Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja., jeg skulle kanskje ha valgt et annet forum, men prøver her ;)

Jeg har altså 3-4-5 røde prikker i hvert av øynene, inni Iris(?) - der øynene mine er blågrønne. Prikkene er små, men godt synlige, sånn ca knappenålsstørrelse.., litt ulike størrelser. Var til homeopat en gang for mange år siden, en som drev med sånn Irisdiagnostikk(?). Mener han sa det kunne være tegn på noe galt her og/eller der, men klarer ikke huske hva han sa.

Så, siden jeg nettopp har vært på badet og sett meg selv i speilet, tenkte jeg at jeg kunne høre med noen av dere hva dette er ;) Begynte med én prikk for endel år siden, nå har jeg mange. Er det andre som har slike, og/eller vet hva det er? Bør jeg være bekymret, eller er det vanlig? Har ikke sett det på andre, men har kanskje ikke stirret lenge nok ;o) Takk så mye for svar!

Gjest meridianen
Skrevet

Ikke bekymre deg nei. Iris viser/speiler alle organene i kroppen, så om du passet på å gå til legesjekk når noe er "galt" med formen, så er det ingen fare. Jeg har ikke hørt om eller sett _røde_ prikker (mener du rødbrune kanskje?), men brune er vanlig når noe er i ubalanse. Du husker sikkert hvilke organer hun snakket om den gangen? Så da kan du følge med på evt symptomer fra de organene. Når prikkene blir sorte så er det blitt en kronisk tilstand som ikke kan behandles like lett. Det skal altså mere til enn merkene på øyene. Man kan undersøke videre på mange områder på kroppen, som øret, ryggrad, fotsoner og negler, for å finne samme organ i ubalanse. Det bør være mer enn et signal før man kan si at organet trenger behandling. Innerst på iris (inntil det "sorte øyet", der ligger tarmsystemet. Veldig mange har den brunaktig. Det er oftest fordi at man spiser ting tamene reagerer på. Men ser tarmene ut som en "blomst", så er det tegn på stress. Stresset tarm pga stresset tilværelse. Iris lagrer alt som har hendt deg. Hvis du har brukket et brystbein/ribben så vil det synes på øyne. Det er ganske stilig/utrolig at vi er laget slik :)

Gjest lex copi
Skrevet

Ikke bekymre deg nei. Iris viser/speiler alle organene i kroppen, så om du passet på å gå til legesjekk når noe er "galt" med formen, så er det ingen fare. Jeg har ikke hørt om eller sett _røde_ prikker (mener du rødbrune kanskje?), men brune er vanlig når noe er i ubalanse. Du husker sikkert hvilke organer hun snakket om den gangen? Så da kan du følge med på evt symptomer fra de organene. Når prikkene blir sorte så er det blitt en kronisk tilstand som ikke kan behandles like lett. Det skal altså mere til enn merkene på øyene. Man kan undersøke videre på mange områder på kroppen, som øret, ryggrad, fotsoner og negler, for å finne samme organ i ubalanse. Det bør være mer enn et signal før man kan si at organet trenger behandling. Innerst på iris (inntil det "sorte øyet", der ligger tarmsystemet. Veldig mange har den brunaktig. Det er oftest fordi at man spiser ting tamene reagerer på. Men ser tarmene ut som en "blomst", så er det tegn på stress. Stresset tarm pga stresset tilværelse. Iris lagrer alt som har hendt deg. Hvis du har brukket et brystbein/ribben så vil det synes på øyne. Det er ganske stilig/utrolig at vi er laget slik :)

Hæ?! Tarmer og ribbensbrudd vises i øyne? Kanskje noen burde fortelle legestanden om dette?

Skrevet

Takk for Flott svar!! :)

Jeg husker dessverre ikke hvilke organer han snakket om. Sliter generelt med flere plager, og prikknene er også plassert litt "hulter i bulter".. Mulig de er rødbrune, men for meg ser de røde ut.. Og "ringen" rundt pupillene , altså før det blågrønne i Iris, er gult! Ja, gult. Katteøyne, har flere sagt :) Hva tror du det kommer av? Øynene mine er i det hele tatt nokså forvirrende, sånn fargemessig sett. Jeg ble sminket av en make-up artist en gang, hun sa bare "Oi, her var det multicolor...., hvilken farge skal jeg velge til deg..?" :o)

Men det som er litt rart; jeg går nå på en utrensende kur for mage/tarm, og en for lever. Ayurveda (indisk helsekost). Prikkene i det ene (høyre) øyet har blitt svakere, kan det være bedring i sikte??

Forresten tror jeg deg helt på at alt blir lagret i både øynene, og andre steder i kroppen. Homeopaten som så meg i øynene strøk meg fint over skulderen og sa "Neimen stakkars jente, du har det ikke godt. Du må gå fra mannen din." Det stemte helt, min eksmann var svært voldelig. Utrolig.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hæ?! Tarmer og ribbensbrudd vises i øyne? Kanskje noen burde fortelle legestanden om dette?

Hehehehe. Skulle gjerne sett noe seriøs forskning på dette gjennombruddet. :o)

Gjest meridianen
Skrevet

Det er desverre ikke alle leger som aksepterer den østlige tankegangen, selv om den er over tusen år gammel. Men det er positivt at flere leger nå velger å ta en ekstra utdannelse som går i den alternative retningen. Fordi at veldig mange ting kunne blitt oppdaget tidligere om man kombinerte disse metodene.

Gjest meridianen
Skrevet

Takk for Flott svar!! :)

Jeg husker dessverre ikke hvilke organer han snakket om. Sliter generelt med flere plager, og prikknene er også plassert litt "hulter i bulter".. Mulig de er rødbrune, men for meg ser de røde ut.. Og "ringen" rundt pupillene , altså før det blågrønne i Iris, er gult! Ja, gult. Katteøyne, har flere sagt :) Hva tror du det kommer av? Øynene mine er i det hele tatt nokså forvirrende, sånn fargemessig sett. Jeg ble sminket av en make-up artist en gang, hun sa bare "Oi, her var det multicolor...., hvilken farge skal jeg velge til deg..?" :o)

Men det som er litt rart; jeg går nå på en utrensende kur for mage/tarm, og en for lever. Ayurveda (indisk helsekost). Prikkene i det ene (høyre) øyet har blitt svakere, kan det være bedring i sikte??

Forresten tror jeg deg helt på at alt blir lagret i både øynene, og andre steder i kroppen. Homeopaten som så meg i øynene strøk meg fint over skulderen og sa "Neimen stakkars jente, du har det ikke godt. Du må gå fra mannen din." Det stemte helt, min eksmann var svært voldelig. Utrolig.

Når merkene i øyene blir svakere, så er det tegn på bedring. Hva som gjør deg bedre kan jeg ikke si noe om. Du tar en utrenselseskur og du har forlatt din mann, begge de faktorene kan gjøre kroppen bedre og merkene mindre. Når energiflyten går lettere uten blokkeringer, så trives kroppen bedre. Du kan selv massere forsiktig på vonde punkter under føttene, men helst ikke dersom du er nygravid. Lykke til! Forresten, øyenfargen, du kan ha arvet den? Må også si at de som har brune øyne er vanskelig å lese siden man ser etter prikker som går fra hvite , brune til sorte. Følg med litt på kransen rundt pupillene mens du tar rensekuren, kanskje den endrer seg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...