Gå til innhold

Klær på 60- og 70 tallet

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra
Skrevet

Heisann!

Eg skal på 60- og 70 talls fest til helgen, og skulle gjerne kledd meg til en av disse epokene.

Hva gikk du med på denne tiden? Har du tips på hva som kan være enkelt å sy selv? Finnes det sider på internett, hvor eg får hentet ideer? Bor du i Stavanger distriktet, og vil låne et friskt sett mot betaling?

mvh

Gjest Elextra
Skrevet

60- og 70-tallet er jo et langt tidsrom, men det første man tenker på er vel gjerne flower power, fra perioden ca. 1968-72? Klærne bør da være fargerike og med store mønstre, la deg inspirere f.eks. av filmen "Hair". Buttons med fredsmerker og "make love not war", langt "tjafsete" hår med midskill og håret i "gardiner" som nesten skjuler ansiktet.

Søk evt. litt på nett og finn f.eks. http://www.abc.net.au/abcresourcehire/img/2006/Hippy_stor_m1288866.jpg

Gjest prøv der
Skrevet

Så får du gå innom syvende himmel, en ny butikk i byen. Den ligger i den gata med alle de fargerike husene. Det er også en annen butikk der (på et hjørne ved el-kjøp) som selger klær som kan passe.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Så får du gå innom syvende himmel, en ny butikk i byen. Den ligger i den gata med alle de fargerike husene. Det er også en annen butikk der (på et hjørne ved el-kjøp) som selger klær som kan passe.

Tusen takk for svar. Eg skal jammen besøke disse to butikkene!

Gjest kvitsymra
Skrevet

60- og 70-tallet er jo et langt tidsrom, men det første man tenker på er vel gjerne flower power, fra perioden ca. 1968-72? Klærne bør da være fargerike og med store mønstre, la deg inspirere f.eks. av filmen "Hair". Buttons med fredsmerker og "make love not war", langt "tjafsete" hår med midskill og håret i "gardiner" som nesten skjuler ansiktet.

Søk evt. litt på nett og finn f.eks. http://www.abc.net.au/abcresourcehire/img/2006/Hippy_stor_m1288866.jpg

Tusen takk! Buksa til ho dama var jammen grusom. He he.

Gjest prøv der
Skrevet

Tusen takk for svar. Eg skal jammen besøke disse to butikkene!

Du vet hvilken gate det er? Jeg er sikker på at du finner noe i en av disse butikkene!

Gjest kvitsymra
Skrevet

Du vet hvilken gate det er? Jeg er sikker på at du finner noe i en av disse butikkene!

Ja, eg skal nok finne butikkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...