Gå til innhold

Bilulykke og nakkesmerter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk sterke nakkesmerter et halvt år etter en bilulykke..har nå slitt med det i 3 år..

Så kom jeg til å tenke på det med erstatning..jeg hadde jo forsikring på meg da det skjedde..

MEN..snakket med legen om det..han sa at det mest sannsynlig kommer av ulykken ja..men samtidig så KAN det jo være noe annet.. de kan ikke bevise hvor det kommer fra liksom..

Såh..hva gjør jeg da.....?

Glemme hele greia?

Har tenkt å gå til kiropraktor men det er jo så himla dyrt..en forsikring skal jo kunne dekke sånt..så jeg håpte jo sånn at jeg kanskje kunne ordne dette..

Men ser jo ikke så lyst ut..

Kan jeg få fysioterapeut eller noen andre til å finne ut om dette kommer av bilulykken..?

Skrevet

Du må ta kontakt med landsforeningen for trafikkskadde. De finner en bra advokat til deg.Jeg fikk erstatning for fire år siden og da hadde jeg kjempet i 12 år.Jeg hadde 4 advokater på saken og det har lært meg at det er ikke likegyldig hvem du velger.Har du flere spørsmål er det bare å spørre. det er fint hvis jeg kan hjelpe andre med de erfaringene jeg etter alle disse årene sitter inne med.

Skrevet

Du må ta kontakt med landsforeningen for trafikkskadde. De finner en bra advokat til deg.Jeg fikk erstatning for fire år siden og da hadde jeg kjempet i 12 år.Jeg hadde 4 advokater på saken og det har lært meg at det er ikke likegyldig hvem du velger.Har du flere spørsmål er det bare å spørre. det er fint hvis jeg kan hjelpe andre med de erfaringene jeg etter alle disse årene sitter inne med.

Takk for svar!

Men hvordan skal jeg kunne bevise at nakkesmertene kommer av ulykken..? Legen sier det kan være det, men det kan også ikke ha noe med det å gjøre. Men fysioterapauten sier han mener det er av ulykken..siden jeg har alle symtomene på whiplash (eller hvordan d skriver)..og også at det er vanlig å få vondt etter ulykken først et halvt år etter..

Så hvordan gjør jeg det..?

Og advokat..er ikke det dyrt..?

Skrevet

Takk for svar!

Men hvordan skal jeg kunne bevise at nakkesmertene kommer av ulykken..? Legen sier det kan være det, men det kan også ikke ha noe med det å gjøre. Men fysioterapauten sier han mener det er av ulykken..siden jeg har alle symtomene på whiplash (eller hvordan d skriver)..og også at det er vanlig å få vondt etter ulykken først et halvt år etter..

Så hvordan gjør jeg det..?

Og advokat..er ikke det dyrt..?

Aller først :skaff deg en god advokat gjennom LNF.Dernest vil du få utnevnt en spesialist som får i oppdrag av selskapet å utarbeide en erklæring på hvorvidt din skade er påført som følge av ulykken eller ikke. Og det er her det gjelder å få rette spesialisten som kan foreta en objektiv vurdering av deg så du får en fair håndtering .For selskapet er det alltid ønskelig å utbetale minst mulig, og de ønsker vurderingen foretatt av"sine" spesialister for det er en kjensgjerning at det fins spesialister som er meget negative til nakkeskader og traumer som man pådrar seg i trafikken og dermed er på selskapet side..Brosymtomer er en viktig del av bevisspørsmålet. Det betyr at du ikke har hatt lange symtomfrie intervaller etter ulykken. Stiller det seg slik for deg har du en vanskelig sak. Derfor hvis dine plager føles reele:klag og klag masse. Sørg for at dine symptomer blir nedtegnet i journalen jevnligSkaff til veie all dokumentasjon som finnes og be om røntgenbilder . I mitt tilfelle vistes skaden på røntgen, og det ble avgjørende for at selskapet måtte tilby et fair oppgjør. Uansett jeg skulle gjerne vært ulykken foruten siden rygg og nakkeskaden min styrer livets valg i en annen retning enn den jeg kunne tenkt meg.Jeg anbefaler deg å ta kontakt med Landsforeningen for trafikkskadde. Ikke dvel lenge, for nøling er noe selskapet kan bruke mot deg i ettertid.Føler du deg virkelig skadet skal du ha erstatning noe selskapet plikter å gi deg da de har konsesjon og plikter å gi deg et fair oppgjør. Og Lnf kan informere deg om dine økonomiske rettigheter ifht. fri rettshjelp mm. Jeg ønsker deg lykke til og lurer du på noe spør i vei : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...