Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til alle handymenn/kvinner!

Hurra - jeg har kjøpt leilighet! Blokk fra 60-tallet. Det er typisk "funkis"-stil, og kjøkkenskap/skuffer er veldig slitne.

Jeg har så lyst til å pusse opp kjøkkenet og få bedre plass. Slik det er nå, så er det 2 dører og et vindu i kjøkkenet. Den ene døra er ut mot gangen og den andre mot stua.

Har tenkt veldig på om det går an å "tette" igjen den ene døra (den mot gangen), for å få en koselig krok hvor jeg kan ha bord osv.

Noen som har erfaring med å tette igjen? Er det dyrt? Jeg har ikke så veldig god råd etter å ha tatt opp lån..

Tusen takk for alle råd dere måtte ha!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271053-lage-vegg-p%C3%A5-kj%C3%B8kkenet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint å fjerne døra og tette igjen. Vi har gjort det selv på både kjøkkenet og andre rom. Det koster ikke så mye, du trenger spiker, stendere, veggplater og tapet. Det gjelder jo til både kjøkkenet og rommet på andre siden. Sånn sett kan det jo bli en del arbeid. Sånn ellers er det fort gjort for en som har gjort det før.

Gjest sola mi

Hva med å lage hyller inni dørkarmen hvis det er bredde nok? Det gjorde man ofte i gamle dager.

Ellers så kan du kjøpe en helt tynn veggplate som du setter opp forann døra og resten av veggen. Denne kan da fjernes igjen senere hvis du ønsker det. I mellomtida så trengs det bare litt maling på plata så er den ferdig.

Dette må da bli billigste løsninger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...