Gå til innhold

Kjøttdeig

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Går det greit å spise en kjøttdeig som gikk ut 14 mars?

Den lukter ikke surt...

Skrevet

Lukter det ikke surt, så spis ivei sier nå jeg!

For meg spiller datoen ingen rolle så lenge det ikke lukter merkelig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Kjøttdeig er skumle greier, det er jo over en uke sida den gikk ut på dato. Er litt i overkant av hva jeg hadde turt meg på, når det gjelder akkurat kjøttdeig er jeg skeptisk allerede et par dager etter at den er utgått på dato.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men jeg er ganske pinglete på sånt.

Gjest D*lilith
Skrevet

Lukter det ikke surt, så spis ivei sier nå jeg!

For meg spiller datoen ingen rolle så lenge det ikke lukter merkelig.

Takk :)

Gjest D*lilith
Skrevet

Kjøttdeig er skumle greier, det er jo over en uke sida den gikk ut på dato. Er litt i overkant av hva jeg hadde turt meg på, når det gjelder akkurat kjøttdeig er jeg skeptisk allerede et par dager etter at den er utgått på dato.

Uff da..

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men jeg er ganske pinglete på sånt.

Pinglete jeg også,derfor jeg måtte spørre her ;)

Har stekt den og smakt på den,den smaker helt ok,tror jeg tar kjansen...

Skrevet

Pinglete jeg også,derfor jeg måtte spørre her ;)

Har stekt den og smakt på den,den smaker helt ok,tror jeg tar kjansen...

Å gurimalla! det hadde jeg ikke tort!!

mariaflyfly
Skrevet

Ikke jeg heller.

Skrevet

Ikke jeg heller.

Jeg hadde faktisk ikke vurdert det engang! Heller ikke åpnet opp pakka for å lukte, langt mindre prøvesteke!! ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Har den ligget i fryseren fra den gikk ut på dato, da hadde jeg nok tint den og stekt den.

Har den ligget i kjøleskapet hele tida, da hadde jeg nok kastet den. Er veldig pysete på slikt.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke vurdert det engang! Heller ikke åpnet opp pakka for å lukte, langt mindre prøvesteke!! ;-)

Samma her. Pælma akkurat en halvkilo karbonadedeig i går som hadde gått ut 6 dager før. Hadde glemt at den lå der :(

Skrevet

Samma her. Pælma akkurat en halvkilo karbonadedeig i går som hadde gått ut 6 dager før. Hadde glemt at den lå der :(

Pingler hele haugen!

Mat holder ALLTID en god del lengere enn datoen som står på.

Gjest D*lilith
Skrevet

Har den ligget i fryseren fra den gikk ut på dato, da hadde jeg nok tint den og stekt den.

Har den ligget i kjøleskapet hele tida, da hadde jeg nok kastet den. Er veldig pysete på slikt.

Den har ligget i kjøleskapet..

Gjest D*lilith
Skrevet

Hmf

Gjest annlovinda
Skrevet

Den har ligget i kjøleskapet..

Da hadde jeg ikke turt å smake på den jeg da. Hadde kastet den med en gang. Kjøttdeig lukter jo stort sett vondt når du åpner pakka, da hadde jeg ikke tatt sjangsen på å prøve lukte på den engang jeg. Men jeg er pysete når det gjelder mat som har gått ut på dato.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Pingler hele haugen!

Mat holder ALLTID en god del lengere enn datoen som står på.

Nåja, når det gjelder akkurat kjøttdeig så er jeg neimen ikke så sikker på om "ALLTID" gjelder. Desidert den matvaren som er mest utsatt for bakterier, og desidert den matvaren det advares mest mot. Over en uke etter at den er utgått på dato, ikke planer om jeg hadde utsatt meg selv for noe slikt _i_tilfelle_ det går bra.

Skrevet

Nåja, når det gjelder akkurat kjøttdeig så er jeg neimen ikke så sikker på om "ALLTID" gjelder. Desidert den matvaren som er mest utsatt for bakterier, og desidert den matvaren det advares mest mot. Over en uke etter at den er utgått på dato, ikke planer om jeg hadde utsatt meg selv for noe slikt _i_tilfelle_ det går bra.

Enig! Jeg mener ikke at det er pinglete i det hele tatt å kaste så gammel kjøttdeig.

Men hvis noen først ønsker å kalle det for pinglete, så er jeg mer enn gjerne en slik pingle!! ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Enig! Jeg mener ikke at det er pinglete i det hele tatt å kaste så gammel kjøttdeig.

Men hvis noen først ønsker å kalle det for pinglete, så er jeg mer enn gjerne en slik pingle!! ;-)

Du er ikke aleine om det.

Gjest D*lilith
Skrevet

Da hadde jeg ikke turt å smake på den jeg da. Hadde kastet den med en gang. Kjøttdeig lukter jo stort sett vondt når du åpner pakka, da hadde jeg ikke tatt sjangsen på å prøve lukte på den engang jeg. Men jeg er pysete når det gjelder mat som har gått ut på dato.

Har spist den nå,både meg og ungene :)

*krysser fingrene*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...