Gå til innhold

Syn på homofile

Anbefalte innlegg

Gjest Delt syn
Skrevet

For meg virker som om folk har veldig delte meninger på homofili. Enten ser de på homofile som noen galninger som må gå til psykolog, eller ser de på de som likestilte.

Jeg ser på homofile som vanlige folk som liker mennesker av samme kjønn.

Gjest Teotheball
Skrevet

Ja homofile/lesbiske er vel vanlige mennesker som alle oss andre, men det har de senere årene nesten vært en forherligelse av homofile/lesbiske. Nesten så det har vært populært å komme ut av skapet og være homo/lesbisk. Hvorfor skal det på liv og død fortelles at du er homofil/lesbisk? Jeg springer da ikke rundt med flagget til topps og roper at jeg er hetrofil, det gjør heller ikke resten av befolkningen. Og hvorfor skal de homofile/lesbiske ha egen homofili parade i hovedstaden hvert år? Det har gått for langt mener jeg.

Jeg vil her få presisere at jeg ikke har noe skjevt syn på de homofile/lesbiske, men det trengs ikke å reklameres for ens egen legning. Gjør det vel?

Eller er det faktisk slik at de må fortelle alle at de er homo/lesbisk pga. at de har et mindreverdighets kompleks pga. sin seksuelle legning? Jeg tror det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ser på homofile som gærninger som bør gå til en sånn prekerfaen i USA for å bli dytta på og dermed helbredet.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har samme syn som deg på dette her. Mine homofile venner er akkurat som resten av vennegjengen.

Gjest krremt
Skrevet

Ja homofile/lesbiske er vel vanlige mennesker som alle oss andre, men det har de senere årene nesten vært en forherligelse av homofile/lesbiske. Nesten så det har vært populært å komme ut av skapet og være homo/lesbisk. Hvorfor skal det på liv og død fortelles at du er homofil/lesbisk? Jeg springer da ikke rundt med flagget til topps og roper at jeg er hetrofil, det gjør heller ikke resten av befolkningen. Og hvorfor skal de homofile/lesbiske ha egen homofili parade i hovedstaden hvert år? Det har gått for langt mener jeg.

Jeg vil her få presisere at jeg ikke har noe skjevt syn på de homofile/lesbiske, men det trengs ikke å reklameres for ens egen legning. Gjør det vel?

Eller er det faktisk slik at de må fortelle alle at de er homo/lesbisk pga. at de har et mindreverdighets kompleks pga. sin seksuelle legning? Jeg tror det.

Enig. Homofile mennesker er OK, i hvert fall vanligvis. Men jeg opplever homofili frastøtende. Det er vel bare en sånn emosjonell greie. Se så på hva slags kommentarer man får fra noen i homofile mijøer på sånt: Jo, da har man homofobi! Ligner en slags psykiatrisk diagnose. Og så jeg som trodde heterofili var normalt....

Gjest signaturen min
Skrevet

Grunnen til at de går i parader er at de prøver å synliggjøre og 'normalisere' homofili. Mange unge gutter som er homofile har prøvd (og lykkes med) å ta livet sitt pga legningen sin. Sån vil du vel ikke ha det? De fleste unge homofile drar rett til hovedstaden så fort de er ferdig med videregående, for at de endelig skal kunne leve ut sin legning. De sier litt om hvordan det fremdeles er å være homofil på bygda.

Gjest togli
Skrevet

Alt som er "unormalt" (misforstå meg rett) krever ekstra synliggjøring for å bli ufarliggjort. Jo mer omtale man får i media og ellers ute i offentligheten, jo mer forståelse og aksept får man.

Homseparadene er jo bare morsomme! Vi trenger folk som kan stå fram og gi oss litt mer farge i tilværelsen. Jeg tviler på at tilskuerne til homseparaden gjør annet enn å smile, så da skulle vel alt være såre vel :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg ser på homofile som gærninger som bør gå til en sånn prekerfaen i USA for å bli dytta på og dermed helbredet.

Jobber du hardt for å få litt fart på DOL ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jobber du hardt for å få litt fart på DOL ;-)

Det funka særdeles dårlig. Ikke en jævel som beit på. :)

Skrevet

De fleste av oss kjenner deg for godt til å bite på den der. ;o)

Gjest togli
Skrevet

Den dårlige trafikken her om dagen får ta skylda ;-)

Skrevet

Trenger man et syn på homofili egentlig?? de er ikke noe forskjellige fra meg hvertfall.. hvem de liker spiller da ingen rolle.. litt mer konkurranse i sjekkingen bare...

Skrevet

De er da vel like normale mennesker de, som alle andre? Noen av mine beste venner er homofile, og det er ikke noe som skiller dem fra andre folk, bortsett fra at de tilfeldigvis blir forelsket i samme kjønn i steden for det motsatte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...