Gå til innhold

Kan jeg vaske denne jakka?

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg må vaske jakka til sambo for den stinker. Men nå ser jeg at det står "only dry cleaning" på vaskelappn og et kryss over det symbolet der det pleier å stå max temperatur. Hva nå? Kan den ikke vaskes? Hva skjer om jeg vasker den allikevel? Hvordan bør jeg da vaske den?

Det er en duffycoat.

Gjest prøv i maskin
Skrevet

Jeg hadde vasket den alikevel. Kanskje med milo på 30-40 grader.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg hadde vasket den alikevel. Kanskje med milo på 30-40 grader.

Ja, det er det jeg tenker også, men måtte høre her først og se om jeg ikke får noen "neeeeeeeei, det må du for guds skyld ikke finne på!"

Gjest prøv i maskin
Skrevet

Ja, det er det jeg tenker også, men måtte høre her først og se om jeg ikke får noen "neeeeeeeei, det må du for guds skyld ikke finne på!"

Jeg har gjort det selv med to jakker, og det gikk helt fint.

Skrevet

Kanskje lukta forsvinner om du henger den ut et par dager?

Gjest trultemor26
Skrevet

Kanskje lukta forsvinner om du henger den ut et par dager?

Den er nok ganske skitten også. Den er mørkegrå så økka synes ikke, kanskje like greit! Men jeg har nå veldig lyst til å vaske den for det.

Skrevet

Jeg hiver stort sett det meste i vaskemaskina selv, men en duffelcoat hadde jeg nok sendt på rens ja! I alle fall om det er en av det skikkelige og dyyyre slaget. Er det en billigvariant fra H&M hadde jeg nok slengt den på ullprogram på 40 grader med Milo.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg hiver stort sett det meste i vaskemaskina selv, men en duffelcoat hadde jeg nok sendt på rens ja! I alle fall om det er en av det skikkelige og dyyyre slaget. Er det en billigvariant fra H&M hadde jeg nok slengt den på ullprogram på 40 grader med Milo.

Den er fra H&M ja ;)

Skrevet

Den er fra H&M ja ;)

Rett i vaskemaskina på ullprogram med den! :o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Rett i vaskemaskina på ullprogram med den! :o)

Jakka blir herved vasket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...