Gå til innhold

bok på reise

Anbefalte innlegg

Gjest tipstakk
Skrevet

Skal ut på en to måneders reise(Sør Amerika), og må ha med noen pocketbøker, hva i all verden skal jeg ta med?

Tenker ikke på reiseskildringer, og det er heller ikke slik at forfatterne/handlingen skal være fra området.

Bøkene må være lettleste nok til å kunne leses på fly o.l, tips meg gjerne om bøker som har betydd mye for dere, rett og slett bøker å ta med på en ordentlig erindringsreise :)

Gjest prust
Skrevet

Må jo komme med mine favoritter da:

Arsenikktårnet, Berlinerpoplene og Eremiittkrepsene av Anne B. Ragde (de to siste henger sammen)

Bienes hemmelige verden av ..... (asiatisk navn)

Kompani Orheim av Tore Renberg (er nesten ferdig med den, likte den godt)

Parfymen av....(en franskmann)

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av ....(en nordmann, klarer aldri å huske navnet!)

Gjest et par forslag
Skrevet

Da Vinci-koden eller Enke for et år (Irving).

Skrevet

Hvis jeg skulle til Sør-Amerika ville jeg tatt med Isabel Allende eller Paulo Coelho.

Mrs. Wallace
Skrevet

Arsenikktårnet, Berlinerpoplene og Eremiittkrepsene av Anne B. Ragde (de to siste henger sammen)

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av ....(en nordmann, klarer aldri å huske navnet!)

Det er ikke noen asiatisk dame som har skrevet Bienes hemmelige liv, det er Sue Monk Kidd - erkeamerikansk.

Gjest prust
Skrevet

Det er ikke noen asiatisk dame som har skrevet Bienes hemmelige liv, det er Sue Monk Kidd - erkeamerikansk.

Sue Monk Kidd var det ja! Men var det ikke en antydning asiatisk i _navnet_ da? Pittelitt?

Kanskje ikke, når jeg tenker etter....

Fin bok, i hvertfall! Vet du forresten hvordan Havfruestolen (?) er? Lurte på å kjøpe den!

Gjest prust
Skrevet

Hvis jeg skulle til Sør-Amerika ville jeg tatt med Isabel Allende eller Paulo Coelho.

Av Coehlo har jeg lest Alkymisten, Zahir og et par til (bl.a. en erotisk bok). LIkte Alkymisten kjempegodt, men ikke Zahir - den ble jeg aldri ferdig med!

Mrs. Wallace
Skrevet

Sue Monk Kidd var det ja! Men var det ikke en antydning asiatisk i _navnet_ da? Pittelitt?

Fin bok, i hvertfall! Vet du forresten hvordan Havfruestolen (?) er? Lurte på å kjøpe den!

Hehe, hvis man legger godviljen til, kan man vel strekke seg til at tre relativt korte navn kan minne om en slags asiatisk oppbygging...men da er jeg skikkelig grei. :o)

Jeg har hørt at Havfruestolen er dårligere enn Bienes hemmelige liv, men jeg har ikke lest den.

Skrevet

Jeg synes Havfruestolen var søt jeg. :o)

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes Havfruestolen var søt jeg. :o)

Hva mener du med "søt"?

Den andre boken syntes jeg var "fin" og "gripende"...

Hvordan er de i forhold til hverandre?

Skrevet

Holder på med Parfymen nå, den er ganske drøy, i grunn! (men enig i anbefalingen, altså!)

Gjest prust
Skrevet

Holder på med Parfymen nå, den er ganske drøy, i grunn! (men enig i anbefalingen, altså!)

Ja - den er veldig spesiell, og en bok en lenge husker.... Leste den i fjor vinter tror jeg!

Skrevet

Av Coehlo har jeg lest Alkymisten, Zahir og et par til (bl.a. en erotisk bok). LIkte Alkymisten kjempegodt, men ikke Zahir - den ble jeg aldri ferdig med!

Nei, han er vel litt varierende.

Jeg har kun lest Alkymisten, også ble jeg anbefalt en til, Veronica vil dø mon tro.

Skrevet

Hva mener du med "søt"?

Den andre boken syntes jeg var "fin" og "gripende"...

Hvordan er de i forhold til hverandre?

En grei historie, kvinnen som etter mange års ekteskap tar en pause og prøver å hjelpe sin gamle mor (som kanskje ikke er så forvirret alikevel) osv. Hun treffer en munk - av alle ting - og ting skjer. Boka er litt klissete, men jeg likte den jeg da, enkel som jeg er. :o)

Den andre var bedre dog.

Skrevet

Sist jeg var på lang reise leste jeg en bok som heter "Mysteriet i Santo Fico". Veldig bra bok, koselig og lett lest.

Ser "Parfymen" er anbefalt lenger nede, henger meg på den anbefalingen.

God tur da. Sør-Amerika er flott.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...