Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jah, med sola kommer den jobben med å pusse vinduer tydelig frem.

Hvor mange vinduer har du? hmm, jeg har 18.

Hva vasker du med? Jeg bruker litt zalo.

Jeg håper med denne tråden også å finne ut at vi enda er noen stk igjen på forumet, så har du ikke vinduer (?) så svar likevel ;))

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

21

• Soria

2

• Åsemor

2

• Piraye

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har 8 :)

Hei soria! Så heldig du er da :) Men det kan være nok det også ja...

Skrevet

Hei soria! Så heldig du er da :) Men det kan være nok det også ja...

Det er ikke dårlig med 8 i en 50 kvadrats leilighet, og ikke minst nok når jeg må vaske dem :)

Skrevet

3. I 4. etasje, så jeg tenker jeg driter i det..............

Gjest Pontiac
Skrevet

18 (tror ikke jeg har glemt noen) vinduer, hvorav en del av de er ganske store plus to hverandadører.

Jeg pleier å lage skikkelig såpebøtte med litt god såpe i. Vasker vinduene godt med svamp, tørker av med dryppende klut og drar alt av med nal.

Nalen tørker jeg i håndkle mellom hvert tørk.

Evnt. små flekker eller striper jeg har klart å "glemme/få til " pusses med vindus/glassvask.

Dette pleier å funke veldig bra.

Men nå har vi fått vaskehjelp og hun sa at hun skulle ta dem neste gang hun kom hvis været tillot det. (mandag kommer hun vel)

Supert det, så kan jeg vaske bilen i steden :D

Skrevet

Vinduer ja, vel vi vasker vindiuene innvending, men vinduene går ikke rundt, og vi er i 2 etg og får ikke vasket utenfor. Det ser ikke akkurat pent ut, men hva kan en gjøre?

Skrevet

I den delen av huset som vi bruker - 11 vinduer. Tar med loftsetasjen, 13. Tar jeg med utleiedelen blir det vel 18 tilsammen tenker jeg... For å være ærlig har jeg sjelden vært der og er ikke sikker på hvor det er plassert vinduer.

Hva jeg vasker vinduer med? Hm... Hageslangen? Nei, jeg kan faktisk ikke huske. Kanskje jeg hadde noen våtservietter beregnet på vinduer? Eller en sprayflaske? Hm. HAR jeg i det hele tatt vasket vinduer noen gang? Nei, ikke i dette huset. Det er sikkert og visst. Har vasket innsiden på stuevinduene da, for der sitter snuppa og gnir fra seg leverpostei, prim og snørr. Vinduskarmen er i sånn høyde at hun lett krabber opp og går frem og tilbake i vinduet. Så da jeg har vasket innsiden av dette ene stuevinduet, har jeg brukt papirserviettene fra Libero (ikke våtserviettene altså), først en fuktet i vann, så en tørr etterpå. Funker som bare rakkern. Bruker det samme når jeg vasker speilet på badet, og det vet jeg at jeg har vasket noen ganger siden vi flyttet inn i sommer. ;)

Skrevet

3. I 4. etasje, så jeg tenker jeg driter i det..............

Skulle gjerne hatt din innstilling! ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har 6 vinduer, men 4 av dem er stooooooooore. Pluss 2 verandadører.

Skrevet

18 (tror ikke jeg har glemt noen) vinduer, hvorav en del av de er ganske store plus to hverandadører.

Jeg pleier å lage skikkelig såpebøtte med litt god såpe i. Vasker vinduene godt med svamp, tørker av med dryppende klut og drar alt av med nal.

Nalen tørker jeg i håndkle mellom hvert tørk.

Evnt. små flekker eller striper jeg har klart å "glemme/få til " pusses med vindus/glassvask.

Dette pleier å funke veldig bra.

Men nå har vi fått vaskehjelp og hun sa at hun skulle ta dem neste gang hun kom hvis været tillot det. (mandag kommer hun vel)

Supert det, så kan jeg vaske bilen i steden :D

Du gjør nesten som meg, men jeg har to bøtter, en med såpe og en uten :) Lucky you som får de skinnende rene uten å vaske selv :)

Skrevet

Vinduer ja, vel vi vasker vindiuene innvending, men vinduene går ikke rundt, og vi er i 2 etg og får ikke vasket utenfor. Det ser ikke akkurat pent ut, men hva kan en gjøre?

