Gå til innhold

Jobbsøknad... lurer på

Gjest I dag så er jeg fersk ja...

Anbefalte innlegg

Gjest I dag så er jeg fersk ja...
Skrevet

Er det vanlig å sende med utskrift av karakterer eller skal en ikke sende det sammen med søknaden og cv?

Er fersk i dette gamet jeg

Gjest annlovinda
Skrevet

Hva står det i annonsen da?

Ofte står det at søknad og cv sendes, og da hadde jeg ikke sendt det med.

Skrevet

Hva står det i annonsen da?

Ofte står det at søknad og cv sendes, og da hadde jeg ikke sendt det med.

Hvis du er relativt fersk fra skolebenken, dvs. ikke har mange referanser, så kan det være relevant å ta med.

Gjest xaraaah
Skrevet

Det pleier av og til å stå i annonsene, at de ønsker du skal sende dem med, eller ta med på intervju. Oftest slipper manå ta med før man blir innkalt.

Gjest tippsiii
Skrevet

Jeg har sendt inn en del jobbsøknader og tar alltid med karakterutskrift (er midt i en master). Karakterene har jeg skrevet i cven, men er blitt fortalt at intervjuerne ønsker en bekreftelse på at dette stemmer.

Lykke til da :)

Gjest Signert
Skrevet

Jeg pleier ikke å sende med karakterutskriften. Det skyldes at jeg har en "ripe i lakken" som har en forståelig grunn, og den ønsker jeg å kommentere... Noen ganger hender det at de kontakter meg og ber om karakterutskriften, og da gir jeg dem en forklaring da.

Skrevet

Dersom det ikke står i utlysningsteksten ville jeg ikke sendt med vitnemål/karakterer. Tenkt at vedkommende fort kan få inn 50-100 søknader, og det blir fort mye papirer å holde styr på. Dersom du har en veldig god karakter, feks på en masteroppgave, kan du jo eventuelt vurdere å sette den opp i cv-en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...