Gå til innhold

Sykemelding for å få rehabiliteringspenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Lasse1
Skrevet

Hei.

Jeg har et praktisk spørsmål. Jeg har nå vært sykemeldt et år, og har fått beskjed om at jeg nå må søke rehabiliteringspenger. Jeg skal gjennom en omfattende operasjon i neste måned og må regne med opp til et halvt år med opptrening etterpå før jeg i det heletatt kan tenke på å begynne å jobbe. MULIG jeg må gå på cellegift i tillegg, og da vil det ta ENDA lenger tid, men det får jeg håpe jeg slipper, men det får jeg ikke svar på før etter operasjonen da.

Min fastlege har sendt over en sånn legeerklæring som kreves når man søker rehabiliteringspenger, men det jeg her spør om, er: Skal jeg i TILLEGG levere sykemelding i den perioden jeg går på rehabiliteringspenger eller er det denne LEGEERKLÆRINGEN som gjelder i den perioden.

• 2 uker senere...
Skrevet

Du kan være sykmeldt i 52 uker + det du eventuelt har tatt ut i ferie når du har vært sykmeldt. Dvs hvis du har tatt ut 5 uker ferie kan du være sykmeldt i 57 uker med lønn fra arbeidsgiver. Dette betinger at du har skrevet på sykmelding at du har avviklet ferie.Hos oss får vi lønn ut den påbegynte mnd i tillegg. Du må levere sykmelding i hele denne perioden for du går ikke over på rehab før etter det. Da er du jo egentlig sykmeldt også men du slipper å levere sykmelding. Rehab-penger kan du motta i et år dersom du er under behandling med utsikter til bedring av arbeidsevnen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nei, du skal ikke levere sykemelding lenger når du har fått innvilget rehabiliteringspenger. Kopi av dette brevet går også til arbeidsgiver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...