Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ekstremt naiv og ble med en fremmed mann hjem. Bør det være formildeldende omstendighet at jenta var idiot?

er overgrepet for en jente som blir med på nachspiel verre en enn som blir overfalt på gata?

isåfall hvorforl Betyr det at jenta som dro på nachspiel har seg selv å skylde. Ekkel hore etc?

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

19

• petter smart

18

• Deanna

16

• ShitDiddelyDo

14

Gjest jentas feil?nei
Skrevet

Tror faktisk at verden er litt sånn idag. Er det alkohol med i bilde, og jenta blir med noen frivillig, så går nok mange voldtektsmenn løs. Har opplevd dette selv, og ble møtt med en dør i trynet. Selv om jeg personlig synes at det er like gale å bli overfalt mitt på gaten, som av noen du aldri hadde trodd kunne gjort noe slikt..

Skrevet

Tror faktisk at verden er litt sånn idag. Er det alkohol med i bilde, og jenta blir med noen frivillig, så går nok mange voldtektsmenn løs. Har opplevd dette selv, og ble møtt med en dør i trynet. Selv om jeg personlig synes at det er like gale å bli overfalt mitt på gaten, som av noen du aldri hadde trodd kunne gjort noe slikt..

jeg vet veldig godt hva voldtekt er. Noen sier fyllesex er voldtekt ,at det er tvetydighet. . Hos meg var det så klart og riktig. Altså at jeg ble tatt med vold og trusler

Skrevet

Hun har selvsagt ikke seg selv å takke. Det er selvsagt heller ikke hennes skyld. En mann har ikke lov å ha sex med en kvinne mot hennes vilje, verken rusa eller edru. Det er et overgrep.

Men dessverre er det slik, at det er mye vanskeligere å bevise det i en rettssak, derfor går han oftere fri.

Hvis du fikk fysiske skader av overgrepet, og gikk rett til legevakten el.likn. slik at du har bevis for dette, så står du sterkere i en rettssak.

Verden er fryktelig, fryktelig urettferdig. Dessverre.

Ønsker deg lykke til videre i din prosess med å bearbeide dette.

Trøsteklem,

Skrevet

Nei, det er ikke jentas skyld så lenge hun sier nei til overgrep - uansett... MEN - når det er sagt så er det klart at siden verden nå engang har utviklet seg til det den er i dag, så må vi jenter holde oss unna risikofaktorer - som å bli med ukjente hjem. Da har man fort gått i en felle man ikke så lett kommer ut igjen fra. Men alle menn skal ha anstendighet nok til å høre på ei jente som sier nei, det er er han som har skylden, uansett...

petter smart
Skrevet

Hvis du blir med en fremmed mann hjem fra byen så vil han forvente sex. Dersom du ikke har noen intensjoner om å ha sex med han bør du ikke bli med han hjem. Selv om han selvfølgelig skal akseptere et nei, er det mange som ikke gjør det.

Skrevet

Hvis du blir med en fremmed mann hjem fra byen så vil han forvente sex. Dersom du ikke har noen intensjoner om å ha sex med han bør du ikke bli med han hjem. Selv om han selvfølgelig skal akseptere et nei, er det mange som ikke gjør det.

Jeg er ikke enig.Og dette beviser tydeligvis at menn og kvinner er forskjellig i forhold til forventninger etc.

Uansett så drar tusenvis av kvinner på nachspiel etc hver helg og det går helt fint og menn har null problem med å evt akseptere et nei fordi dama ikke vil. Skal det bli sånn at man må se på enhver mann som en potensiell overgriper?. At man skal ha den mistenksomhetstanken hele tida. Vil vi ha et sånn samfunn?

Jeg har pratet med menn og blitt litt sjokkert av endel tolkninger. Om man feks tar imot drinker så er man innteresert etc. *Jeg er student og veldig blakk og får jeg gratis drinker tar jeg gledelig imot uavhengig om fyren ser ut som en frosk og jeg er null inntersert i han.Samme med nachspiel. Det er slettes ikke en greie at man sier ja til sex bare med å bli med.Kanskje enkelte menn burde lære det også så det ikke blir så mange misfofrståelser.

