Gå til innhold

Tenker dere på døden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser dødsannonser og ser det er personer rundt min egen alder gjør jeg det. Tenker at det er alt for tidlig. Tenker på å ikke oppleve barnebarns oppvekst og ting rundt mine barn.

Slik tenker jeg også. Og synes det er rart at jeg er eldste generasjon av familien, bare mora mi igjen som er så senil og jeg har bestemmelsesretten på en måte. Det er merkelig å ikke ha noen lenger å be om råd og at jeg er blitt rådgiveren med mest erfaring.

Mista nikket
Skrevet

Slik tenker jeg også. Og synes det er rart at jeg er eldste generasjon av familien, bare mora mi igjen som er så senil og jeg har bestemmelsesretten på en måte. Det er merkelig å ikke ha noen lenger å be om råd og at jeg er blitt rådgiveren med mest erfaring.

Er i samme situasjon. Mamma er ikke lenger den mamman som jeg kunne gå til, nå er det jeg som må passe på at hun har det hun skal og må følge opp henne.

Skrevet

Er i samme situasjon. Mamma er ikke lenger den mamman som jeg kunne gå til, nå er det jeg som må passe på at hun har det hun skal og må følge opp henne.

Det er så utrolig merkelig men jeg vender meg nok til det også. Men jeg husker godt da mormora mi ble senil og tilslutt døde så sa mora mi det samme. Husker hun synes det var merkelig å ikke ha noen som sendte brev og pakker og penger innimellom.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg tenker ofte på døden ja, spesielt nå etter jeg fikk barn. Jeg tenker ikke noe særlig på at jeg kan dø når som helst, mer det at jeg skal dø en gang. En dag kommer jeg til å dø. Den tanken er helt forderdelig. Barna mine kommer også til å dø en dag. Grusomt å torturere meg selv med slike tanker. Det virker så absurd, døden, samtidig som jeg VET at det er bitende fakta.

*grøss*

Ja hvis man tror det er ingenting etterpå så er det jo *grøss*...men jeg tror det er noe fint som venter oss jeg ;)

Gjest mer tidligere
Skrevet

Takk for at du delte den historien,den var jo fantastisk :)

Siden historien gledet deg, burde jeg sikkert lagt ut en mer fullstendig beretning på en blogg til glede for flere.

Hva betyr nicket ditt, forresten?

Skrevet

Det er sjelden jeg tenker skikkelig på døden. Men jeg tror ikke at alt slutter med døden. Jeg kjenner noen som har dødd og så kommet tilbake igjen, og hun snakket om at hun så et godt og rolig lys. Bestemoren hennes kom i mot henne, og sa at det ikke var hennes tur enda. Så så hun seg selv i senga før hun våknet igjen.

Denne personen er nå død, og jeg vet at hun overhodet ikke grudde seg til å dø.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det er sjelden jeg tenker skikkelig på døden. Men jeg tror ikke at alt slutter med døden. Jeg kjenner noen som har dødd og så kommet tilbake igjen, og hun snakket om at hun så et godt og rolig lys. Bestemoren hennes kom i mot henne, og sa at det ikke var hennes tur enda. Så så hun seg selv i senga før hun våknet igjen.

Denne personen er nå død, og jeg vet at hun overhodet ikke grudde seg til å dø.

Så fint det var å lese det ;)

Skrevet

Nei, tenker nesten aldri på døden. Frykter ikke å dø og tror heller ikke på et liv etter døden.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Lever i nuet.

Tenker av og til på kjære men døde slektninger. Savner dem. Men jeg tenker ikke på at jeg selv en gang skal dø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...