Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vekke
Skrevet

Jeg har blitt mobbet en del oppgjennom oppveksten. Nå føler jeg at noe jeg ikke klarer å definere på en måte er vekke fra meg.

Det går mye på det at jeg aldri kan si til meg selv at jeg er fin og flink osv.

Er det noen andre som har opplevd noe liknende ?

Gjest frastjålet:(
Skrevet

Ikke akkurat blitt mobbet. Kanskje vært litt mer utsatt for baksnakking enn andre, og det gikk nok mye på psyken det også. Var mest på ungdomsskolen, det ga seg etterhvert, men sitter nok igjen mye av det. Men andre ting jeg har opplevd svir også. Selvtilliten er borte. Så mitt tips er da at du må starte å arbeide med deg selv, får du hjelp for dette? Eventuelt prøvd medisiner?Psykolog?Noen du kjenner som du kan snakke med? Beste du kan gjøre er å være åpen om dette, få luftet det ut eller prate med mennesker som har opplevd det samme.. Se deg selv i speilet hver dag og si 10 ting som du liker med deg selv..Begynn med noe du vet du er flink til. Sosialisering hjelper mye=)

Mista nikket
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det som du har, men selv om du ikke synes du er verd noe, er det nok andre som synes det. Ta og les dette og ta det til deg

Antijanteloven

Publisert avfrode Dato: 2003-11-10 13:04:17

Innsendt av frode

De fleste har vel hørt om janteloven - hentet fra Aksel Sandemoses roman ' En flyktning krysser sitt spor '. Den forteller deg at du ikke er verdt noe som helst - ' Du skal ikke tro at du er noe ' - ' Du skal ikke tro at du er bedre enn oss ' er et par av paragrafene. Men det finnes også noe som heter Antijanteloven. Den forteller deg at du er mye verdt ! Les denne ved å klikke på Les mer !

Anti – janteloven

Du er enestående !

Du er mer verdt enn noen kan måle !

Du kan noe helt spesielt !

Du har noe å gi andre !

Du har gjort noe du kan være stolt av !

Du har store ubrukte ressurser !

Du duger til noe !

Du kan godta andre !

Du har evne til at forstå og lære av andre !

Der er noe om er glad for at DU finnes !

Gjest meridianen
Skrevet

Det er ganske typisk å ikke ha selvtillit når men har blitt mobbet i oppveksten. Her må du ta tak i deg selv. Begynn å gjøre noe du vet du kan, det være seg jobb,hobby, trening mm. Se på hva du utfører og lik det! Trenger du bekreftelser fra andre? Er du flink til å rose andre selv? Er det mange som smiler til deg? Smiler du til andre? Husk dette: Det du sender ut selv, får du ti ganger mer tilbake. Ta et søk på otft dersom du føler fo å ha litt dra-hjelp. Det sies at _du blir hva du spiser_ og _du blir hva du tenker_ Derfor må du begynne med deg selv å sende ut positive tanker til andre og deg selv. Sett deg ned å finn ut hva du er god på, og husk at ingen er verdensmestere i alt. Du er like verdifull som andre. Alle ble født med blanke ark, du må selv tegne på dem. En ting til, ikke se bakover, men fremover. Hver dag er en ny start. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...