Bare sliter sånn i forhold til overgrepet og jeg føler at det jeg opplevde blir gradert fordi jeg hadde risikoadferd.Og fordi jeg kanskje var naiv og forventet at en mann ikke ville oppføre seg som et dyr og hadde et generelt positivt menneskesyn.

Gjest Enitra
Skrevet

Jeg er ikke enig.Og dette beviser tydeligvis at menn og kvinner er forskjellig i forhold til forventninger etc.

Uansett så drar tusenvis av kvinner på nachspiel etc hver helg og det går helt fint og menn har null problem med å evt akseptere et nei fordi dama ikke vil. Skal det bli sånn at man må se på enhver mann som en potensiell overgriper?. At man skal ha den mistenksomhetstanken hele tida. Vil vi ha et sånn samfunn?

Jeg har pratet med menn og blitt litt sjokkert av endel tolkninger. Om man feks tar imot drinker så er man innteresert etc. *Jeg er student og veldig blakk og får jeg gratis drinker tar jeg gledelig imot uavhengig om fyren ser ut som en frosk og jeg er null inntersert i han.Samme med nachspiel. Det er slettes ikke en greie at man sier ja til sex bare med å bli med.Kanskje enkelte menn burde lære det også så det ikke blir så mange misfofrståelser.

Bare sliter sånn i forhold til overgrepet og jeg føler at det jeg opplevde blir gradert fordi jeg hadde risikoadferd.Og fordi jeg kanskje var naiv og forventet at en mann ikke ville oppføre seg som et dyr og hadde et generelt positivt menneskesyn.

Ingen har selvsagt rett til å forgripe seg på noen.

Men jeg er enig med petter smart. Man blir ikke med en mann hjem alene om man ikke akter å gå noe lengre enn å ta en drink sammen og snakke.

Jo, det var feil av ham å ikke respektere deg da du sa nei. Men hvorfor i alle dager ble du med ham hjem, om det var helt utelukket å ha sex med ham?

Og å la noen spandere drinker på deg, bare fordi du er en fattig student, er også helt feil. Om du er fattig, lar du være å dra ut på byen, enkelt og greit. Var det kanskje det som var planen din med å bli med ham hjem? Å få gratis drikke? Vel, da synes jeg du er i overkant naiv.

Skrevet

Men jeg er enig med petter smart. Man blir ikke med en mann hjem alene om man ikke akter å gå noe lengre enn å ta en drink sammen og snakke.

Jo, det var feil av ham å ikke respektere deg da du sa nei. Men hvorfor i alle dager ble du med ham hjem, om det var helt utelukket å ha sex med ham?

Og å la noen spandere drinker på deg, bare fordi du er en fattig student, er også helt feil. Om du er fattig, lar du være å dra ut på byen, enkelt og greit. Var det kanskje det som var planen din med å bli med ham hjem? Å få gratis drikke? Vel, da synes jeg du er i overkant naiv.

Nei var ikke for å gratis drikke.Tror jeg bare var ensom og aleine og hadde behov for selskap og noen å prate med.Jeg har vært på nachspiel noenganger hvor jeg i utgangspunktet har likt fyren , men så har ting skjedd og jeg har mistet interessen etc ,Blir så oppgitt spessielt over hvor utrolig i forsvarsposisjon dere menn går i.Som sagt opplever jeg at det ikke er noe generelt mannsproblem at de ikke klarer å styre seg og overfaller en dame om de ikke får sex uavhengig om hun ble med på nachspiel,gikk i miniskjørt eller var full.Jeg har vært mye ute på byen og det har aldri vært noe problem bare at det gikk forferdelig galt den ene gangen selvfølgelig.

Og jeg er enig i at det kanskje var naivt.Men som sagt har jeg lært nå og ser på alle menn med mistenksomt blikk og som potensielle overgripere og jeg ville aldri sette meg i en slik situasjon igjen.

Gjest mer eller mindre
Skrevet

Hvorfor tror du han ber med deg hjem? For å vise deg frimerkesamlingen sin?

