Gå til innhold

voldtektsmann

Gjest Hva feiler det enkelte menn?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva feiler det enkelte menn?
Skrevet

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article350791.ece

"Møter du meg på gaten er jeg ikke farligere enn andre. Jeg går ikke ut herfra med en plan om å voldta. Men jeg kan ikke garantere at jeg aldri kommer til å gjøre det igjen."

Jeg blir helt dårlig.

Skrevet

Han der er jo ikke normalt, ikke nærheten en gang. Han er alvorlig syk på sinnet og skulle aldri gått løs, men dessverre kan de ikke bures inne.

Gjest Noe til ettertanke
Skrevet

Han der er jo ikke normalt, ikke nærheten en gang. Han er alvorlig syk på sinnet og skulle aldri gått løs, men dessverre kan de ikke bures inne.

Et annet interessant spørsmål er jo hvorfor de fleste voldtekter skjer i hjemmet. Det innebærer at det er mange kvinner som selv velger å gifte seg eller inngå samboerskap med en voldtektsmann. Hva er det som får kvinner til å falle for voldtektsmenn? Hvorfor er det færre ufrivillig single menn blant menn tiltalt for grove volds- og sedelighetsforbrytelser enn blant "lovlydige" menn?

Noe til ettertanke

Skrevet

Et annet interessant spørsmål er jo hvorfor de fleste voldtekter skjer i hjemmet. Det innebærer at det er mange kvinner som selv velger å gifte seg eller inngå samboerskap med en voldtektsmann. Hva er det som får kvinner til å falle for voldtektsmenn? Hvorfor er det færre ufrivillig single menn blant menn tiltalt for grove volds- og sedelighetsforbrytelser enn blant "lovlydige" menn?

Noe til ettertanke

"Hvorfor er det færre ufrivillig single menn blant menn tiltalt for grove volds- og sedelighetsforbrytelser enn blant "lovlydige" menn?"

Er det?

I så fall kan jo forklaringen være at de ikke like ofte har anledning, sammenlignet med gifte/samboende?

Skrevet

Noe til ettertanke

Man vet jo ikke på forhånd om mannen man inngår samboerskap/ekteskap med er en voldtektsmann.

Skrevet

Noe til ettertanke

De fleste voldtekter skjer i hjemmet, men ikke nødvendigvis av ektemann/samboer. Ofte skjer voldtektene på fest/nachspiel av en person man kjenner fra før. Dette er ikke en valgt partner. Og likevel mener du det er kvinnenes feil?

Skrevet

Noe til ettertanke

"Hvorfor er det færre ufrivillig single menn blant menn tiltalt for grove volds- og sedelighetsforbrytelser enn blant "lovlydige" menn?"

Hvor i alle dager har du disse faktaene fra? Fins det tall for sånt??

Skrevet

Noe til ettertanke

Kan du vise til en pålitelig kilde som sier dette?

ylvali1365381015
Skrevet

Hvorfor mener du de ikke kan bures inne?

Han burde hatt sikring, slik en del andre forbrytere (feks ranere) har fått...

Egentlig sjokkerende at så ikke skjer.

petter smart
Skrevet

Hvorfor kan de ikke bures inne?

Han sier jo selv at han kan voldta igjen. Da burde han vært buret inne til man var 100 % sikker på at han ikke ville voldta igjen. Det er jo derfor vi har sikring. Han burde hatt mye lengre sikring.

Skrevet

Hvorfor kan de ikke bures inne?

Han sier jo selv at han kan voldta igjen. Da burde han vært buret inne til man var 100 % sikker på at han ikke ville voldta igjen. Det er jo derfor vi har sikring. Han burde hatt mye lengre sikring.

Misforstå meg ikke - hadde det vært opp til meg skulle han sittet bak lås og slå til han havnet i graven! Men ifølge norsk lovverk ser jeg ikke for meg at det er noen som helst mulighet til å få denne galingen sperret inne lenger enn kort tid av gangen.

Skrevet

Hvorfor mener du de ikke kan bures inne?

Han burde hatt sikring, slik en del andre forbrytere (feks ranere) har fått...

Egentlig sjokkerende at så ikke skjer.

Misforstå meg ikke - hadde det vært opp til meg skulle han sittet bak lås og slå til han havnet i graven! Men ifølge norsk lovverk ser jeg ikke for meg at det er noen som helst mulighet til å få denne galingen sperret inne lenger enn kort tid av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...