Gå til innhold

Imodium

Anbefalte innlegg

Gjest Diarea
Skrevet

Hvordan funker det egentlig? Jeg er plaget med diaré, men ikke daglig. Kan jeg ta f.eks en om dagen, for å holde det litt i sjakk? Jeg kan jo ikke bare ta en _etter_ toalettbesøket med diare, for da er det jo over. Men jeg leste en plass at Imodium lammer tarmen. Er det stor fare for at man kan forstoppelse da? Vil jo ikke det heller liksom.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Flere som sliter med magetrøbbel tar 1-2 imodium daglig for og døyve diaren.

Det er fare for forstoppelse, du må nesten prøve deg fram.

Har du plager så kan du få dette på resept, men jeg tror du da må ha en diagnose. Uansett bør jo diaren utredes.

Imodium lammer tarmen ja, tarmen bruker lengre tid. Jeg har det selv på resept, men synes det er vanskelig og finne rett dose. Daglig diare må også utredes skikkelig.

Står litt om imodium her:

http://www.janssen-cilag.no/index.jhtml?product=imodium&usertype=professional

Gjest Diarea
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1174574793' post='3578438]

Flere som sliter med magetrøbbel tar 1-2 imodium daglig for og døyve diaren.

Det er fare for forstoppelse, du må nesten prøve deg fram.

Har du plager så kan du få dette på resept, men jeg tror du da må ha en diagnose. Uansett bør jo diaren utredes.

Imodium lammer tarmen ja, tarmen bruker lengre tid. Jeg har det selv på resept, men synes det er vanskelig og finne rett dose. Daglig diare må også utredes skikkelig.

Står litt om imodium her:

http://www.janssen-cilag.no/index.jhtml?product=imodium&usertype=professional

Tusen takk for svar. Skal lese litt på den linken du ga meg. :-)

Skrevet

Har du prøvd Imodium? Jeg har prøvd det, men det har ingen funksjon for meg. Har også prøvd Idoform. Den skal styrke magen. Har tatt det hver dag en periode. Uten at det hjelper....

Så om det finnes noe som hjelper for diare så tar jeg alle tips. Hadde vært greit å få litt form på avføringen til en forandring:-/

Skrevet

Har du prøvd Imodium? Jeg har prøvd det, men det har ingen funksjon for meg. Har også prøvd Idoform. Den skal styrke magen. Har tatt det hver dag en periode. Uten at det hjelper....

Så om det finnes noe som hjelper for diare så tar jeg alle tips. Hadde vært greit å få litt form på avføringen til en forandring:-/

Tar du nok imodium? Jeg må "fylle på" for at det skal holde virkningen.

Idoform er døde tarmbakterier og rett og slett ikke sterkt nok, så det kan være ett tips og bruke levendes. Disse skal være bra:

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=79

Jeg brukte Replet kuren for og bygge opp igjen tarmbakeriefloraen.

Noen mener at Visiblin (på apoteket) skal være bra, jeg har ikke prøvd det selv.

Vet du årsaken til diaren? Det er en veldig stor fordel og få det utredet. I mitt tilfelle er det at tarmen ikke tar opp galle, dermed tålte jeg ikke mat i det hele tatt.

I forkant av at jeg fikk diagnose, kuttet jeg ut en og en matvare, fx egg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1174587118' post='3578551]

Tar du nok imodium? Jeg må "fylle på" for at det skal holde virkningen.

Idoform er døde tarmbakterier og rett og slett ikke sterkt nok, så det kan være ett tips og bruke levendes. Disse skal være bra:

http://www.terapi-consult.no/default.asp?V_ITEM_ID=79

Jeg brukte Replet kuren for og bygge opp igjen tarmbakeriefloraen.

Noen mener at Visiblin (på apoteket) skal være bra, jeg har ikke prøvd det selv.

Vet du årsaken til diaren? Det er en veldig stor fordel og få det utredet. I mitt tilfelle er det at tarmen ikke tar opp galle, dermed tålte jeg ikke mat i det hele tatt.

I forkant av at jeg fikk diagnose, kuttet jeg ut en og en matvare, fx egg.

Jeg har fortalt det til legen. Jeg skulle da levere avføringsprøver. Det gjorde jeg, og ingenting mer skjedde.

Så jeg er vel bare skrudd sammen slik.

Men jeg skal teste ut tipsene du kom med:-)

Skrevet

Jeg har fortalt det til legen. Jeg skulle da levere avføringsprøver. Det gjorde jeg, og ingenting mer skjedde.

Så jeg er vel bare skrudd sammen slik.

