Gå til innhold

Lukter svette

Gjest Jeg har et lite svetteproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite svetteproblem. Tar på meg rene klær om morgenen, men etter ca 1 time er jeg klissvåt under armen. Bruker deodorant også pleier jeg å spraye på litt parfyme under armene utapå klærne så det ikke skal lukte altfor ille. Men etter noen timer lukter det en ekkel blanding av svette og parfyme. I tillegg er det vått under armen hele dagen, ikke særlig delikat. Noen som har noen gode løsninger? Virker som det er mest når jeg er litt stresset/nervøs at det skjer.

Gjest svettizz
Skrevet

Jeg har brukt sprit under armene, sann medisinsk/klinisk sprit eller hva det heter. Også har jeg brukt StoppEttellerannet som du kan kjøpe på apoteket, en deodorant du tar under armene...

Skrevet

Spør på apoteket, det finnes gode hjelpemidler mot dette. Yerka er en slgas deo som visstnok skal hjelpe godt. Stop24 er det vel også en som heter. Finnes andre midler også, spør på apoteket du.

Skrevet

Spør på apoteket de har noe som er sterkere enn Yerka. Noe Aliminiumsgreier på flaske. Det funket kjempebra på noen jeg kjenner

Skrevet

Det finnes en deo som heter stop24 eller noe? Den stopper svetten der du påfører den, men da kommer det ut andre steder.

Gjest trultemor26
Skrevet

Du må bruke Aluminiumklorid 5% eller hva den heter. Den er kjempesterk, og brukes om natta 1-2 ganger i uka. Det klør og svir og du får mest sannsynlig ikke sove de nettene, men svetten blir borte!! Den funker fantastisk bra, og jeg hadde det samme svetteproblemet som deg!

Du får den på apoteket.

Skrevet

Du må bruke Aluminiumklorid 5% eller hva den heter. Den er kjempesterk, og brukes om natta 1-2 ganger i uka. Det klør og svir og du får mest sannsynlig ikke sove de nettene, men svetten blir borte!! Den funker fantastisk bra, og jeg hadde det samme svetteproblemet som deg!

Du får den på apoteket.

Men er dette noe man skal bruke 1-2 ganger i uka for alltid? Eller mener du at problemet forsvinner helt etterhvert og at man da slipper å bruke dette middelet?

Skrevet

Det eneste som fungerer er Aliminumklorid.

Har brukt den i flere år, og svetter aldri under armene.

Dog kommer jo svetten ut et annet sted da....

Gjest anti-svett
Skrevet

Det er viktig at deodoranten er en antiperspirant. Dette er med på å redusere svetten. Parfyme utenpå, ville jeg ha unngått. Vær nøye med hva slags materiale dine klær har. Kunststoffer lukter fortere svette enn bomull, lin og ull.

Min er faring er, at deodorantstift fungerer bedre for å redusere svette enn roll-on gjør. Roll-on er ofte "våt" fra begynnelsen av. Sterilan har en deodorant-stift, som er effektiv på lukt, reduserer svette og er tørr fra begynnelsen. Dette er min erfaring etter mange år med tilsvarende problem som deg. Avslutningsvis vil jeg nevne at svettingen er redusert betydelig etter at jeg har oppnådd en generell angsreduksjon.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg i gamle dager. Så bytta jeg deodorant til Stop24 roll-on (du får den på apoteket). I tillegg bruker jeg yerka under armen, ca to netter i uka. Den er ikke like sterk som Aluminiumklorid, og den svir derfor ikke like mye. Jeg fikk brannsår-lignende sår under armen av Aluminiumklorid...

Fraråder deg å bruke vanlige butikkdeodoranter. På oss som virkelig har ett svetteproblem så lager det bare ekkel lukt! Og den tørre fra sterilan er verst syns jeg. Den lukta blanda med svette er ikke bra..

Så, Yerka og Stop24 har stor tro på! Husk å la stop24'en tørke godt før du kler på deg. Slik at "beskyttelsen" får lagt seg.

Skrevet

Kutt iallfall ut parfymen på utsiden. *kvalm*

fru Burlefot
Skrevet

Jeg har hatt litt av det samme problemet, om enn i litt mindre omfang enn deg. Det som virkelig har hjulpet for meg er den grønne deodoranten fra Vichy. Den er beregnet på sensitiv hud og skal virke i 24 timer. Kjøpes på apoteket.

I tillegg bruker jeg en deodorant fra Cosmica som inneholder aluminiumsklorid, denne bruker jeg om natten kanskje 1-2 ganger om måneden. Den er ikke beregnet til bruk om dagen, men skal brukes over natten og vaskes vekk om morgenen. Hvis du har så store problemer som du skisserer bør du sikkert bruke denne deodoranten 3-4 netter i uken i begynnelsen.

Ellers anbefaler jeg deg å spørre på apoteket. De har de beste produktene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...