Gå til innhold

Redaksjonen i dol er geniale!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, spørs vel om det er så genialt, om det nå virkelig er slik du skisserer (noe jeg faktisk betviler, selv etter å ha lest stones bifall). DOL er unik i helseforum-sammenheng, det finnes ganske mange andre helserelaterte, interaktive sider, men ut fra den lille fartstiden jeg har rundt omkring så stiller DOL i en særklasse mtp. aktivitet. Jeg ville tro at det var den totale aktiviteten som var avgjørende for en annonsør og ikke detaljer i innleggene til de som faktisk er aktive. Jeg har ingen tro på at det å renske vekk "chatterne" har noen positiv effekt på annonseinntektene, i alle fall. Da skulle heller innsatsen legges på det som har med brukerregistrering og teknisk mulighet for utestengning å gjøre.

Nei, jeg tror faktisk ikke de legger om for å renske vekk troll, jeg tror det er et genuint ønske om å gjøre tjenesten bedre. Synd, da, at de som står for rådgivningen er så totalt blottet for innsikt i brukervennlighet på nettet.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

5

• stone

4

• vanilje

3

• Lurveline

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*imponert*

Jeg føler meg skikkelig naiv i forhold til deg ;-)

Jeg var ikke "lurulf" uten grunn ;-)

Gjest girasol
Skrevet

Ja ser man det, nå blir norske dol akkurat som danske dol ;-) (var før vi invidarte det ihvertfal :o))

Skrevet

????

Du skriver egentlig det samme som jeg uten at du ser det. DOL var et lite nettsted i starten der noen brukere tok del i driften, blant annet som overvåkere på chatten. Chatten forsvant av flere grunner, men man må være blind for å ikke se at DOL var begynt å vokse seg store i Norge når dette skjedde. Livsynsforumet forsvant fordi det ble for mye diskusjoner som krevde overvåking døgnet rundt, som du også sier.

Men for hver omlegging har DOL prøvd å dreie alt mer og mer over til å bli et sted hvor brukerne er folk som spør om helse, ikke diskuterer politikk osv. Denne siste omleggingen er et nytt steg mot DOLs ønske om seriøsitet som et helsenettsted. DOLs mening er helt sikkert at folk kan diskutere politikk og andre temaer som ikke angår helse på andre nettsteder enn DOL.

Hva vil du ha da? Hva mener du dol skal være? Et sted for helsespørsmål/-svar, dele av erfaringer etc..eller vil du ha en politisk diskusjonsarena her inne?

Jeg klarer ikke helt se det store problemet med at dol-folka prøver å vri siden mer inn på helsedelen.

Skrevet

Hva vil du ha da? Hva mener du dol skal være? Et sted for helsespørsmål/-svar, dele av erfaringer etc..eller vil du ha en politisk diskusjonsarena her inne?

Jeg klarer ikke helt se det store problemet med at dol-folka prøver å vri siden mer inn på helsedelen.

Neivel, men da må du åpne oynene og se at mange dolere forsvinner. Det vil si at færre klikker på DOL og igjen at DOL vil tape inntekter. Men kanskje DOL tjener såpass at de er villig til å tape noe for å fremstå som et mer seriøst helsenettsted.

Mary Poppins
Skrevet

Takk for mail, jeg er her fortsatt jeg :-)

En veldig bra og smart teori du har klekket ut her ulvinnen og jeg tror så absolutt det kan være noe i det. På en måte skjønner jeg redaksjonen godt, for når alt kommer til alt så handler det meste om å tjene penger, sånn er det bare.

Jeg lar meg likevel ikke skremme av litt forandring, har allerede begynt å venne meg sakte men sikkert til nye dol (det betyr dog ikke at jeg ikke veldig gjerne skulle hatt tilbake gamle dol).

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk for mail, jeg er her fortsatt jeg :-)

En veldig bra og smart teori du har klekket ut her ulvinnen og jeg tror så absolutt det kan være noe i det. På en måte skjønner jeg redaksjonen godt, for når alt kommer til alt så handler det meste om å tjene penger, sånn er det bare.

Jeg lar meg likevel ikke skremme av litt forandring, har allerede begynt å venne meg sakte men sikkert til nye dol (det betyr dog ikke at jeg ikke veldig gjerne skulle hatt tilbake gamle dol).

Den beste måten å trosse dolredaksjonen på, hvis man tror på min teori, er å bli værende på dol ;-)

Så det spørs om jeg ikke går for det...

Mary Poppins
Skrevet

Den beste måten å trosse dolredaksjonen på, hvis man tror på min teori, er å bli værende på dol ;-)

Det synes jeg så absolutt du skal!!! :-) Håper flere er med oss!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det synes jeg så absolutt du skal!!! :-) Håper flere er med oss!

