Gå til innhold

Redaksjonen i dol er geniale!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har fundert litt på hvorfor redaksjonen i dol med vitende og vilje gjør forumet mindre brukervennlig for faste brukere.

Jeg har kommet frem til at de er helt geniale. Slik det nå er, så er forumet blitt mye bedre for de som bare vil inn og stille et helsespørsmål. Det er veldig enkelt å finne riktig fagperson fra forsiden. Man får stilt spørsmålet uten omfattende registrering, og det havner på riktig forum.

Brukere som bare vil ha svar fra en fagperson har ikke behov for å se lange tråder, for dem er horisontal inndeling mye mer oversiktlig.

Det er bare vi som liker å diskutere som har behov for å kunne følge med på lange tråder.

Så hva er redaksjonen ute etter?

Jo, de vil dreie dol over til å bli et rent helseforum. Det har høyrere prestisje enn et diskusjonsforum.

Det oppnår de ved å bli kvitt de faste brukerne. Da vil også spammerne og trollene bli borte i dragsuget. Ingen vits i å spamme eller trolle når man ikke får noen respons fra andre brukere.

Uten de faste brukerne, så trenger ikke dol ha faste webmastere til å holde styr på oss, og de kan spare flere lønninger.

Antagelig så får ikke dol reklameinntekter på oss faste brukere. Om jeg tolket daglig leder riktig, så får de reklameinntekter når det klikkes på anonsene.

Jeg klikker aldri på annonsene. Enkelte dolere, som flisa, har ordnet seg slik at de ikke en gang får opp reklamen. Så hva skal de da med oss?

Nei, nå får dol et ryddig forum, uten faste brukere, bare de som er ute etter å stille faglige spørsmål til fagpersoner.

Jeg er helt imponert, jeg :-)

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

5

• stone

4

• vanilje

3

• Lurveline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva hvis vi _lover_, på tro og ære, at for hver gang vi logger oss på, så klikker vi på en annonnse!

Da vil vel Webbis bli glad, og etterfølge våre ønsker? ;o)

Gjest Tacomix
Skrevet

Hva hvis vi _lover_, på tro og ære, at for hver gang vi logger oss på, så klikker vi på en annonnse!

Da vil vel Webbis bli glad, og etterfølge våre ønsker? ;o)

Det er jeg ned på om dol kan bli nesten samme som i gamle dager.

Gjest melmøll
Skrevet

Tror du er inne på noe her. Synes dt hadde vært greit om de bare kunne si det rett ut. At den nye designen er rettet mot folk som skal spørre om helsespørsmål nå og da, eller søker opplysninger innen helserelatert stoff. Så kunne vi iallefall forstå _hvorfor_

Skrevet

Det er jeg ned på om dol kan bli nesten samme som i gamle dager.

Flott!! Om flere er enige, kan vi vel inngå et kompromiss med Webmaster?

Gjest Tacomix
Skrevet

Det ønsker jeg faktisk så indelig. Jeg har bare vært aktiv her nå i 5 måneder og jeg greier ikke det nye oppsettet så noe galt er det virkelig. Jeg vil ha tilbake det gamle. Vi må nok snakke med webmaster om dette eller noe. Skulle ønske de kunne gå tilbake til gammel dol. Eller hvertfall slikt det danske dol er. Det er mye bedre.

Skrevet

Det ønsker jeg faktisk så indelig. Jeg har bare vært aktiv her nå i 5 måneder og jeg greier ikke det nye oppsettet så noe galt er det virkelig. Jeg vil ha tilbake det gamle. Vi må nok snakke med webmaster om dette eller noe. Skulle ønske de kunne gå tilbake til gammel dol. Eller hvertfall slikt det danske dol er. Det er mye bedre.

Løsningen på problemet er funnet ;o) Kan ikke du, som har lang fartstid her og en "myndig stemme" ,tilby Webbis et kompromiss fra brukere som vil ha fasciliteter fra gamle dol tilbake?

Altså, hvis vi for hver pålogging klikker på en annonnse - vips, så har de massevis av inntekter = smørblid Webbis - som igjen kan føre til at vi får tilbake det vertikale oppsettet osv.

Både brukerene av forumet strekker seg _litt til_, og møtes på midten! Det ville vært genialt for alle parter! Så kjære Ulvinnen, please spasér over til Webmasters office, og tilby denne fantastiske løsningen ;o)

(forutsatt at dol'ere går med på å klikke på en annonnse ved pålogging, da. Men det vil jeg tro er en pris de fleste vil "betale" for å bli fornøyde. Tror jeg da!! ;o))

Skrevet

Å søren, du sier noe der. Det er mulig de ble lei av å rydde opp i alle trolle-trådene, skjønner egentlig det da men... Hva skal vi gjøre nå da, holde gravøl? *deppa*

Skrevet

Løsningen på problemet er funnet ;o) Kan ikke du, som har lang fartstid her og en "myndig stemme" ,tilby Webbis et kompromiss fra brukere som vil ha fasciliteter fra gamle dol tilbake?

Altså, hvis vi for hver pålogging klikker på en annonnse - vips, så har de massevis av inntekter = smørblid Webbis - som igjen kan føre til at vi får tilbake det vertikale oppsettet osv.

