Gå til innhold

nå orker jeg snart ikke mer

Anbefalte innlegg

nå orker jeg snart ikke mer.. jeg må virkelig få skaffet hjelp ellers ender jeg opp som ei feit kjerring!!! jeg greier ikke å la være å spise.. det er om kvelden lysten virkelig dukker opp... jeg greier meg fint helt til rundt 4 og utover... om morgenen og på skolen har jeg så mye jeg må gjøre at jeg ikke får tid til å tenke på mat.. jeg har tenkt å gå til doktor men jeg bor så øde så det er ikke bare bare å bestille time det kan gå 1-2 uker får man i det hele tatt kan komme... jeg føler meg feitere enn noen gang... større mage har jeg også fått jeg ville bare gå ned noen kilo og har endt opp med å gå opp istedet!!! livet suger!! hva er vitsen med å leve tenker jeg noen ganger.. humøret mitt går opp og ned noen ganger er jeg bare lykkelig og så kommer mat lysten og jeg blir deppa.... jeg spiser bare fordi jeg har lyst.. det er litt fint å kunne skrive til noen om hvordan jeg har det... få det ut lixom men det er ikke nok... jeg må få lege hjelp... kan jeg få skaffet time uten at foreldrene mine trenger å vite det? mamma kommer ikke til å ta det alvorlig det at jeg spiser for mye hun sier at det ikke gjør noe.. men det gjør det for meg .. jeg vil være sånn tynn som mange andre er ikke sånn halv fet som jeg er nå... jeg er skikkelig deppa nå azz.. girlthing (snart)16

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27086-n%C3%A5-orker-jeg-snart-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest suselusa

Kjære girlthing,

nå skal du ikke ta det som jeg sier som et "fasitsvar", men jeg tenker iallefall at du har _mye_ mer i tankene dine enn mat og vekt. Jeg får ihvertfall den følelsen når jeg leser innlegget ditt.

Du sier at du har kontrollen fram til klokken 16. Da får jeg en liten dårlig følelse. For jeg vet så godt at hvis man har gått uten mat fram til ettermiddagen, så er man ubeskrivelig skrubbsulten.....

Det har du sikkert merka selv, og sannsynligvis (forhåpentligvis) forstår du at det ikke leder noen god vei i det hele tatt... Det fører kun til overspising....mener jeg iallefall...

Ifølge innlegget ditt så løser ikke ting seg selvom du faster fram til etter skoletid.. Hva kan erstatte dén følelsen, da...? Vet du det? Det er sikkert vanskelig å forestille seg, og jeg er sikkert ikke den rette til å pushe deg i den rette retning, men jeg har håp for deg, og jeg hadde blitt så utrolig glad om du hadde hatt det godt med deg selv i nærmeste fremtid...

Jeg vil aller helst si til deg at jeg ønsker deg alt godt, og at jeg håper at dette problemet ordner seg for deg....!

Stor klem fra

Gjest Celina

Vitsen med å leve? Jo det er et godt spørsmål. Vet det ofte ikke selv, men vi får nok svaret en gang!

Det er veldig dumt og droppe frokost å lunsj! Da blir du ekstremt sulten utover kvelden, og da er det vanskeligere å kontrollere hva man stapper i seg, dessuten blir forbrenningen satt ned når man ikke spiser jevnlig. Vet at det er enkelt å droppe disse måltidene, gjør det selv, men det er ikke å anbefale!!!

Lykke til!

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære girlthing! Det er flott at du innser at du trenger hjelp. Du kan bestille time hos legen uten at dine foreldre vet om det. Det kan ofte være godt å få snakke med legen alene, åpne opp om hvordan du har det,- og i samråd med legen kanskje informere foreldrene etterhvert. Dersom du går på skole kan ofte helsesøster være en viktig person å snakke med, med tanke på videre hjelp. Du ønskes lykke til på denne veien!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...