Gjest ikke for kjedelig Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Det viser seg at vi får middagsgjester i morgen. Jeg har i kjøleskapet noen kyllingfileter, et par poser med wok-grønnsaker (pleier å steke dem for jeg har ikke wok). Har også gulrøtter og brokkoli. Hva kan jeg lage som ikke er kjedelig? Har også noe kyllingsaus tror jeg, og ris. Jeg mener, jeg kan jo koke/steke opp hver for seg, men blir det litt kjedelig. Går det an å lage noe kyllinggryte av dette feks? 0 Siter
Lurveline Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Hva med å panere dem? Visp ett egg i en skål, tilsett ca. 1 ts salt og noen korn pepper. Du kan også ha i noen dråper melk eller vann, men ikke for mye. Hell hvetemel eller griljermel på et stort fat tilsett litt pepper og salt. Tørk godt av filetene og dypp dem først i eggblandingen og så i melblandingen. Smelt smør i en stekepanne og legg filetene forsiktig oppi. Stekes ved middels varme til di er gjennomstekt. Denne type panering kalles dobbelpanering, ved enkelpanering vendes di kun i krydret hvetemel eller i griljermel før steking. Husk at panering trekker mye fett fra pannen. 0 Siter
Lunepunen Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Jeg leste bakpå en slik kremet kyllingsuppe pose, der hadde de et forslag til oppskrift! Stek kyllingfiletene og squash (personlig liker jeg ikke squash, så jeg vil brukt en annen grønnsak) Men iallefall, stek disse og ha de i ei form så lager du kremet kyllingfilet med 5 dl vann og 2 dl fløte, deretter heller du dette over i formen og legger ost over, stek på 200 grader i ca 20 min... slik får du gratinert kyllinggryte! serveres med ris og varmt brød og salat!! vel bekomme:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.