Jeg er enig med deg i beskrivelsen av deg selv: naiv. Svært naiv. Desverre viser du at du ikke har lært stort ut av overgrepet heller, siden du er uenig med petter smart.

Denne er snart like ille:"Jeg er student og veldig blakk og får jeg gratis drinker tar jeg gledelig imot uavhengig om fyren ser ut som en frosk og jeg er null inntersert i han."

Tror du virkelig at folk spar penger ut av vinduet? De vil selvfølgelig ha noe igjen. Alkohol har som kjent den virkningen at det reduserer hemninger og kritiske motforestillinger. Når du får i deg alkohol, er det langt lettere for svinepelsen å få deg på horisontalen. Ser han du ikke blir med ham hjem, har han brutt ned noe barriere for at det kan skje senere. Andre grunner har han ikke til å spandere drinker på deg.

Selvfølgelig har han ingen rett til overgrep.

Og du bør lære deg å sette grenser for deg selv og andre på tidligere tidspunkt. Du trenger ingen gratis drinker fordi du er blakk. Alkohol kan du bare innta sammen med mennesker du er trygg på!

Skrevet

Jeg er enig med deg i beskrivelsen av deg selv: naiv. Svært naiv. Desverre viser du at du ikke har lært stort ut av overgrepet heller, siden du er uenig med petter smart.

Denne er snart like ille:"Jeg er student og veldig blakk og får jeg gratis drinker tar jeg gledelig imot uavhengig om fyren ser ut som en frosk og jeg er null inntersert i han."

Tror du virkelig at folk spar penger ut av vinduet? De vil selvfølgelig ha noe igjen. Alkohol har som kjent den virkningen at det reduserer hemninger og kritiske motforestillinger. Når du får i deg alkohol, er det langt lettere for svinepelsen å få deg på horisontalen. Ser han du ikke blir med ham hjem, har han brutt ned noe barriere for at det kan skje senere. Andre grunner har han ikke til å spandere drinker på deg.

Og du bør lære deg å sette grenser for deg selv og andre på tidligere tidspunkt. Du trenger ingen gratis drinker fordi du er blakk. Alkohol kan du bare innta sammen med mennesker du er trygg på!

jo jeg har jo lært og nå ser jeg på alle menn som potensielle overgripere som kan hive seg over en dame.

En ting er at fyren kanskje håper og satser på å få sex.Noe annet er å gå til det steget å faktisk begå overgrep. Altså jeg synes det er et trist menneskesyn og jeg blir litt ehm. tankefull av hele diskusjonen.selvfølgelig finnes det crazy individer som klikker og jeg traff på en av de dessverre.Men menn generelt vil vel finne tanken på å tvinge noen til sex like frastøtende som jeg gjør. Hvorfor må man gjøre det til noe stort noe problem.Altså jeg er enig med petter smart at mange menn nok vil tro de får en mulighet til å få sex.Men samtidig er det min hypotese at de fleste menn vil ha null problem med å akseptere at de ikke får det.

Den blame the victim argumentasjonen er kvalmende og hvis jeg var mann tror jeg at jeg ville bli en smule fornærmet at kvinner ble advart mot å dra på nachspiel fordi en mann ikke ville kunne styre seg om han evt ble nektet sex.Fordumming av hele debatten.Voldtekt dreier mer om makt og ydmyking og vold ,enn det har med sex å gjøre.

Lovverket sier at voldtekt er å tiltvinge seg sex ved bruk av vold eller trusler.Det har ikke med fylleses hvor jenta angrer dagen derpå.Eller er dritings på nachspiel eller alle andre totalt parodiske fremstillinger av jentas adferd.

Skrevet

Jeg har fått dom i en rettsak at det han gjorde var galt og det var ikke noe formildende at jeg ble med han hjem . Det er noe annet enn jhva eg får høre fra alle de mennene feks her på dette diskusjonsforumemt som tydeligvis har ekstremt store fordommer og går i forsvarsposisjon og forteller meg hvor utrolig tåpelig og dum og naiv og teit jeg var og a t jeg omtrent kan skylde meg selv at jeg ikke opplever forståelse fra. Minner meg litt om den imamen i australia som snakket om udekket kjøtt og sånn.