:-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg var ikke "lurulf" uten grunn ;-)

Hehe, det perfekte nick ;-)

Gjest togli
Skrevet

Du sier noe der... de skal ikke bli kvitt oss så lett!!! ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe, det perfekte nick ;-)

Det er nesten så jeg skulle tatt det tilbake ;-)

Skrevet

Neivel, men da må du åpne oynene og se at mange dolere forsvinner. Det vil si at færre klikker på DOL og igjen at DOL vil tape inntekter. Men kanskje DOL tjener såpass at de er villig til å tape noe for å fremstå som et mer seriøst helsenettsted.

Ja, jeg ser at den ene etter den andre tar "dramatiske" avskjeder her inne. Tror ikke det har noe å si på sikt...ja, helt klart mindre innlegg kanskje den nærmeste måneden, men etterhvert kommer det nye folk til. Ingenting er statisk. Og tenker man på alle nye brukere som har vært innom her siste månedene, men som aldri vil komme tilbake pga "trollinga", så tror jeg dol tjener på dette på sikt.

Ja, jeg tror dol tjener nok, og jeg tror dol-fenomenet er mye større enn Christian Anker i sin tid noen gang trodde var mulig.

Slæpp åff litt ;-))

Skrevet

Jeg har fått bekreftet på mail fra webbis at du har rett i det du skriver. Godt analysert ;-)

Skrevet

Eller, det ble litt feil fra meg. Det du har rett i er at den vertiakle delingen var mer oversiktleig for oss som var vant til den, mens nye brukere ikke like lett kunne sette seg inn i dette, siden det meste annet er horisontaldelt.

De ønsker ikke å skvise oss ut sier de, men være mer attraktive for nye brukere. Well well.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har fått bekreftet på mail fra webbis at du har rett i det du skriver. Godt analysert ;-)

Den mailen skulle jeg likt å se!

Det er alltid interesant å få bekreftet at man har tenkt riktig.

Skrevet

Den mailen skulle jeg likt å se!

Det er alltid interesant å få bekreftet at man har tenkt riktig.

Utklipp fra mail:

"Det er nok, som

mange påpeker, grovt sett to ulike brukergrupper her: De som bruker dette

som et primært helsenettsted for å stille konkrete spørsmål og få sine svar,

og de som bruker forumet som en tilnærmet chat. For de sistnevnte var nok den gamle bedre, mens de andre liker den vi nå har laget (men ikke er

ferdig med... husk det). Det er litt som Ulvinnen skriver her:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3574516 bortsett

fra at vi ikke har noe ønske om å skyve fra oss "chatterne". Nå ser jeg at

mange av dere er skikkelig opprørt over dette, og det er ikke det vi ønsket."

Skrevet

Utklipp fra mail:

"Det er nok, som

mange påpeker, grovt sett to ulike brukergrupper her: De som bruker dette

som et primært helsenettsted for å stille konkrete spørsmål og få sine svar,

og de som bruker forumet som en tilnærmet chat. For de sistnevnte var nok den gamle bedre, mens de andre liker den vi nå har laget (men ikke er

ferdig med... husk det). Det er litt som Ulvinnen skriver her:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3574516 bortsett

fra at vi ikke har noe ønske om å skyve fra oss "chatterne". Nå ser jeg at

mange av dere er skikkelig opprørt over dette, og det er ikke det vi ønsket."

Jeg spurte om de kunne avkrefte/bekrefte det ulvinnen skrev i dette innlegget. Det kunne de avkrefte, fikk jeg til svar.

Skrevet

Jeg spurte om de kunne avkrefte/bekrefte det ulvinnen skrev i dette innlegget. Det kunne de avkrefte, fikk jeg til svar.

De bekrefter jo ikke alt, men deler av det.

Skrevet

De bekrefter jo ikke alt, men deler av det.

"Så hva er redaksjonen ute etter?

Jo, de vil dreie dol over til å bli et rent helseforum. Det har høyrere prestisje enn et diskusjonsforum.

Det oppnår de ved å bli kvitt de faste brukerne. Da vil også spammerne og trollene bli borte i dragsuget. Ingen vits i å spamme eller trolle når man ikke får noen respons fra andre brukere.

Uten de faste brukerne, så trenger ikke dol ha faste webmastere til å holde styr på oss, og de kan spare flere lønninger.

Antagelig så får ikke dol reklameinntekter på oss faste brukere. Om jeg tolket daglig leder riktig, så får de reklameinntekter når det klikkes på anonsene.

Jeg klikker aldri på annonsene. Enkelte dolere, som flisa, har ordnet seg slik at de ikke en gang får opp reklamen. Så hva skal de da med oss?

Nei, nå får dol et ryddig forum, uten faste brukere, bare de som er ute etter å stille faglige spørsmål til fagpersoner."

Dette er hva Ulvinnen skriver i sitt innlegg og dette har de avkreftet.

Du sier de har avkreftet kun deler av det, hvilke deler er ikke avkreftet? Jeg kan ikke se at det er andre deler enn dette i Ulvinnens innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...