Men jeg skal teste ut tipsene du kom med:-)

Jeg hadde ikke slått meg til ro med bare avføringsprøver. Hos meg er det at tarmen ikke tar opp gallen, så jeg må ta medisiner for det. Jeg ble også sjekket for innsnevringer, det kan gi diare.

Så du kan be om henvisning til spesialist i indremedisin.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1174912118' post='3580721]

Jeg hadde ikke slått meg til ro med bare avføringsprøver. Hos meg er det at tarmen ikke tar opp gallen, så jeg må ta medisiner for det. Jeg ble også sjekket for innsnevringer, det kan gi diare.

Så du kan be om henvisning til spesialist i indremedisin.

Det er lenge siden nå. Tror faktisk jeg skal ta opp dette neste gang jeg er hos legen:-) Har liksom ikke tenkt at det er noe å gjøre med det ettersom jeg "alltid" har hatt det slik.

Skrevet

Det er lenge siden nå. Tror faktisk jeg skal ta opp dette neste gang jeg er hos legen:-) Har liksom ikke tenkt at det er noe å gjøre med det ettersom jeg "alltid" har hatt det slik.

Det er ikke sikkert at det skal så mye til for at du skal bli bedre. Jeg drikker ett pulver i vann 3 ganger daglig, og det hjelper.

Blir du ikke fryktelig sliten av det? Jeg ble helt ut mattet jeg, men på slutten før jeg fikk medisiner var det ille da.

Lykke til hvis du velger og bli utredet :o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1174948072' post='3581123]

Det er ikke sikkert at det skal så mye til for at du skal bli bedre. Jeg drikker ett pulver i vann 3 ganger daglig, og det hjelper.

Blir du ikke fryktelig sliten av det? Jeg ble helt ut mattet jeg, men på slutten før jeg fikk medisiner var det ille da.

Lykke til hvis du velger og bli utredet :o)

Nei, blir ikke sliten av det. Er vel blitt vant til at det er slik.

Litt guffen forklaring men...

Det er ikke helt som vann alltid, men det er laaaaangt fra å ha noen form. Så de gangene jeg er syk og har diare som er tynt som vann, da blir jeg sliten av det.

Skrevet

Nei, blir ikke sliten av det. Er vel blitt vant til at det er slik.

Litt guffen forklaring men...

Det er ikke helt som vann alltid, men det er laaaaangt fra å ha noen form. Så de gangene jeg er syk og har diare som er tynt som vann, da blir jeg sliten av det.

Jeg tror du kunne hatt nytte av en prat med en indremedisiner jeg. Jeg fikk følelsen av at de kunne mye om dette med diare, og evnt om man reagerte på noe, eller hadde sykdommer. Nå viste jo jeg at dette kom pga en operasjon, men de var veldige opptatt av at det som oftes var hjelp og få.

Noen går fast på imodium for og holde det sånn noenlunde i sjakk, de tar da 1-2 tabletter hver dag. Har du prøvd det? Det kan du få på resept.

Skulle du ville ha utredning og lurer på noe, så bare rop på meg :o) Jeg kan ikke alt, men litt.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1174989968' post='3581325]

Jeg tror du kunne hatt nytte av en prat med en indremedisiner jeg. Jeg fikk følelsen av at de kunne mye om dette med diare, og evnt om man reagerte på noe, eller hadde sykdommer. Nå viste jo jeg at dette kom pga en operasjon, men de var veldige opptatt av at det som oftes var hjelp og få.

Noen går fast på imodium for og holde det sånn noenlunde i sjakk, de tar da 1-2 tabletter hver dag. Har du prøvd det? Det kan du få på resept.

Skulle du ville ha utredning og lurer på noe, så bare rop på meg :o) Jeg kan ikke alt, men litt.

Tusen takk for alle gode råd.

Akkurat nå er livet ganske oppjaget med at jeg har flytta fra mannen min osv. Litt tøft. Så jeg legger dette på is akkurat nå. Skal ta tak i det da jeg kommer meg på beina igjen. Visste ikke at det fantes noe å gjøre med i det hele tatt, så jeg har i hvertfall lært mye. Tusen takk:-)

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd.

Akkurat nå er livet ganske oppjaget med at jeg har flytta fra mannen min osv. Litt tøft. Så jeg legger dette på is akkurat nå. Skal ta tak i det da jeg kommer meg på beina igjen. Visste ikke at det fantes noe å gjøre med i det hele tatt, så jeg har i hvertfall lært mye. Tusen takk:-)

Bare hyggelig :o)

Lykke til videre da, men forandring av livet. Jeg kjenner til det med og legge ting på is, har gjort og gjør det selv. Når man da finner ut at nå vil man finne ut av noe, da er det godt og vite at det faktisk er flere ting som kan gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...