Jeg ser ikke på menn som dyr som ikke klarer å styre seg,men det at disse mennene går så i forsvarsposisjon viser jo at de kanskje har problemer med det.

Heldigvis kjenner jeg nærmest ingen slike kamerater.

Skrevet

det var ikke noe overgrep. Det var voldtekt. Seksuell omgang ved bruk av vold eller trusler. Slutt å avspor hele debatten ,

Skrevet

altså jeg har syntes forslag som mannsrolleutvalg og grensesettingskurs h a r vært tåpelig fordi jeg har hatt oppfattningen at normale menn ikke har noe problemer med det og at det ikke er et utbredt problem hos menn generelt at de begår overgrep.

Men etter denne debatten så begynner jeg å lure på om det kanskje er noe i det når man ser hvor ihuget dere går i forsvarsposisjon.

Gjest Enitra
Skrevet

Jeg har fått dom i en rettsak at det han gjorde var galt og det var ikke noe formildende at jeg ble med han hjem . Det er noe annet enn jhva eg får høre fra alle de mennene feks her på dette diskusjonsforumemt som tydeligvis har ekstremt store fordommer og går i forsvarsposisjon og forteller meg hvor utrolig tåpelig og dum og naiv og teit jeg var og a t jeg omtrent kan skylde meg selv at jeg ikke opplever forståelse fra. Minner meg litt om den imamen i australia som snakket om udekket kjøtt og sånn.

Jeg ser ikke på menn som dyr som ikke klarer å styre seg,men det at disse mennene går så i forsvarsposisjon viser jo at de kanskje har problemer med det.

Jeg er ikke mann. At noen, som kvinner, synes det er feil å la noen spandere på deg bare fordi du er blakk (da lar man være å dra på byen!) og at der er naivt av deg å bli med noen hjem og tro de ikke forventer sex, betyr ikke at man forsvarer slike handlinger. Det betyr bare at du bør tenke litt lengre enn det nesa rekker neste gang.

Skrevet

Jeg er ikke mann. At noen, som kvinner, synes det er feil å la noen spandere på deg bare fordi du er blakk (da lar man være å dra på byen!) og at der er naivt av deg å bli med noen hjem og tro de ikke forventer sex, betyr ikke at man forsvarer slike handlinger. Det betyr bare at du bør tenke litt lengre enn det nesa rekker neste gang.

rett og slett morsomt. Jeg kan da spandere på andre .Det betyr ikke at man har krav på sex eller noen slags gjenytelse,bare for å være hyggelige. For et totalt negativt menneskesyn . Altså folk flest er normale og det å tiltvinge seg sex er vel totalt utenkelig for de fleste menn og de ville aldri gjøre det uavhengig av hvor seksuelt frustrerte de var . .Selvfølgelig er det noen gærninger der ute så man burde kanskje innrette adferden sin etter det .Men man skal ikke se på menn som potensielle overgripere. Det er noen kriminelle voldelige gærninger som kan gjøre noe sånt.Men skal man altså innrette seg etter det?Skal jeg se på mine kamerater som potensielle overgripere?

petter smart
Skrevet

Du blander kortene godt her.

Du sier selv at du sliter etter voldtekten. Det vil jeg tro de alle fleste som er blitt voldtatt gjør. Derfor bør en prøve å unngå å bli voldtatt. Enig?

Når menn spanderer og/eller tar med en dame hjem er det fordi de håper på sex. De aller fleste vil likevel akseptere et nei. Men noen vil ikke det. Du burde innsett at han ønsket sex og dermed unngått situasjonen.

Vi menn (det er vel flere kvinner enn menn som svarer her) prøver ikke å forsvare overgripere, vi prøver å forklare kvinner at de ikke bør bli med fremmede menn hjem om de ikke ønsker å ha sex med dem. Ikke fordi noen har rett til å voldta, ikke fordi en har rett på sex kun fordi en har spandert drinker eller dama ble med en hjem, men fordi ENKELTE menn ikke takler et nei når de hadde regnet med sex.