Både brukerene av forumet strekker seg _litt til_, og møtes på midten! Det ville vært genialt for alle parter! Så kjære Ulvinnen, please spasér over til Webmasters office, og tilby denne fantastiske løsningen ;o)

(forutsatt at dol'ere går med på å klikke på en annonnse ved pålogging, da. Men det vil jeg tro er en pris de fleste vil "betale" for å bli fornøyde. Tror jeg da!! ;o))

Hehe, tror det blir å snakke for døve ører.

For det første vil de ikke. For det andre har de vel brukt mer tid og penger på denne omleggingen enn det noen av oss klarer å klikke oss frem til.

Skrevet

Hehe, tror det blir å snakke for døve ører.

For det første vil de ikke. For det andre har de vel brukt mer tid og penger på denne omleggingen enn det noen av oss klarer å klikke oss frem til.

Hehe, joda.., men er jo lov å prøve! :)

Og det kan jo bety myyyyyyyye raskere inntekter!

Skrevet

Hver gang DOL har endret noe, har de gjort endringer for å få vekk de rene diskusjonstrådene som ikke angår helse. Det begynte med at chatten forsvant, så livssynsforumet osv. Det at de 'gamle' dolerne var livskraften de første årene spiller ingen rolle når man er blitt store slik DOL er. Nå har DOL ikke bruk for andre enn dem som gir dem inntekter.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er redd jeg ikke har så stor tyngde hos dolredaksjonen :-)

Det er sikkert fattet beslutning på et redaksjonsmøte om hva som skal være doktoronline sitt "kjerneområde", og så har de lagt en strategi for hvordan de skal "fase ut" faste brukere, troll og spammere.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hver gang DOL har endret noe, har de gjort endringer for å få vekk de rene diskusjonstrådene som ikke angår helse. Det begynte med at chatten forsvant, så livssynsforumet osv. Det at de 'gamle' dolerne var livskraften de første årene spiller ingen rolle når man er blitt store slik DOL er. Nå har DOL ikke bruk for andre enn dem som gir dem inntekter.

Når jeg satt og funderte over dolredaksjonen sine motiver, så lurte jeg på hvorfor de ikke bare stengte Åpent forum. Men da ville de nok bare oppnådd at brukerne gikk over til Samliv, Småbarn og Sexualitet.

Så de har nok tenkt lenge på hva som skulle til for å gjøre dol mindre attraktivt som diskusjonsforum, og likevel opprettholdt det faglige.

Løsningen er veldig god, fra deres ståsted.

Skrevet

Når jeg satt og funderte over dolredaksjonen sine motiver, så lurte jeg på hvorfor de ikke bare stengte Åpent forum. Men da ville de nok bare oppnådd at brukerne gikk over til Samliv, Småbarn og Sexualitet.

Så de har nok tenkt lenge på hva som skulle til for å gjøre dol mindre attraktivt som diskusjonsforum, og likevel opprettholdt det faglige.

Løsningen er veldig god, fra deres ståsted.

Selv gav jeg meg mer eller mindre ved forrige omlegging, men ser nå at denne omleggingen er mye mer omfattende. Så denne gangen er det store sjanser for at DOL klarer å kvitte seg med dem de ikke ønsker her.

Men et råd til DOL er: Få vekk den spygule fargen. Det finnes folk med øyeproblemer, andre som sliter med hodepine osv som også vil forsvinne hvis denne fargegreia blir værende. Og det var vel ikke meningen?

Gjest spinoff
Skrevet

du er faan meg lur, skjønt det du, hva skal de med dere???

Gjest togli
Skrevet

*imponert*

Jeg føler meg skikkelig naiv i forhold til deg ;-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg gjør hva som helst!!!!

Skrevet

Helt ærlig, Stone, tror du de fjernet chatten fordi de ville gjøre siden mindre hyggelig å være på for oss? Og livssynsforumet, hvorfor forsvant det, tror du?

Kan det kanskje ha bittebittelitt å gjøre med at de 2 tingene du nevnte trengte 24/7 overvåkning for å kunne fungere?

Skrevet

Helt ærlig, Stone, tror du de fjernet chatten fordi de ville gjøre siden mindre hyggelig å være på for oss? Og livssynsforumet, hvorfor forsvant det, tror du?

Kan det kanskje ha bittebittelitt å gjøre med at de 2 tingene du nevnte trengte 24/7 overvåkning for å kunne fungere?

????

Du skriver egentlig det samme som jeg uten at du ser det. DOL var et lite nettsted i starten der noen brukere tok del i driften, blant annet som overvåkere på chatten. Chatten forsvant av flere grunner, men man må være blind for å ikke se at DOL var begynt å vokse seg store i Norge når dette skjedde. Livsynsforumet forsvant fordi det ble for mye diskusjoner som krevde overvåking døgnet rundt, som du også sier.

Men for hver omlegging har DOL prøvd å dreie alt mer og mer over til å bli et sted hvor brukerne er folk som spør om helse, ikke diskuterer politikk osv. Denne siste omleggingen er et nytt steg mot DOLs ønske om seriøsitet som et helsenettsted. DOLs mening er helt sikkert at folk kan diskutere politikk og andre temaer som ikke angår helse på andre nettsteder enn DOL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...