrete forbedringer så er det fint. Det er også slik at det noen ganger er vanskelig å forholde seg til klager når det klages uten å komme med konkrete forslag til hvordan det kunne vært bedre (dette var ikke spesielt ment til deg, men gjelder et flertall av tilbakemeldingene her).

Peace

Og hva med "oppdater liste"-knappen på 100 nyeste? Eller 25 nyeste som det er nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med "oppdater liste"-knappen på 100 nyeste? Eller 25 nyeste som det er nå da.

La boksen stå og klikk F5 når du vil oppdatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at det gikk an å velge bakgrunnsfarge selv. Ev. annen farge enn nikotingul.

*større plass til trådlisten - flere innlegg.

*plass til flere enn 25 innlegg i "siste innlegg" gjerne 100 som før, og at det var en "oppdater siden"-funksjon.

*hadde vært morsomt hvis dere hadde link til en radiokanal slik at man kunne høre på musikk f.eks på åpent forum:-) men det passer seg kanskje ikke.

*savner prikker foran innlegg, samt avmerking på de man har lest

Syns det var bra med en horisontal inndeling.

Peace&Love

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med SDD. Det finnes ikke håp om å få en horisontal løsning oversiktelig. Da må vi ha en meter høy skjerm...

Fonten er for liten og den gule fargen hodepinefremkallende.

Håper det vertikale DOL kommer tilbake. Det var oversiktelig på en helt annen og mye bedre måte. Det gjorde DOL kjempebra og unikt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La boksen stå og klikk F5 når du vil oppdatere.

Ja, men hvorfor i heite måtte de forandre det til noe så tungvint når det var så bra i utgangspunktet? Jeg er skikkelig forbanna på hele DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som synes at det brukes for mye plass til det "aktive" enkeltinnlegget i forhold til tråden.

Men jeg synes også det er altfor lite innrykk mellom (hoved)innlegg og svar, det er vel bare én posisjons / ett tegns forskjell mellom svaret og det som blir svart på. Lange tråder blir bare lett "bølgete", og gir dårlig oversikt over hvem som har svart på hva.

Disse to tingene i kombinasjon er ikke spesielt vellykket.

Derimot kan jeg leve med fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...