Gå til innhold

Låne på boligen.

Anbefalte innlegg

Gjest drømmere
Skrevet

Er i ferd med å låne på boligen da vi trenger ny bil og har lyst på et feriested.

Nå har vi en bolig med markedsverdi 900000.

Lånet vårt er nede på 450000.

Våre inntekter tilsammen er i underkant av 600000 brutto i året. utbetalt netto ca 38000 pr måned.

Vi har ingen lån utenfor boliglånet, har 1 barn og ingen utgifter utenom de faste som strøm, kommunale avgifter, telefon osv..

Kan vi forvente å få mye i lån tror dere?

Har lyst på en ganske ny bil og så har vi lyst på et feriested som kommer til å koste ca 150000.

Er det lurere å ta pant i bilen istedet for boligen til å kjøpe bil?

Det er så masse spørsmål og jeg er så spent på om vi får låne nok til å realisere disse drømmene våre derfor spør jeg dere dolere nå.

Skrevet

Hvor det er lurest å ta pant avhenger kanskje av hvilken rente dere får. Noen banker tar bare pant i nye biler. Naf har kalkulator på billån på sin hjemmeside. En annen ting som avgjør hvor det er lurt å ta sikkerheten er vel om dere vil ha litt fri kapital på huset til andre ting som f.eks feriebolig. Hvis jeg hadde fått bra rente på billånet, hadde jeg valgt panten i bilen.

Skrevet

Kan du si meg hvor i all verden dere får tak i et brukbart feriested til 150.000,-???? Med mindre dere er ekstremt lite kravstore (eller har familie eller kjente dere kjøper av) så vil jeg tro det blir svært vanskelig...

Gjest drømmere
Skrevet

Kan du si meg hvor i all verden dere får tak i et brukbart feriested til 150.000,-???? Med mindre dere er ekstremt lite kravstore (eller har familie eller kjente dere kjøper av) så vil jeg tro det blir svært vanskelig...

Ikke så veldig avansert da Lillemus, vi klarer oss med campingvogn og spikertelt å da trenger vi ikke mer enn 150000 for å realisere dette!!

Skrevet

Ikke så veldig avansert da Lillemus, vi klarer oss med campingvogn og spikertelt å da trenger vi ikke mer enn 150000 for å realisere dette!!

For den prisen får du en fin campingvogn og gode ferier.

Skrevet

Ok, det er et noe rimeligere valg av feriested ja. Jeg tenkte på fast eiendom jeg. :o)

• 2 uker senere...
Gjest drømmere
Skrevet

Nå har vi vært i banken på rådgivning og kom smilende ut derifra :)

Vi fikk et svært lån på boligen og fikk bare 600 kroner mer å betale pr måned enn før!

Det ble nybil til 260000 + 100000 til et mindre feriested (campingvogn og spikertelt)

Dette lånet klarer vi uten problem og kan attpåtil legge inn en god slump penger i fond og sparing!!

Moro at sånt går an en sjelden gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...