Gå til innhold

Låner dere bort telefonen til fremmede???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville sikkert gjort som deg og hentet den trådløse. Jeg ville nok ikke latt dem slippe inn. Forresten er det ikke usannsynlig at jeg hadde sagt at det ikke passer ;)

Skrevet

Noen minutter for å ringe kontofonen?!! Når jeg ringer kontofonen selv, tar det meg nøyaktig nitten sekunder til jeg har fått de svarene jeg vil ha... dersom de hadde fått penger inn på konto, måtte de jo ha brukt minibanken eller gått fysisk i banken likevel. Da kunne de jo sjekket saldoen på den måten.

Jeg hadde nok blitt så paff at jeg hadde tatt med den trådløse hjemmetelefonen ut jeg og, men mobilen hadde jeg ikke lånt bort nei. Ikke om jeg ikke møtte noen på gata som jeg så trengte hjelp...

Mista nikket
Skrevet

Tenkte på noe sånn etterpå, det går kanskje an å sjekke om de virkelig ringte kontofonen med sånn siste nummer sjekk

Skrevet

Noen minutter for å ringe kontofonen?!! Når jeg ringer kontofonen selv, tar det meg nøyaktig nitten sekunder til jeg har fått de svarene jeg vil ha... dersom de hadde fått penger inn på konto, måtte de jo ha brukt minibanken eller gått fysisk i banken likevel. Da kunne de jo sjekket saldoen på den måten.

Jeg hadde nok blitt så paff at jeg hadde tatt med den trådløse hjemmetelefonen ut jeg og, men mobilen hadde jeg ikke lånt bort nei. Ikke om jeg ikke møtte noen på gata som jeg så trengte hjelp...

"men mobilen hadde jeg ikke lånt bort nei. Ikke om jeg ikke møtte noen på gata som jeg så trengte hjelp..."

Virkelig? Helt uten unntak??

Men håper du hadde tilbudt deg å ringe for dem, ihvertfall.

Skrevet

"men mobilen hadde jeg ikke lånt bort nei. Ikke om jeg ikke møtte noen på gata som jeg så trengte hjelp..."

"Ikke om jeg ikke møtte noen på gata"

Dobbel benekting betyr vel at hun ville lånt den bort om hun traff noen på gata som hun tydelig så trengte hjelp?

Skrevet

"Ikke om jeg ikke møtte noen på gata"

Dobbel benekting betyr vel at hun ville lånt den bort om hun traff noen på gata som hun tydelig så trengte hjelp?

Ja, det er sant.

Gjest midia
Skrevet

Kanskje de har fått laget seg et kostbart nummer og som inntektene de får inn på dette nummeret går til dem selv.

Så gikk de rundt for å låne telefoner for å ringe til seg selv ?

Skal se du får den megaregninga fra telenor nå?

Neida dette var bare en tanke som slo meg.

Du vet ikke om de var hos andre naboer etter at de hadde vært hos deg da?

Skrevet

Jeg hadde ikke lånt bort mobilen til hvem som helst, nei? Nope. Jeg hadde sett det an. Det skrev jeg jo...

Skrevet

Jeg har aldri lånt telefonen bort til fremmede, da ingen fremmede har spurt om å få låne den!

Min mor bor like ved en europavei, på en strekning hvor det er langt mellom hvert hus. Det hender fortsatt at noen forbikjørende ringer på for å låne telefonen, men ytterst sjelden. De som gjør det er som oftest eldre mobilløse mennesker, som ikke ser så farlige ut.

Skrevet

Kommer vel helt an på. Nabohuset vårt er kommunal bolig. Der bor det folk som sliter litt. Og det er perioder gubbelure og jeg gir bort (de kaller det låne :-)) både, mel, sukker, melk, halve brød og de får låne telefonen i blant. De er ikke ofte her, kanskje en gang i måneden eller så. Gjør meg ingenting. De syns ikke det er SÅ kult å måtte dikte opp noe som kan ligne på en plausibel forklaring som de vet vi skjønner er bløff. Føler meg absolutt ikke utnyttet, de som bor der nå oppfører seg greit og er hyggelige. Ikke noe bråk med dem. Jeg har ikke nesa mer i sky enn at det er greit å dele på det vi har, som de mangler.

Gjest telenorkunde
Skrevet

Kommer vel helt an på. Nabohuset vårt er kommunal bolig. Der bor det folk som sliter litt. Og det er perioder gubbelure og jeg gir bort (de kaller det låne :-)) både, mel, sukker, melk, halve brød og de får låne telefonen i blant. De er ikke ofte her, kanskje en gang i måneden eller så. Gjør meg ingenting. De syns ikke det er SÅ kult å måtte dikte opp noe som kan ligne på en plausibel forklaring som de vet vi skjønner er bløff. Føler meg absolutt ikke utnyttet, de som bor der nå oppfører seg greit og er hyggelige. Ikke noe bråk med dem. Jeg har ikke nesa mer i sky enn at det er greit å dele på det vi har, som de mangler.

Helt enig med deg jeg, men dette her handler ikke om å ha nesa i sky. Vi bor i et ganske lite borettslag, hvor alle kjenner alle mer eller mindre. Disse folka bor ikke her, har aldri sett dem før. En annen ting er at det over hodet ikke finnes forretningsvirksomhet i nærheten, kun private boliger, og vi bor aller lengst inn. De eneste som kommer hit, bor her enten selv, eller skal på besøk til noen. Og hvis man er på besøk hos noen er det kanskje naturlig å låne telefon der?? Da de kom gående trodde jeg det var besøk til naboen. Men, de skulle bare låne telefon der også. Naboen sa nei... Naboen er forøvrig pensjonister... Også ringte de på hos oss da. Nei, litt vanskelig å komme opp med en harmløs forklaring på et slikt besøk syns nå jeg da!! Heller litt mer til et forslag en annen kom med her, det med et påskudd for å komme seg inn i leiligheten, og at den ene oppholder huseier, mens den andre plukker med seg. Synd, men slikt har jeg faktisk lest endel om i lokalavisa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...