Hmm, i et hus jeg bodde i tidligere så var det også mitt problem. Jeg fikk tak i en laaang stang som jeg festet nal med fille på, det hjalp jo litt, men ikke perfekt.

Skrevet

I den delen av huset som vi bruker - 11 vinduer. Tar med loftsetasjen, 13. Tar jeg med utleiedelen blir det vel 18 tilsammen tenker jeg... For å være ærlig har jeg sjelden vært der og er ikke sikker på hvor det er plassert vinduer.

Hva jeg vasker vinduer med? Hm... Hageslangen? Nei, jeg kan faktisk ikke huske. Kanskje jeg hadde noen våtservietter beregnet på vinduer? Eller en sprayflaske? Hm. HAR jeg i det hele tatt vasket vinduer noen gang? Nei, ikke i dette huset. Det er sikkert og visst. Har vasket innsiden på stuevinduene da, for der sitter snuppa og gnir fra seg leverpostei, prim og snørr. Vinduskarmen er i sånn høyde at hun lett krabber opp og går frem og tilbake i vinduet. Så da jeg har vasket innsiden av dette ene stuevinduet, har jeg brukt papirserviettene fra Libero (ikke våtserviettene altså), først en fuktet i vann, så en tørr etterpå. Funker som bare rakkern. Bruker det samme når jeg vasker speilet på badet, og det vet jeg at jeg har vasket noen ganger siden vi flyttet inn i sommer. ;)

I begynnelsen når jeg leste så tenkte jeg himmel, hva slags menneske er dette??!? hehe, siden i sommer er jo ikke så helt galt da ;)

Skrevet

Ja da har du nok av jobb du også :) Fint å se deg og de andre her!! Sola skinner her i dag, så det blir ingen vindusvask her i gården. Da kan man dole uten dårlig sa,vittighet :)

Skrevet

vil bare si en ting. Jeg vet ikke om du vil dette da. Men kan du ikke komme å besøke oss på? http://dolere.egetforum.se/index.php

eget forum nå? Ikke dol.dk? Jasså, jo kanskje jeg hilser på. Jeg synes det er like greit å venne seg til forumet her egentlig, for dere kommer tilbake vel??

Skrevet

Skulle gjerne hatt din innstilling! ;)

Heheh, har ikke mulighet til å vaske de på utsiden likevel, og innsiden har jeg av og til ellers når jeg vasker så.....

Gjest Elextra
Skrevet

Hvert av våre vinduer består av to "fag" som hver består av fire ruter på yttervinduene og to store ruter på innervinduet. Dermed består hvert vindu av *teller* - *gulp* 10 ruter. Slike vinduer har vi 8 av. I tillegg har vi fire små doble kjellervinduer og ett loftsvindu. Totalt altså 13 vinduer, men fryktelig mange ruter og flater som skal pusses...

Gjest trultemor26
Skrevet

Har ikke vaska vinduer her ennå, har bare gått over med jif-glass-spray-såpe og papir der snuppa har griset til, men ser at det klart bør gjøres ja.

Hva jeg bruker når jeg vasker vinduer? Nei, nå skal du høre her at.. hehe.. nei.. si det?

Hva bruker man egentlig?

Vi har bodd såppas kort tid hvert sted at jeg bare har vaska vinduene når vi har flytta. Forrige kåk vaska svigers vinduene, hun hjalp til med utflytt-vasken. Forrige kåk der igjen brukte jeg faktisk såpevann, klut og nal, helt selv. Forrige der igjen tror jeg at jeg glemte å vaske vinduer på. Forrige der igjen flytta jeg fra en fyr, da da gadd jeg jo ikke vaske vinduene før jeg stakk. Forrige der igjen glemte jeg vel også å vaske vinduene. Forrige der igjen hjalp mamma meg med ut-flyttvasken, men husker ikke om vi (hun) tok vinduene eller ei. Forrige der igjen glemte jeg det helt garantert.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvert av våre vinduer består av to "fag" som hver består av fire ruter på yttervinduene og to store ruter på innervinduet. Dermed består hvert vindu av *teller* - *gulp* 10 ruter. Slike vinduer har vi 8 av. I tillegg har vi fire små doble kjellervinduer og ett loftsvindu. Totalt altså 13 vinduer, men fryktelig mange ruter og flater som skal pusses...

Ikke lett dette her - glemte visst to av de store vinduene, ergo blir det vel totalt 15 vinduer... og *telle* 99 ruter(!! om jeg har telt riktig i farten) som skal pusses på _hver_ side.

*ringer vaskehjelpen*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...