Selvfølgelig er det ikke formildende at du ble med han hjem. Selvfølgelig skal han straffes. Men det hjelper ikke deg så mye når du har blitt voldtatt.

petter smart
Skrevet

Jeg har hatt med damer hjem og blitt med dem hjem, med forhåpninger om sex, uten at det ble noe av. Jeg ble ikke akkurat overlykkelig, men jeg måtte jo akseptere det. Noen menn aksepterer ikke dette.

Det er ikke snakk om å se alle menn som mulige overgripere, men om å forstå at når du blir med en mann hjem fra byen så forventer han sex. Og når enkelte menn er fulle og kåte og forventer sex så godtar de ikke et nei. En slik mistenksomhet er bare sunn.

Du ber også om bråk når du tar imot drinker kun fordi du er en fattig student. Hvorfor tror du menn spanderer drinker på deg? For å være snille? Det er selvfølgelig fordi de håper på noe mer.

Jeg har aldri væt typen til å spandere i øst og vest i håp om sex, men noen er slik. Disse mennene burde lært seg at selv om en dame mottar en drink så har han ingen rett til sex. Men så lenge noen menn faktisk tenker slik så må du ta dine forhåndsregler, for det viktigste for deg er å ikke bli voldtatt. Det hjelper ikke å ha retten på din side, ei heller at han blir dømt i ettertid.

Skrevet

Du blander kortene godt her.

Du sier selv at du sliter etter voldtekten. Det vil jeg tro de alle fleste som er blitt voldtatt gjør. Derfor bør en prøve å unngå å bli voldtatt. Enig?

Når menn spanderer og/eller tar med en dame hjem er det fordi de håper på sex. De aller fleste vil likevel akseptere et nei. Men noen vil ikke det. Du burde innsett at han ønsket sex og dermed unngått situasjonen.

Vi menn (det er vel flere kvinner enn menn som svarer her) prøver ikke å forsvare overgripere, vi prøver å forklare kvinner at de ikke bør bli med fremmede menn hjem om de ikke ønsker å ha sex med dem. Ikke fordi noen har rett til å voldta, ikke fordi en har rett på sex kun fordi en har spandert drinker eller dama ble med en hjem, men fordi ENKELTE menn ikke takler et nei når de hadde regnet med sex.

Selvfølgelig er det ikke formildende at du ble med han hjem. Selvfølgelig skal han straffes. Men det hjelper ikke deg så mye når du har blitt voldtatt.

enig i det du sier.

At man bør ta forholdsregler pga noen FÅ gærne menn. Ikke fordi menn generelt er dyr som ikke klarer å styre seg om jenta er full ,lettkledd etc. Altså jenter drar på nachspiel og tar sjanser ved å evt være naiv hver helg i hele verden i hopetall og for de fleste går det helt greit i og med at menn generelt er normale og ikke potensielle overgripere uavhengig om de ikke får sex etc. Noenganger går det selvfølgelig galt som i mitt tilfelle og det er synd selvfølgelig.

petter smart
Skrevet

enig i det du sier.

At man bør ta forholdsregler pga noen FÅ gærne menn. Ikke fordi menn generelt er dyr som ikke klarer å styre seg om jenta er full ,lettkledd etc. Altså jenter drar på nachspiel og tar sjanser ved å evt være naiv hver helg i hele verden i hopetall og for de fleste går det helt greit i og med at menn generelt er normale og ikke potensielle overgripere uavhengig om de ikke får sex etc. Noenganger går det selvfølgelig galt som i mitt tilfelle og det er synd selvfølgelig.

De fleste menn godtar et nei, selv om de neppe liker det.

En kan si det samme om å kjøre uten bilbelte, som regel går det bra. Men før eller siden kommer en opp i noe og har bruk for bilbeltet.

Det samme gjelder å bli med fremmede menn hjem fra byen. Som regel går det bra, men går det ikke bra en eneste gang så går det riktig ille.

Et spørsmål; når du snakker om nachspiel, snakker du om flere som drar hjem til noen for å drikke, eller kun en mann og en kvinne som drar hjem sammen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...