Gå til innhold

Ost og vinkveld - anbefalinger til oster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker ost og vinkveld.

Her om dagen var jeg på en og da oppdaget jeg en ny favoritt ost.

Reybino røkt!

Den var simpelthen UTROLIG deilig, spiste mest av den hele kvelden jeg ;)

En annen favoritt er Krydderterte, kjempegod.

Har dere noen dere vil anbefale? Vil gjerne prøve noen nye, men er litt feig med å kjøpe noe jeg ikke har smakt før.

Og da spesielt ferskvare oster, og ikke gammeloster (de klarer jeg ikke)

Mista nikket
Skrevet

Jeg er kjempeglad i sånne blåmuggoster, sagaost og camember(ser veldig feil skrevet ut)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg pleier sjelden å bestemme meg på forhånd, jeg ser hva ostedisken har å by på.

Jeg har alltid med minst en type mild ost à la brie og minst en blåskimmelost, roquefort, gorgonzola e.l. Viktig også å ha noe for de som ikke er så glad i sterke oster, har derfor gjerne også en kjedelig smøreost. I tillegg blir det gjerne minst et par andre oster, liker godt morbiere og chèvre. Og kjøper gjerne minst én ost jeg ikke kjenner fra før...

Dette var jo ikke særlig originale tips, da.

mariaflyfly
Skrevet

Manchego og Taleggio! Du har gått glipp av noe hvis du ikke har smakt dem.

Skrevet

Manchego og Taleggio! Du har gått glipp av noe hvis du ikke har smakt dem.

Ok, men hva slags smak er det på dem ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...