Gå til innhold

Ungdom i pysjbukser - sosiologisk eksperiment?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Ungdommer går rundt i pysjbukser på skolen og fritiden. Trenden startet for...tja...en del mnd siden? Usikker på det.

Noen sa til meg at det var et sosiologisk eksperiment, at det startet med at noen "innførte" dette på en ungdomsskole i Oslo, for å se hvor fort noe sånt kunne spre seg. Jeg bor i Trondheim, og ser dette daglig.

Er det noen som vet noe mer om dette? Som har en konkret kilde jeg kan forholde meg til?

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg har lagt merke til disse slaskete buksene ungdommen går i. Er det pysjbukser altså? Himmel! Alt blir visst mote bare de rette folka går med det.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har lagt merke til disse slaskete buksene ungdommen går i. Er det pysjbukser altså? Himmel! Alt blir visst mote bare de rette folka går med det.

Nettopp! Og etter hva jeg har hørt så var altså dette noe som ble satt igang ved en ungdomsskole (på vestkanten) i Oslo, for å se hva ungdom faktisk går med på, så lenge de tror at det er en ny trend.

fei1365380229
Skrevet

Nettopp! Og etter hva jeg har hørt så var altså dette noe som ble satt igang ved en ungdomsskole (på vestkanten) i Oslo, for å se hva ungdom faktisk går med på, så lenge de tror at det er en ny trend.

Men gud for en deilig trend da i motsetning til magen bar og trange korte bukser. Passer meg mye bedre liksom :), men jeg går nok bare i slaskebuksen hjemme jeg da.

Skrevet

Men hvordan vet du at det er pysjbukser, og ikke bare noen slitne joggebukser de går med? Er der bilder av måner, bamser osv på, så kan jeg forstå det, men hvis de kun er ensfargede, da er det vel vanskeliger å skille de to?

Skrevet

Nja, har sett "pysjbukser" for utebruk til salg på blant annet HM... så jeg er ikke helt sikker på at dette stemmer.

Men det er en god historie.

Skrevet

Men hvordan vet du at det er pysjbukser, og ikke bare noen slitne joggebukser de går med? Er der bilder av måner, bamser osv på, så kan jeg forstå det, men hvis de kun er ensfargede, da er det vel vanskeliger å skille de to?

De er i flanell og gjerne i ruter... (ser sånn ut på avstand i alle fall)

Gjest moten skifter
Skrevet

Broren min fikk en slik bukse til jul i forfjor. Det er nok mote og ikke et eksperiment...

Skrevet

sånne bukser selger de i sportsbutikken, syns de er ganske kule jeg.

Skrevet

Ok, flanell er vel et typisk pysj-stoff...:P Så da skjønner jeg. Likevel, med alle rare moteklær som folk ikler seg nå idag, så tror ikke jeg at jeg ville reagert uansett...hehe

Skrevet

De er helt sikkert kjempegode å gå i! Men jeg hadde ikke vist meg offentlig iført en sånn nei... :o)

Gjest Cezalion
Skrevet

De du tenker på (fra sportsbutikken) er vel BULA-bukser til 500 kr. og kan ikke sammenlignes med pysjbukser.

Gjest Cezalion
Skrevet

Fjortiser har gått i pysj-/joggebukser her i Oslo i halvannet år. Behagelig, sikkert, men stygt.

Skrevet

De du tenker på (fra sportsbutikken) er vel BULA-bukser til 500 kr. og kan ikke sammenlignes med pysjbukser.

ja er kanskje de jeg tenkte på.. de er hvertfall rutete..

Skrevet

Hehe, det SER helt utrolig slum ut da. At det skal være tøft å gå i, skjønner jeg ikke.

Men det er kanskje bedre enn de hudtette dongri buksene da.

Gjest liten løve
Skrevet

En venninne av meg var utvekslingselev i USA for fire år siden og da var pysjdresser veldig inn der....

Mrs. Wallace
Skrevet

Her i osloområdet har de i hvert fall gått med pysjbukser i over et år. Er det ikke nærmest litt på vei ut igjen, da tro?

For øvrig kan jeg huske at vi gikk rundt med lange underbukser på 80-tallet, så det er vanskelig å synes pysj er så ellevilt. ;o)

Skrevet

Jeg ser stadig både bamser og måner på jobben ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...