Gå til innhold

Låner dere bort telefonen til fremmede???

Anbefalte innlegg

Gjest telenorkunde
Skrevet

I dag skjedde det meg noe jeg reagerte på. Jeg er sykemeldt for tiden, og satt og så på tv, da jeg så et par på ca. 30 år komme gående, først til naboen og så til oss. Jeg gikk ut og åpnet. De ville låne telefonen min for å ringe til kontofonen og sjekke om det hadde kommet inn noen penger!!! (Ærlig talt, ingen er da så desperate etter å ringe kontofonen at de ringer på hos vilt fremmede for å låne telefon!?!) Der og da tenkte jeg at de kunne jo låne den trådløse, for da trengte jeg ikke å invitere dem inn. Så jeg hentet den trådløse og lot dem stå å ringe ute. Det varte ikke mange minuttene før de var ferdig. Men, jeg må si jeg lurer, hva var dette her for noe?? Jeg ble litt urolig i etterkant av dette her, og angret på at jeg ikke bare hadde sagt nei, slik naboen gjorde. Er det grunn til å være skeptisk når man opplever slikt??

Gjest telenorkunde
Skrevet

Høres helt merkelig ut!

Ja, ikke sant!!

Skrevet

Hadde nok gjort det samme som deg- har vanskelig for å si nei til folk, fordi jeg ser på meg selv som ``høflig`` og sjenert. Men jeg hadde nok blitt skremt jah, merkelige folk ute i verden. Jeg har blitt stoppet på turer og folk har spurt om både røyk og om å låne telefonen. Jeg synes det er rart fordi jeg hadde aldri gjort noe slikt selv. Men folk har vel forskjellige oppfatninger av hva som er normalt og hva som er unormalt=)

Skrevet

haha, er dette en spøk eller? Rareste jeg har hørt. Hvordan folk er det som går til fremmede og spør om å låne tlf? og attpåtil for å ringe kontofon..

Gjest telenorkunde
Skrevet

haha, er dette en spøk eller? Rareste jeg har hørt. Hvordan folk er det som går til fremmede og spør om å låne tlf? og attpåtil for å ringe kontofon..

Nei, det er nok ingen spøk dette her, og jeg syntes det var like rart som deg!! Det er jo derfor jeg er blitt litt urolig! Jeg ringte og fortalte mannen min om dette rett etterpå og han tenkte at det kunne vært et påskudd for å komme inn i huset for å stjele. Eller få sett etter om det var noe av verdi i huset, for så å komme igjen en annen gang! Det er jo slikt man leser om i lokalavisa. Men, jeg har aldri opplevd noe lignende før!

Gjest Rrose
Skrevet

Dette hørtes veldig rart ut.

Jeg spurte engang om å få låne telefonen hos en fremmed. Jeg var 15 år og var støttekontakt for ei jente med celebra parese. Vi hadde vært på tøyenbadet og blitt frastjålet alle pengene våre. Jeg var helt i villrede og tenkte ikke over at jeg kunne ha snakket med damen i bilettluken. Jeg ringte på i nærmeste nabolag og ba tynt om å få låne telefonen så jeg fikk ringt mora til jenta. Det gikk fint. Men det er vel noe helt annet er det ikke?? Ringe kontofonen....også så gamle som 30 år! Veldig rart.

Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Det finnes fremdeles telefonautomater, riktignok med telekort og de aller fleste har i dag mobil.

Gjest telenorkunde
Skrevet

Dette hørtes veldig rart ut.

Jeg spurte engang om å få låne telefonen hos en fremmed. Jeg var 15 år og var støttekontakt for ei jente med celebra parese. Vi hadde vært på tøyenbadet og blitt frastjålet alle pengene våre. Jeg var helt i villrede og tenkte ikke over at jeg kunne ha snakket med damen i bilettluken. Jeg ringte på i nærmeste nabolag og ba tynt om å få låne telefonen så jeg fikk ringt mora til jenta. Det gikk fint. Men det er vel noe helt annet er det ikke?? Ringe kontofonen....også så gamle som 30 år! Veldig rart.

