Gå til innhold

Tapte kampen mot kreften

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Når mennesker dør av kreft, så skriver medier (og nekrologer) at h*n "tapte kampen mot kreften".

Jeg syntes at det er jævlig ting å si om et menneske!

Har man tapt da, hvis man dør av en sykdom? Og har man _vunnet_ hvis ikke? Er det et spill som man kan tape?

Og hvem sin skyld er det at du taper da - din egen? Fordi du ikke kjempet hardt nok?

Kan man ikke bare si at H*n døde av kreftsykdommen.

Skrevet

Det er vel mer en måte å si det på enn at personen skal få "skyld" i at han døde?

Skrevet

Jeg er selv kronisk syk og føler selv at jeg kjemper og sloss mot sykdommen hver eneste dag, for å ha et så normalt liv som mulig. For min del "vinner" jeg over sykdommen de gangene jeg klarer å gjøre noe fornuftig, men sykdommen "vinner" når jeg blir liggende uvirksom i dagesvis. Men at sykdommen vinner - gjør ikke at jeg føler at det er MIN skyld - den er rett og slett sterkere enn meg! Men så lenge er kjemper imot så er det håp. Den dagen sykdommen virkelig tar overhånd og jeg dør av den - da har jeg tapt kampen...

Skrevet

Jeg er enig med deg, det er et uttrykk som jeg heller ikke liker. Det er da ille nok at man dør av kreften, behøver ikke dø som en taper. I andre artikler så kan det stå at noen vant over kreften. Det er selvfølgelig fint, men er de noe bedre enn de som dør liksom.

Skrevet

Helt enig. Noen uttrykk er så utrolig lite uttenkt. Sånn "se og hør" uttrykk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...