Gå til innhold

Kattesterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det skrives litt om dette om dagene..

Og jeg er helt enig, ALLE hankatter bør steriliseres..

Men la oss si, jeg jobber ute om nettene...

Hvis jeg fanger en villkatt, aka en uten halsband, kan jeg bare levere den til dyrlegen så steriliserer de den gratis for meg? Eller må jeg betale for det?

Jeg gidder ikke å fange de hvis jeg må betale for steriliseringen..

Skrevet

Gratis sterilisering? Hm, jeg trodde det kostet 8-9ookr?

Skrevet

Er det ikke slik at de avliver villkattene da? Sterilisering koster rundt 600-800,- for hannkatter og litt over tusenkronern for hunnkatter.

Skrevet

Er det ikke slik at de avliver villkattene da? Sterilisering koster rundt 600-800,- for hannkatter og litt over tusenkronern for hunnkatter.

Joda, men jeg leste nettopp i VG at det er en kampanje.

For å bli kvitt villkattene liksom..

"- Vi skal kastrere alle sammen, men det er ikke så lett å fange dem. De er tross alt ville."

Jeg gidder da faen ikke å hjelpe de hvis jeg må betale.

Da knekker jeg heller nakken på de, så kald er jeg!

Skrevet

Joda, men jeg leste nettopp i VG at det er en kampanje.

For å bli kvitt villkattene liksom..

"- Vi skal kastrere alle sammen, men det er ikke så lett å fange dem. De er tross alt ville."

Jeg gidder da faen ikke å hjelpe de hvis jeg må betale.

Da knekker jeg heller nakken på de, så kald er jeg!

Huff nå gav du meg grøss her jeg sitter..... Jeg forstår deg også hvis du er omgitt av løskatter, men du kan ikke gjøre det du sier :)

Skrevet

Huff nå gav du meg grøss her jeg sitter..... Jeg forstår deg også hvis du er omgitt av løskatter, men du kan ikke gjøre det du sier :)

Hvis du hadde vært plaget med ukastrerte hannkatter som pisser ned hele eiendommen din (inkl. terrassemøbler, barnevogn, leker, bil og ytterdør) i tillegg til å sitte utenfor hos deg og hyle halve natta hele våren - da hadde du muligens skjønt at noen ønsket livet av den forbaskede katta....

Ukastrerte hannkatter skjønner nemlig ikke forskjellen på en kastrert og en ukastrert hunnkatt... *Erfaring her*

Skrevet

Hvis du hadde vært plaget med ukastrerte hannkatter som pisser ned hele eiendommen din (inkl. terrassemøbler, barnevogn, leker, bil og ytterdør) i tillegg til å sitte utenfor hos deg og hyle halve natta hele våren - da hadde du muligens skjønt at noen ønsket livet av den forbaskede katta....

Ukastrerte hannkatter skjønner nemlig ikke forskjellen på en kastrert og en ukastrert hunnkatt... *Erfaring her*

Men det er stor avstand mellom å ønske å gjøre noe og det å faktisk gjøre noe :) Men er man plaget så kan man ringe mattilsynet. De har skytt mange katter i mitt tidligere nabolag. Jadda, vi var veldig plaget der, så jeg vet hva det er :)

Skrevet

Mannen sin katt (nå borte) fikk unger for noen år tilbake, han knakk nakken på de.

Skrevet

Mannen sin katt (nå borte) fikk unger for noen år tilbake, han knakk nakken på de.

Ja, kattunger som er helt nyfødte, det har vi også gjort desverre. Jeg synes og tror at det er verre med de som har levd en stund....... Ring mat tilsynet du :)

Gjest Helt utrolig
Skrevet

Ja, kattunger som er helt nyfødte, det har vi også gjort desverre. Jeg synes og tror at det er verre med de som har levd en stund....... Ring mat tilsynet du :)

Det har vi også gjort? Herregud. Hva med å sterilisere katta, slik at dere slipper å knerte kattunger ved å knekke nakken på dem?? Enkelte skulle aldri ha hatt dyr.

Skrevet

Det har vi også gjort? Herregud. Hva med å sterilisere katta, slik at dere slipper å knerte kattunger ved å knekke nakken på dem?? Enkelte skulle aldri ha hatt dyr.

Godt å se at det er liv her på dol :)

Skrevet

Høres mer humant ut å slå dem i hodet så de blacker ut umiddelbart. Om man skal ta _den_ diskusjonen, mener jeg. Hvordan i all verden skal man klare å knekke nakken på store katter?? (Nei, jeg vil ikke vite det, takk.)

Gjest Helt utrolig
Skrevet

Godt å se at det er liv her på dol :)

Er det det du har å si? Æsj, jeg blir kvalm.

Skrevet

Er det det du har å si? Æsj, jeg blir kvalm.

skal jeg finne ei bøtte? Nei vet du hva, jeg syntes det "luktet" litt, så da dropper jeg å svare seriøst.

Gjest Helt utrolig
Skrevet

skal jeg finne ei bøtte? Nei vet du hva, jeg syntes det "luktet" litt, så da dropper jeg å svare seriøst.

Luktet litt? Du må ta tåle å ta kritikk uten at noe skal lukte.

Som sagt: Om dere ikke klarer å sterilisere katta, så burde dere ikke hatt dyr i det hele tatt.

Gjest Tryllekunstnerpiken
Skrevet

Jeg er enig. Er SJOKKA over folk og det jeg hører her. Det burde ikke vært lov!! Bare det å "klare" å knekke nakken til katten..er bare avskum som klarer det. Definitivt.

Skrevet

Luktet litt? Du må ta tåle å ta kritikk uten at noe skal lukte.

Som sagt: Om dere ikke klarer å sterilisere katta, så burde dere ikke hatt dyr i det hele tatt.

Vår katt er kastrert. Vi hadde endel katter da jeg var liten, det var aldri snakk om kastrering da. Det blir feil å si at vi knakk nakken på kattungene, men jeg regner med at det går for det samme når man smeller hodet hardt i stein/fjell. Ja jeg selv klarte/klarer selvfølgelig ikke det. Men det har folk gjort i langsommelige tider. Det er mye som er galt her i verden, dessverre.

Skrevet

I dag blir jeg misforstått. Jeg har ingen problemer med å forstå at han ville kille den katta :) Det var bare måten han sa det på.

Skrevet

Det så ut som svaret var til meg, men det var kanskje ikke det? Fant det ikke igjen på mine svar nå.. sorry :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...