Det er absolutt tilfeller hvor det ikke er så rart å be om å få låne telefonen av fremmede, det er ikke det! Men det som skjedde på døra vår i dag, det var nå veldig rart synes jeg, og nå ser jeg at det er mange andre som også synes det...

Gjest telenorkunde
Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Det finnes fremdeles telefonautomater, riktignok med telekort og de aller fleste har i dag mobil.

Ja, jeg er enig med deg! Hadde jeg kunnet spole tilbake, og tatt hele greia om igjen hadde jeg også sagt nei=)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hm, syntes det var merkelig ja.

Vet ikke helt hva jeg hadde gjort jeg. Vanskelig å si. Håper jo jeg i en slik situasjon hadde klart å si nei. Jeg hadde iallefall aldri bedt om å få låne en telefon for å ringe kontofonen.

Godt du ikke slapp de inn iallefall.

Gjest Rrose
Skrevet

Det er absolutt tilfeller hvor det ikke er så rart å be om å få låne telefonen av fremmede, det er ikke det! Men det som skjedde på døra vår i dag, det var nå veldig rart synes jeg, og nå ser jeg at det er mange andre som også synes det...

Jeg tror mannen din kan ha rett. At det var noen som ønsket å se seg om inne hos dere. Jeg forstår godt at du blir litt engstelig av dette..

Mista nikket
Skrevet

Kan hende de håpet på å få låne en mobiltelefon. Da hadde de bare stukket av med den.

Skrevet

Også for å ringe kontofonen da.. Høres helt bak mål ut. Skulle jeg vært nødt til å låne fremmedes telefon måtte det i tilfelle vært for å spørre om å bli hentet eller noe tror jeg.

Skrevet

Også for å ringe kontofonen da.. Høres helt bak mål ut. Skulle jeg vært nødt til å låne fremmedes telefon måtte det i tilfelle vært for å spørre om å bli hentet eller noe tror jeg.

De var nok av den kronisk blakke sorten. Ikke råd til telefon/kontantkort, og måtte sjekke om kontoen var helt tom eller bare nesten...

Gjest melmøll
Skrevet

Det der høres ut som et triks for å komme innenfor døra. Flere, særlig eldre slipper dem inn, mens den ene oppholder huseieren, går den andre rundt og tar med seg ting. Sånt hører man stadig om. Sikkert noe sånt de her var ute etter

Gjest telenorkunde
Skrevet

Kan hende de håpet på å få låne en mobiltelefon. Da hadde de bare stukket av med den.

Ja, det har jeg og tenkt på!

Gjest Rrose
Skrevet

De var nok av den kronisk blakke sorten. Ikke råd til telefon/kontantkort, og måtte sjekke om kontoen var helt tom eller bare nesten...

hehe...det er jo faktisk også en mulighet....

Skrevet

Ja, ikke sant!!

Jeg skjønner jo godt at du ble forfjamset og bare lånte ut telefonen der og da - fort gjort.

Men det var neimen ikke noen særlig god grunn for å låne bort telefonen!!

Jeg kan bare huske at jeg en gang har vært hjemme hos noen fremmede bare for å låne telefonen, og det var for minst 15 år siden, dvs før alle og enhver hadde mobil, vi var tilreisende på et lite sted, og den eneste telefonkiosken vi fant var ødelagt.

Vi spurte noen som var ute og gikk tur om det var noen flere telefonkiosker i nærheten, og de tilbød seg å bli med hjem til dem og ringe derfra. Veldig snilt! :-)

Og for ikke så lenge siden lånte jeg mobil av en bekjent på bussen, da vi ble stående bom fast pga trafikkulykke, og jeg hadde glemt mobil hjemme. Måtte ringe til barn som var alene hjemme og si at jeg var i farta! :-)

Gjest telenorkunde
Skrevet

Får håpe at det var slik det var da, noen ganger kan jo tilsynelatende merkelige ting ha en harmløs forklaring=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...