Gå til innhold

Bok om overgrep


Gjest ICI

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen av dere lest boken "Fra synd, fra sorg, fra fare" skrevet av Reimunn Førsvoll? Fikk denne boken i dag av en venn, denne vennen håpet at denne boken kunne hjelpe meg. Hvis du har lest den, hjalp den deg? Skal begynne på den i kveld, men jeg vet ikke helt om jeg tørr...

Mvh ICI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Kjenner ikke boken, men ville bare si at tittelen er vel tatt fra en kveldbønn som lyder slik:

"Nå lukker seg mitt øye, Gud fader i det høye, i varetekt meg tag - fra synd, fra sorg fra fare. Guds engler meg bevare - som ledet har min fot i dag."

Håper boken kan hjelpe deg!

Jeg vet om ei som har malt mange malerier som handler om overgrep, Navnet hennes er helt borte fra meg nå, men hun var misjonærbarn i Japan, tror jeg, på 60-70-tallet, hvis ikke jeg tar helt feil. De bildene hennes er veldig veldig sterke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke boken, men ville bare si at tittelen er vel tatt fra en kveldbønn som lyder slik:

"Nå lukker seg mitt øye, Gud fader i det høye, i varetekt meg tag - fra synd, fra sorg fra fare. Guds engler meg bevare - som ledet har min fot i dag."

Håper boken kan hjelpe deg!

Jeg vet om ei som har malt mange malerier som handler om overgrep, Navnet hennes er helt borte fra meg nå, men hun var misjonærbarn i Japan, tror jeg, på 60-70-tallet, hvis ikke jeg tar helt feil. De bildene hennes er veldig veldig sterke....

Takk for svar!

Visste ikke at det var en kveldsbønn den teksten, men det kan nok stemme, da det er en prest som har skrevet boken hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for svar!

Visste ikke at det var en kveldsbønn den teksten, men det kan nok stemme, da det er en prest som har skrevet boken hehe

Jeg har ikke lest denne boken, men har du lest "Kryssord" av Erna Osland?

Det er egentlig en barne/ungdomsbok. Men det utsatte barnet i meg likte å lese den boken.

Den var sterk, med flere symboler og metaforer som gav meg masse. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...