Gå til innhold

hva kan jeg skrive?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg og en venninne var ute å spiste for et par uker siden, jeg tok hele regningen og la dermed ut 300kr for henne. Hun har fremdeles ikke betalt tilbake. Det er ikke det at det er såå viktig men det er liksom ikke noe grunn til at jeg skulle spandere middag på henne. Jeg vet forøvrig at hun har penger så det er ikke derfor hun ikke har betalt tilbake, hun har nok bare glemt det. Jeg vil sende en melding til henne og minne henne på det, men synes egentlig det er litt flaut, forslag til hva jeg kan skrive? Det beste hadde vært om hun bare kunne overført beløpet til kontoen min, for jeg ser henne ikke hver dag.

tzatziki1365380058
Skrevet

Kan du ikke bare skrive det som det er, da: "Hei, takk for sist! Du, siden vi ikke sees så ofte, hadde det vært fint om du kunne overføre pengene for middagen til kontoen min, kontonr. xxxx xx xxx. Og ellers? Jeg....bla bla bla bla bla. Hilsen MP" :)

Jeg hadde i alle fall ikke blitt sur for en sånn melding.

Skrevet

I lignende tilfeller så har jeg skrevet en sms om noe helt annet, og slengt på en setn helt i slutten av meldingen der jeg i ditt tilfelle kunne skrevet"...Pengene fra middagen kan føres over til kontonr. xxxxxx...." Jeg synes ikke det er uhøflig. Jeg bli iallfall glad hvis folk minner meg på sånne ting, for jeg er ekstremt glemsk:)

Gjest spinoff
Skrevet

Personlig syns jeg sånt er smålig. Hun tenker helt sikkert hun spanderer neste gang. Er ikke det normalt? Når jeg har lagt ut for venner har jeg aldri mast om å få tilbake pengene men aldri blitt skuffet fordet, what goes around comes around.

Hvis du først skal skrive noe bør du fortelle rett ut hva du er ute etter ihvertfall, ikke pakke det inn i noe annet pjatt, da blir det bar enda mer patetisk.

Skrevet

Bare si i fra på en enkelt og liketil måte. Det er fort gjort å glemme, og jeg hadde mye heller ønsket å bli minnet på det enn at venninnen min kanskje hadde blitt sur på meg!

Men viktig at du sier det uten noen form for bebreidelse eller hentydning om at det har gått lang tid uten at du har hørt noe. Kanskje noe ala "du, jeg kom forresten akkurat på at vi ikke har fått gjort opp for middagen. Ettersom det er en stund til vi treffes igjen, tror du at du kunne betale inn direkte på kontoen min?"

Pluss sleng på noe om takk for sist og at det var hyggelig mog slikt:-)

Mary Poppins
Skrevet

Personlig syns jeg sånt er smålig. Hun tenker helt sikkert hun spanderer neste gang. Er ikke det normalt? Når jeg har lagt ut for venner har jeg aldri mast om å få tilbake pengene men aldri blitt skuffet fordet, what goes around comes around.

Hvis du først skal skrive noe bør du fortelle rett ut hva du er ute etter ihvertfall, ikke pakke det inn i noe annet pjatt, da blir det bar enda mer patetisk.

Nei hun spanderer aldri på meg så jeg gidder faktisk ikke bare gi henne 300kr.. litt prinsipp sak dette også.

Skrevet

Du får bare synes det er smålig, jeg er enig med MP. Det er snakk om 300 kr her, ikke 30 kr for en hotdog liksom.

Skrevet

Kan du ikke bare skrive det som det er, da: "Hei, takk for sist! Du, siden vi ikke sees så ofte, hadde det vært fint om du kunne overføre pengene for middagen til kontoen min, kontonr. xxxx xx xxx. Og ellers? Jeg....bla bla bla bla bla. Hilsen MP" :)

Jeg hadde i alle fall ikke blitt sur for en sånn melding.

Syntes den var en grei melding å sende ja.

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei, ærlig talt. Dersom noen legger ut såpass som 300 kroner for meg, så er ikke det noen jeg regner med at jeg kan la være å betale for å "gjøre gjengjeld" neste gang. Og i alle fall ikke dersom det gjelder en person jeg ser sjelden.

300 kroner er mye penger, synes jeg. Og da jeg studerte, var det en formue, omtrent.

Skrevet

Det kan hende ho har glemt det. Det er fort gjort. Ser du har fått greie tips til hva du kan skrive. Sett på en smily så vet ho at du ikke er sur.

Gjest spinoff
Skrevet

Du får bare synes det er smålig, jeg er enig med MP. Det er snakk om 300 kr her, ikke 30 kr for en hotdog liksom.

Ja, jeg sa ifra det er min personlige mening ;) Det er sånn det alltid har fungert i min krets og glad er jeg fordet.

Hadde fortstått problematikken om man lånte bort 5000,- til en sofa, men ikke å spandere en felles middag.

Men jeg er tydeligvis i mindretall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...