Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er godt med salat iblandt, men er fæl på å må ha dressing. Finnes det en mindre fet dressing (som også er god) enn thousand island?

Hva har du i din hjemmelagede salat?

(skulle kanskje ligget på annet forum, men.....)

Skrevet

Jeg er likedan, men passer å bruke thousand island 3% fett da.

Har i grunnen aldri spist salat uten dressing.

Skrevet

Jeg er likedan, men passer å bruke thousand island 3% fett da.

Har i grunnen aldri spist salat uten dressing.

Hva har du i salaten da? Jeg har mais, agurk og reker somregel, jeg bruker mest kinakål. HM, jeg må vist handle litt salat i dag :) Den letter varianten dressing ja, den kan jo prøves :)

Gjest mrs Bean
Skrevet

Jeg bruker å lage salat av salatbønner, mais, paprika og agurk. Jeg bruker ikke dressing.

Hvis du vil lage en sunnere variant av thousenIland dresingen, kan du blande kesam og ketchup og litt sitronsaft.

Skrevet

Jeg bruker å lage salat av salatbønner, mais, paprika og agurk. Jeg bruker ikke dressing.

Hvis du vil lage en sunnere variant av thousenIland dresingen, kan du blande kesam og ketchup og litt sitronsaft.

Takk! Det skal jeg skrive opp! Ketsjup inneholder vel noe sukker, men blir nok sunnere enn min dressing :)

Skrevet

Hva har du i salaten da? Jeg har mais, agurk og reker somregel, jeg bruker mest kinakål. HM, jeg må vist handle litt salat i dag :) Den letter varianten dressing ja, den kan jo prøves :)

I salaten har jeg som oftest kylling, salat, mais, agurk, pasta av en eller annen sort, ost og dressing.

Egentlig ganske kjedelig, men jeg liker ikke så mange varianter av salat.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg bruker som regel en vinaigrette, bestående av olivenolje, balsamicoeddik, litt sitron, sennep, salt og pepper.

Ellers er yoghurt naturell blandet med sånn gresk dressing-pulver ikke så verst sunt.

Skrevet

Jeg pleier å ha isbergsalat, spinat, agurk, tomat, mais, sukkererter, fetaost, hardkokte egg, pasta, krutonger, og gjerne et dryss med pinjekjerner. Noen ganger revet gulrot, og noen ganger paprika. Serverer sammen med hvitløksbrød, så blir det en konge middag!

Denne spiser jeg uten dressing.

Annet tips: kok pasta eller nudler, avkjøl og bland med et par ss kesam e.l. og en ts eller to pesto. Deretter tilsetter du hva annet du måtte ønske å ha i salaten...

Gjest Elextra
Skrevet

Æsj, thousand island er jo ikke noe godt engang..!?

Bruker selv hjemmelaget vinaigraitte, den er sunn men ikke akkurat mager. Ønsker man en mager dressing synes jeg de italienske og franske magre dressingene man kan kjøpe er ok, om enn noe tannløse.

Skrevet

Jeg bruker som regel en vinaigrette, bestående av olivenolje, balsamicoeddik, litt sitron, sennep, salt og pepper.

Ellers er yoghurt naturell blandet med sånn gresk dressing-pulver ikke så verst sunt.

Takk, jeg har mye å lære. Dressinger er ikke min sterke side. Takk for tips!

Skrevet

Jeg pleier å ha isbergsalat, spinat, agurk, tomat, mais, sukkererter, fetaost, hardkokte egg, pasta, krutonger, og gjerne et dryss med pinjekjerner. Noen ganger revet gulrot, og noen ganger paprika. Serverer sammen med hvitløksbrød, så blir det en konge middag!

Denne spiser jeg uten dressing.

Annet tips: kok pasta eller nudler, avkjøl og bland med et par ss kesam e.l. og en ts eller to pesto. Deretter tilsetter du hva annet du måtte ønske å ha i salaten...

Mmmm, det hørtes ut til å bli en god salat ja! :) Jeg må begynne å bruke fantasien litt bedre. Takk for svar :)

Skrevet

Æsj, thousand island er jo ikke noe godt engang..!?

Bruker selv hjemmelaget vinaigraitte, den er sunn men ikke akkurat mager. Ønsker man en mager dressing synes jeg de italienske og franske magre dressingene man kan kjøpe er ok, om enn noe tannløse.

Hehe, jeg kjenner knapt til noe annet :)

Men skal prøve de du nevner :)

Skrevet

Det finnes magre varianter av dressinger. Fransk dressing er helt OK.

Vanligvis bruker jeg soltørka tomater i olje. Bruker da litt av olja fra disse. Ca. 1 ts pr. posjon. Det er nok bedre enn masse annen dressing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...